ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦
09121011230
09126274174

خرید گیربکس 206

خرید گیربکس

استفاده از گیربکس های اتومات امروزه مقبولیت بالایی پیدا کرده است. به گونه ای که افراد زیادی دست به خرید گیربکس و تغییر گیربکس ماشین خود از دنده ای به اتومات می زنند. برای اینکه اقدام به خرید گیربکس اتومات کنید نکاتی را باید در نظر داشته باشید. ضمن اینکه لازم است انواع گیربکس های اتومات را بشناسید و با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید. در این مقاله هدف ما آشنایی بیشتر شما با انواع گیربکس های اتومات و مزایای آن ها است.

خرید گیربکس ۲۰۶

با سلام وقتتون بخیر

داود حسنلو هستم ۱۸ساله در زمینهٔ تعمیر گیربکس به شکل تخصصی فعالیت می‌کنم.

ببینید دوستی سوال کردن سوال خیلی خوبی کردن تو خرید گیربکس ۲۰۶ چه راهنمایی‌هایی می‌تونید بکنید و باید چه مواردی رعایت بشه ببینید دوست من اینکه تو گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ بعضی از دوستان نمی‌تونن تعمیر کنن تعمیرو بلد نیستن و ما خیلی شده و من تعمیرگاهایی رفتم و دوستانی رو دیدم بیست تا گیربکس عوض کرده بش می‌گم به اون دوست تعمیرگاهمون میگم چرا این کارو کردی میگه که اینا گیربکس اروپایی میبندن تعمیرش خوب جواب نمیده بعد تعویض می‌کنن گیربکس‌ها رو ببینید گیربکس تا جایی که امکان داره برای خودتون تعمیر بشه خیلی بهتره چرا به این دلیل که یک گیربکس شما یک گیربکس بهینه شده است با شرایط آب هوایی ایران یعنی این که گیربکس شما خنک کننده‌هاش فرق داره ساعتش فرق داره فشارش فرق داره تعداد صفحه‌هاتش فرق داره گیربکس‌های اروپایی لااقل برای ۲۵ سال پیش طراحی قدیمی و گیربکس‌هایی که خنک کن کوچیک شرایط ساعتش مشکل ساز میشه بعدن و جواب نمیده و تو تابستون خیلی داغ میکنه و خوب راه نمیره تا جایی که امکانش هست گیربکس خودتونو تعمیر کنید که نیازی به تعویض نباشه  دیگه در شرایط خیلی حاد تعویض کنید اگرم خواستید تعویضش کنید چون قیمت گیربکس نو خیلی بالاست گیربکس استوک اروپایی ولی خوب نیستن خوب جواب نمیدن تحت هر شرایطی گیربکس خودتون جواب میده چون الان قطعاتش هست و حتی اگر هزینه تعمیر گیربکس شما بیشتر از تعویض گیربکس اروپایی استوک باشه بهتره چرا این که شما می‌دونید که آقا من گیربکسمو باز کردم پمپش رو نو کردم فیلترشو نو کردم باندشو نو کردم ولی گیربکس استوک اسمش روشه خودش استوکه چندین سال کار کرده نو نیست این قطعاتش ولی گیربکستونو میدونید که آقا من گیربکسمو قطعاتش رو نو می‌کنم لااقل چند سال برای من کار میکنه بی دردسر بیس و مکانیزم رو دست نمیزنم ولی وقتی شما گیربکس استوک میزارید از اون بیس و استخون بندی فونداسیون رو داری عوض می‌کنی داری یه گیربکس دیگه میندازی با یک شرایط آب و هوایی دیگه با یه ضعف‌های دیگه بلاخره یه گیربکس ۲۵ سال پیش با الان خیلی فرق داره گیربکس بهینه می‌شه ضعف‌هاش گرفته می‌شه خیلی تغییرات مهم تری توش انجام می‌شه.

امیدوارم این فایل آموزشی براتون مفید بوده باشه اگه سوالی داشتید در نظرات بپرسید و اگر تمایل دارید حضوری بیاین ما در خیابان ستارخان خیابان یکم دریان نو جنب داروخانه شبانه روزی پلاک ۲۶ در خدمت شما هستیم پایدار باشید به امید دیدار.

