ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦
09121011230
09126274174

هزینه نصب گیربکس اتوماتیک 206 در تهران

نصب گیربکس اتوماتیک

نصب گیربکس اتوماتیک بر روی خودروهایی که جعبه دنده های دستی دارند امروزه بسیار متداول شده است. این کار به دلایل مختلفی به وسیله صاحبان وسایل نقلیه ممکن است صورت گیرد. اما سوال اینجاست که، آیا نصب گیربکس اتومات روی ماشین های دنده ای مقرون به صرفه است؟ و آیا کاربری لازم را دارد؟ این سوال هایی است که قصد داریم در ادامه درباره آن بیشتر توضیح دهیم.

توجه:

اگر منظور شما از نصب گیربکس همان تبدیل گیربکس دستی به اتومات هست پیشنهاد می‌شود به هیچ وجه سمت این مورد نروید. هزینه بر است و به صرفه نیست. روی این لینک کلیک کنید تا بیشتر متوجه شوید.

 

 

نصب گیربکس اتوماتیک

امروزه صنعت خودروسازی دنیا به سمت خودروهایی می رود که از گیربکس های اتومات بهره می برند. گیربکس خودروهای قدیمی البته همچنان می تواند از دو نوع گیربکس های اتومات و یا دنده ای باشند. ولی گاهی پیش می آید که به دلایلی شما تصمیم می گیرید گیربکس دنده ای خود را با یک گیربکس اتومات جایگزین کنید. برخی از دلایلی که ممکن است به خاطر آنها تصمیم به تغییر جعبه دنده و گیربکس ماشین خود بگیرید به شرح زیر است:

  • نقص عضو: گاهی به خاطر نقص عضو ممکن است خریدار ترجیح دهد که از خودرویی با دنده اتومات استفاده کند.
  • بهره وری بهتر: رانندگی با خودروهای اتومات صد البته راحت تر است.
  • علاقه به خودروهای دنده اتومات
  • رانندگی طولانی مدت: وقتی شما مجبور باشید با ماشین خود به مدت زیادی رانندگی کنید، احتمالا با دنده های اتومات راحت تر کنار خواهید آمد.

 

نصب گیربکس اتوماتیک
نصب گیربکس اتوماتیک

 

مزایای نصب دنده اتوماتیک

حال سوال اینجاست که نصب دنده اتوماتیک چه مزیت هایی نسبت به دنده های دستی دارد و چرا امروزه بیشتر شرکت های بزرگ تولید کننده خودرو ترجیح می دهند از گیربکس های اتومات به جای گیربکس های دستی در طراحی خود استفاده کنند. پاسخ به این سوال آنچنان هم دشوار نیست. نصب گیربکس اتوماتیک و بهره بردن از آن مزیت های زیادی دارد که امروزه علاوه بر صاحبان شرکت های بزرگ، خریداران شخصی را نیز ترغیب می کند تا اقدام به نصب گیربکس اتوماتیک بر روی اتومبیل خود کنند. به برخی از این مزیت ها در ادامه اشاره کرده ایم:

  1. مصرف سوخت کمتر: نکته اینجاست که وقتی شما از خودرویی با دنده اتومات استفاده می کنید، در حقیقت مدیریت سرعت و تعویض دنده را به یک مغز کامپیوتری می سپارید. این مدیریت صحیح در طولانی مدت می تواند مصرف سوخت خودروی شما را نیز کاهش دهد.
  2. استهلاک کمتر خودرو: با نصب گیربکس اتوماتیک بر روی خودروهای امروزی، میزان خرابی و استهلاک خودروها نیز کاهش یافته است و به عمر آنها نیز افزوده می شود. تعویض دنده، عملی است که بیشتر اجزای ماشین را درگیر می کند. مشخص است که اگر این کار به نحو صحیحی انجام نشود در دراز مدت باعث خرابی اجزای ماشین می شود. در صورتی که در گیربکس های اتومات این مشکل به بهترین شکل انجام برطرف می شود و در نتیجه عمر ماشین را افزایش می دهد.
  3. افزایش تمرکز راننده و کاهش میزان تصادفات: یکی از مهمترین دلایلی که شرکت های خودروسازی تمایل به استفاده از خودروهای اتومات دارند کاهش میزان تصادفات و افزایش ایمنی خودرو است. تغییر دنده به خصوص در مسیرهای سخت گاهی می تواند تمرکز راننده را بر هم بزند. موضوعی که می تواند در یک لحظه باعث تصادفی ناگوار شود. استفاده از دنده اتوماتیک باعث افزایش تمرکز راننده خواهد شد و از میزان تصادفات می کاهد.
  4. راحتی بیشتر راننده: یکی از موضوعاتی که امروزه مورد توجه طراحان خودرو است افزایش میزان راحتی رانندگان است. نصب گیربکس اتوماتیک باعث راحت تر شدن رانندگی و کاهش تنش های محیطی در هنگام رانندگی می شود.