آشنایی با انواع گیربکس

اول با این شروع کنیم که اساساً گیربکس ها چه کاری انجام می دهند و کاربرد آن ها در ساختمان اجزای ماشین چیست. پس به انواع گیربکس اتوماتیک مپردازیم. وقتی شما با یک ماشین رانندگی می کنید، در حقیقت نیروی تولید شده در موتور به وسیله یک سری چرخ دنده طراحی شده به چرخ های ماشین منتقل شده و آن ها را به حرکت در می آورد. این بیان ساده ای از اصل صورت مسئله ماست. چرخ دنده هایی که از آن ها صحبت به میان آوردیم در واقع همان گیربکس ماشین و یا می توان گفت قلب ماشین شماست. گیربکس که به آن جعبه دنده نیز گفته می شود، مأمور انتقال قدرت از موتور ماشین به چرخ های آن بوده و این کار را با استفاده از یک سری سلسله دنده های گردان ممکن می کند. اینکه از کدام چرخ دنده برای انتقال قدرت استفاده شود می تواند میزان سرعت خودروی شما را تغییر دهد. حال که با ساختمان کلی گیربکس و یا همان جعبه دنده آشنا شدیم بهتر است به سراغ انواع گیربکس ها برویم.

تعمیرگاه تخصصی در تهران کجا هست؟

اگر نیاز به تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک داشتید و در تهران بودید، تعمیرگاه حسنلو می‌تواند ارائه دهنده خدمات نصب تا تعمیر گیربکس های اتومات ماشین های ایران خودرو شما باشد.

تلفن: ٠٩١٢١٥٠٤٤٦٠

جهت مسیریابی به تعمیرگاه حسنلو به کمک
و یا
ویز روی آیکون کلیک نمایید.

 

انواع گیربکس ها

گیربکس ها امروزه به دو صورت دنده های دستی و یا اتوماتیک تولید و ساخته می شوند. در گذشته بیشتر خودروهای طراحی شده از گیربکس های دنده ای بهره می بردند و تنها بخش کوچکی از خودروهای لوکس بودند که مجهز به سیستم های اتوماتیک بودند. تعویض دنده در گیربکس های دنده ای بر عهده راننده ماشین است. احتمالاً با ساز و کار این نوع از گیربکس ها آشنایی کامل دارید. استفاده از کلاچ ماشین و بعد تغییر دنده، ساختاری ظاهراً ساده که البته در دل خود پیچیدگی های زیادی دارد. عملی که در گیربکس های دنده ای انجام می شود، در گیربکس های اتوماتیک به کمک یک کامپیوتر داخلی سازماندهی شده و با توجه به تغییر سرعت اتومبیل شما انجام می گیرد. در واقع این یک سیستم کامپیوتری است که تصمیم می گیرد در حال حاضر بهتر است ماشین با چه دنده ای حرکت کند تا دور موتور و سرعت ماشین به درستی مدیریت شود. این مزیت باعث شده تا مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خرید گیربکس اتومات داشته باشند.

مزایای خرید گیربکس اتوماتیک

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که خب چرا لازم بوده از گیربکس های اتوماتیک در طراحی ماشین های جدید استفاده شود و در واقع مزیت های آن ها چیست؟ رانندگی برای اغلب مردم یک کار فرسایشی به حساب می آید. حتی اگر شما از رانندگی لذت هم ببرید، باز پس از چندین ساعت کار با دنده و کلاج و فرمان دچار یک احساس خستگی درونی می شوید. به همین خاطر شرکت های بزرگ دنیا در طراحی های جدید خود به این مورد تمایل دارند که رانندگی را تا جایی که امکان دارد ساده تر و راحت تر کنند. خرید گیربکس اتومات و استفاده از آن می تواند رانندگی را برای شما راحت تر و البته لذت بخش تر کند.

 

دیگر مزیت خرید گیربکس اتومات به جای گیربکس دنده ای کاهش میزان مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش یافتن میزان استهلاک ماشین است. در ماشین های دنده اتومات همه چیز به وسیله یک کامپیوتر داخلی مدیریت می شود، این مدیریت صحیح در نهایت به این نتیجه منجر می شود که در ماشین های اتومات میزان مصرف سوخت تا حد زیادی کاهش می یابد. در دنیای امروز که میزان مصرف سوخت اهمیت بالایی برای خریداران دارد، استفاده از ماشین های اتومات در اولویت اول خواهد بود. ضمن اینکه در ماشین های دنده ای به این خاطر که مدیریت همه چیز تقریباً بر عهده انسان است، میزان خرابی نیز در نهایت بیشتر خواهد بود. در صورتی که با مدیریت صحیح مغز کامپیوتری میزان استهلاک ماشین ها به حداقل ممکن رسیده و عمر آن ها نیز افزایش می یابد.

بهره بردن از ماشین های اتومات به علاوه باعث افزایش تمرکز راننده و کاهش نرخ تصادفات نیز می شود.

خرید گیربکس اتوماتیک
خرید گیربکس اتوماتیک

خرید گیربکس اتوماتیک

اگر قصد خرید گیربکس اتوماتیک را دارید بهتر است با مدل های متفاوت آن آشنایی داشته باشید. امروزه شرکت های بزرگ دنیا گیربکس های متنوعی تولید می کنند که هر کدام توانایی های مخصوص به خود را دارند. اینکه از کدام گیربکس برای ارتقاء خودروی خود بهره ببرید از اهمیت بالایی برخوردار است. اغلب خودروهای داخلی از موتورهای پژو استفاده می کنند. به همین خاطر بهترین مدل برای ارتقاء گیربکس های آنها استفاده از گیربکس های شناخته شده مثل ZF یا AL4 است. اگرچه می توانید از مدل های رده بالاتر دیگری مثل S TRONIC کمپانی آئودی، STEP TRONIC کمپانی بی‌ام‌و، TIP TRONIC، PDK، CVT و … نیز بهره ببرید. ولی در زمان خرید گیربکس اتوماتیک به قابلیت های خودروی خود نیز فکر کرده با تعمیرکارهای با تجربه مشورت کنید و پس از آن دست به انتخاب بزنید.

خرید گیربکس اتوماتیک AL4

یکی از متداول ترین گیربکس هایی که برای ارتقاء خودروهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، گیربکس اتوماتیک al4 است. این گیربکس که یکی از تیپ های محبوب ترونیک به حساب می آید در اغلب خودروهای سیتروئن، زانتیا، پژو مثل 206، 308، 407، 806 و … قابل استفاده و بهره برداری است. این گیربکس محبوب ساخته کمپانی رنو بوده و چهار دنده جلو دارد. در زمان روشن شدن ماشین با زدن یک دکمه ماشین در حالت دنده یک قرار گرفته و پس از آن مدیریت تعویض دنده بر عهده کامپیوتر داخلی نصب شده است.

خرید گیربکس اتوماتیک 206

اگر از خودروهای پژو مثل 206 استفاده می کنید و می خواهید که با خرید گیربکس اتوماتیک خودروی خود را اتومات کنید، گیربکس بالا یکی از بهترین انتخاب ها برای خودروی شماست. ساختمان داخلی گیربکس al4 از شش قسمت اصلی تشکیل شده است که هر کدام از بخش ها وظیفه خود را در سیستم گیربکس بر عهده دارند. قیمت خرید گیربکس al4 به خاطر نوسانات بازار ارز، قیمت مشخصی نیست. ولی با خرید این گیربکس می توان ادعا کرد که هزینه های جاری شما مثل هزینه های تعمیرات و هزینه های سوخت تان کاهش می یابد. ضمن اینکه استفاده از گیربکس اتوماتیک راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

خرید گیربکس اتوماتیک 206
خرید گیربکس اتوماتیک 206

اگر اطلاعات بیشتری درباره تقه زدن گیربکس خودروها مثل پژو 206 داشتید و یا نیاز به خدمات همانند تعویض روغن گیربکس و نصب گیربکس اتوماتیک و یا خرابی گیربکس و تعمیر گیربکس اتوماتیک بودید تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک حسنلو در تهران خدمت شما است. از طرفی بعد از خرید گیربکس اتومات میتوانید آن را توسط تعمیرگاه حسنلو به مرحله نصب گیربکس اتوماتیک برسانید.

عضویت
Notify of
guest
20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
مارس 26, 2022 2:49 ب.ظ

سلام استاد پرشیا تیو فایو مدل ۹۰ اتومات سفارش مدیران دارم مدتی است در حرکت موقع کم شدن سرعت تقه محکمی میزنه و له حالت اظطرار میره و میبایست که ماشین را روشن و خاموش کنم خوب بشه اگر مسافت طولانی حدود ۵۰ کیلومتر برم این عیب تا زمان حرکت مداوم بروز پیدا نمیکنه و داخل شهر بسیار این اتفاق میافته . و بعضی مواقع هر سه کلمه D.S.N روی صفحه کیلومتر ظاهر میشه . علت چیست .میتونه مشکل برقی یا کامپیوتر باشه و اینکه در توان جنابعالی هست خدمت برسم .