نصب گیربکس اتوماتیک 206

شاید برای شما سوال شود که آیا می توان اقدام به نصب گیربکس اتوماتیک بر روی خودروهای داخلی هم کرد؟ در جواب این پرسش باید بگویم که بله! می شود. ولی بستگی به موتور خودرو نیز دارد. در خودروهایی که از موتورهای XU7 و مدل های مشابه استفاده می کنند می توان این عمل را انجام داد. نصب گیربکس اتوماتیک بر روی انواع مدل های سمند، پرشیا و مدل های مختلف پژو مثل 206 امکان پذیر است. برای مثال در 206 می توان از گیربکس های اتومات شرکت ZF آلمان بهره برد. این مدل که تا سال 2002 روی خودروهای سیتروئن، 405، 306 و همچنین 406 نیز نصب می شده است و سپس ارتقاء داده شده است، یک گیربکس اتومات با 4 دنده جلو و یک دنده عقب است. حداکثر سرعتی که می توان با دنده اتوماتیک این گیربکس رفت به این شرح است:

  • دنده یک حداکثر سرعت تا 70 کیلومتر بر ساعت
  • دنده دو حداکثر سرعت تا 120 کیلومتر بر ساعت
  • دنده سه حداکثر سرعت تا 170 کیلومتر بر ساعت
  • دنده چهار حداکثر سرعت تا 220 کیلومتر بر ساعت

 

نصب گیربکس اتوماتیک 206
نصب گیربکس اتوماتیک 206

هزینه نصب گیربکس اتوماتیک 206

در پایان می رسیم به این موضوع که هزینه نصب گیربکس اتوماتیک 206 روی یک خودروی شخصی چقدر هزینه در پی خواهد داشت. هزینه خرید و نصب گیربکس اتوماتیک می تواند مقادیر متفاوتی باشد. ولی در حال حاضر این هزینه بین بالای ۷ میلیون تومان است. که شامل خرید گیربکس اتومات، هزینه نصب تجهیزات، تغییر روغن گیربکس و موارد دیگر می شود. دستمزد نصب هم مقادیر متغیری است. گاه ممکن است تعمیرکار حاضر شود گیربکس دنده ای شما را به عنوان بخشی از دستمزد نصب قبول کند. بخش هایی که در هنگام نصب گیربکس اتوماتیک لازم است تغییر کند شامل گیربکس ماشین، دسته دنده، روغن گیربکس، سیم های سلکتور، پدال ها و سیستم لوله کشی رادیاتور می باشد.

هزینه نصب گیربکس اتوماتیک 206
هزینه نصب گیربکس اتوماتیک 206

قیمت و هزنیه نصب گیرباکس اتومات ماشین های پژو مخصوصا پژو 206 تیپ 6 بالا هست و به صرفه نیست ولی میتوانید از ما در این زمینه مشاوره دریافت کنید.

عضویت
Notify of
guest
100 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
ژانویه 10, 2022 12:29 ب.ظ

سلام آقای مهندس. من یه 206 V9 مدل 86 دارم گیربوکسش یه مشکلی پیدا کرده. صبح ها وقتی حرکت میکنم یا بعد از یه مدت که ماشین خوابیده حرکت میکنم. یه مسیر کوتاهی که میرم چراغ ستاره و اسپورتش شروع به چشمک زدن میکنه و گاز هرز میخوره. دنده سه رو چهار نمیکنه و درست دنده هارو عوض نمیکنه. بعد از ده دقیقه حرکت که خاموش روشنش میکنم دیگه درست میشه. یکسال پیش هم گیربوکس رو دادم کامل سرویس کردن. بعد از دو سه هفته دوباره همینجوری شد؟ مشکلش چیه آیا قابل حله آقای مهندس؟
ممنون.

محمد
محمد
آگوست 27, 2021 4:33 ب.ظ

سلام ، من می‌خوام 206بخرم ، میگن اتوماتیک 206کارخانه خوب نیست یا هزینه زیادی داره ، به نظر شما من خودم 206اتومات کنم یا کارخونه انجام بده
هزینش ارزون تر درسته ؟

Anonymous
Anonymous
سپتامبر 27, 2020 2:23 ب.ظ

سلام وقت بخیر
بنظرتون ۲۰۶ تیپ ۶ که گیربکس فرانسه داره خوبه که من بخرم؟ سال ۸۹
یا پر هزینه و مشکل داره این اتومات ها؟

بهنام
بهنام
آگوست 20, 2020 3:22 ب.ظ

سلام و خسته نباشید من میخوام ۲۰۶ اتومات بخرم بعضی از دوستان میگن نخرید بعضی ها هم میگن بخرید،گیج شدم نمیدونم چه کار کنم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

پشتبان سایت
Admin
پشتبان سایت
اکتبر 19, 2020 1:19 ب.ظ
پاسخ به  بهنام

سلام بهنام. مقاله مربوط به تبدیل گیربکس اتومات بخون لطفا.