علی
علی
دسامبر 7, 2021 9:51 ق.ظ

با سلام جناب حسنلو : لطفا اگر امکان داره قیمت گیر بکس 206 تیپ 6 مدل 89 را حدودا بفرمایید
یا حداقل سرویس کامل موتور و گیر بکس حدودا چقدر هزینه داره ….ممنون….

محسن
محسن
دسامبر 26, 2020 6:41 ب.ظ

سلام و عرض ادب
امروز چراغ گیربکس ماشینم روشن شده و تو حالت R(دنده عقب) مشکلی نداره اما تو حالت D انگار ماشین جون نداره
بعد تو حالت دستی میزارم پشت کیلومتر عدد نمیزنه و هیچ دنده ای کم یا زیاد نمیشه و D مینویسه
ماشینو که خاموش روشن میکنم چراغ چک خاموش میشه باز بعد یه مدت چراغ و چک این داستانا شروع میشه
ماشین ۲۰۷ اتومات ۳۵۰۰۰ تا کار

محمود
محمود
نوامبر 28, 2020 11:07 ب.ظ

سلام استاد گیربکس من در هوای سرد به حالت برف واسپرت میره امپر که میاد بالا درست میشه روغن گیربکس هم 10هزارتا کار کرده ممنون میشم جواب بدید

حسینی
حسینی
اکتبر 11, 2020 1:27 ب.ظ

سلام، ببخشید چه تیپ از 206 تبدیل به اتومات میشن؟ و اگه گیر بکس al4 روش تصب بشه باز مشکل داره؟

یا علی
یا علی
اکتبر 9, 2020 4:13 ب.ظ

گیربکس دستی حالت اتومات نیست
تعمیر هم نشده منتتها دسترس نداریم فعلا

Anonymous
Anonymous
سپتامبر 26, 2020 11:10 ب.ظ

سلام وقت بخیر؛ جناب حسنلو آیا روی ماشین سورن ef7 میشه گیربکس اتومات نصب کرد؟

اسد
اسد
سپتامبر 11, 2020 7:19 ب.ظ

سلام استاد خوبي ميخواستم براي پژو پارس گيربكس اتوماتيك بزنم يه راهنمايي كنيد ممنون ميشم

مهدی
مهدی
فوریه 8, 2020 11:08 ق.ظ

سلام آقای مهندس
وقت بخیر
206،T6 من 95 هزار تا کار کرده و گیر بکس ماشین هم به مشکلی نخورده ، ولی با توجه به اینکه روغنهای توی بازار روغن های اغلب سلامتی نیستند می خواستم کلا از روغن ادینول استفاده کنم ، ولی نظرم اینه که کل روغن رو تعویض کنم،
1- آیا با این کار موافق هستید؟
2- چطور میشه بدون ساکشن، کل روغن رو عوض کرد؟آیا اصلا این امکان وجود داره؟

Anonymous
Anonymous
دسامبر 13, 2019 5:24 ق.ظ

سلام هزینه اتومات کردن پژو پارس موتور معمولی مدل ۹۵ چند میشه باتشکر

Hamid
Hamid
دسامبر 3, 2019 11:47 ب.ظ

سلام
پژو207 مدل 90 گریبکس دستی و میخام اتومات کنم پیشنهاد شما چیه؟
و اینکه چه نوع گریبکس اتوماتی
مناسبشه؟

احمدرضا
احمدرضا
اکتبر 16, 2019 9:35 ب.ظ

سلام ٢٠٦ تيپ ٢ ميشه اتومات كرد
جواب ميده؟
ممنون

Anonymous
Anonymous
اکتبر 8, 2019 5:20 ب.ظ

سلام، پژو پارس مدل ۸۸ موتور معمولی را میشه اتومات کرد؟ چه نوع گیربکسی روش نصب میشه یعنی کامل اتومات میشه یا دکمه ای میشه؟

Ali
Ali
سپتامبر 3, 2019 9:22 ب.ظ

سلام یک گریبکس استوک رو 206 مدل 87 نصب کردم.ولی با باز کردن سوییچ. 10 بار چراغsو اسپرت روشن خاموش میشه دیگه نمیاد ایرا د کجاست؟تشکر