رویین
رویین
جولای 23, 2020 3:01 ب.ظ

سلام خواستم ببینم که آیا میشه روی 206 v10 گیربکس اتومات v9 انداخت؟
هزینه مشکلی نیست

پشتبان سایت
Admin
پشتبان سایت
اکتبر 19, 2020 1:24 ب.ظ
پاسخ به  رویین

ما انجام نمیدیم. قبلا درباره تبدیل گیربکس مقاله نوشتیم. اینجا رو کلیک کنید تا مشاهده کنید.

هادی
هادی
ژوئن 22, 2020 4:58 ب.ظ

سلام خستخ نباشید
من ۲۰۷ اتومات دارم ولی بعد ۳ بار تعمیر میخ.ام گیربکس ململ عوض کنم. بنظرتون استوک اروپایی چطوره؟ مشکلات ایران‌خودرو یی ها رو داره؟بصرفه هست تعویضش؟

فرزاد
فرزاد
ژوئن 11, 2020 11:21 ق.ظ

با سلام فقط خواستم تشکر کنم ار توضیحات کامل شما خسته نباشید

پشتیبان سایت
Admin
پشتیبان سایت
ژوئن 12, 2020 9:23 ق.ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام
خواهش میکنم عزیزم.

وحید
وحید
آوریل 23, 2020 2:41 ب.ظ

سلام مهندس عزیز من ۲۰۶ اتومات تیپ ۴ بدون ABSدارم چون ازش خیلی راضی هستم و سواری خوبی داخل شهر داره موتور و گیربکس و تمامی قطعات موتور و کابین و باز کردم اورهالش کنم قطعات موتور و سیم کشی نو کردم و میخواستم ببینم گیربکس من امکان نصب شیفتر ترونیک وجود داره و‌ همچنین اینکه شما گیربکس نو دارید

سید عباس موسوی
سید عباس موسوی
فوریه 29, 2020 2:53 ب.ظ

با سلام وخسته نباشید میشه بفرمایید هر چند وقت یکبار یا هر چند کیلومتر باید گیربکس اتومات ۲۰۶ را سرویس کرد و هزینه چقدر میشه با تشکر

Anonymous
Anonymous
فوریه 17, 2020 9:24 ق.ظ

سلام من ۲۰۶ اتومات وی ۹ صنداقدار دارم مدل ۹۰ چند وقت هست دنده خوب عوض نمیکنه آقایی حسنلو علامت روی صفحه حالت برفی وسرعت نشان میده بعدش خط جای نوشتن دنده روی تصویر می مونه چکار کنم برادر

Anonymous
Anonymous
ژانویه 7, 2020 8:11 ق.ظ

سلام من ۲۰۶ مدل ۸۹ دارم چون زیر پای خانمم هست میخوام تبدیل به اتومات کنم آیا ممکن هست

Anonymous
Anonymous
ژانویه 4, 2020 3:09 ق.ظ

سلام 206اتومات میشه6دنده کرد

شاهرخ
شاهرخ
دسامبر 21, 2019 10:42 ب.ظ

سلام وقت بخیر ۲۰۷ دنده ای رو میشه اتومات کرد؟

قاسم
قاسم
دسامبر 20, 2019 9:29 ق.ظ

سلام جناب مهندس من گیر بکس دنده ریز دارم نصب میکنم حالا هم پلوس سمت راست با دسته موتور خوانا نیست میشه راهنمایی کنید لطفا ماشینم ۲۰۶ وی هشت مدل ۸۶ هست

ایمان
ایمان
دسامبر 11, 2019 7:45 ق.ظ

سلام اقای حسنلو
من خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ دارم . مایلم که به اتومات تبدیلش کنم شما این کار رو انجام میدید؟ ادرس رو برام بفرستید

Arezoo
Arezoo
دسامبر 9, 2019 5:10 ب.ظ

سلام ماشین رانا صفر دنده ای و میشه اتومات کرد؟؟میشه راهنمایی کنید ممنون

مهدی
مهدی
دسامبر 6, 2019 8:15 ب.ظ

سلام
منV9 206اتومات دارم میخوام موتور RCبزارم امکانش هست با گیربکس اتوماتیک خودم؟

عرشیا
عرشیا
دسامبر 1, 2019 8:33 ب.ظ

شما کارشناس خودرو هم هستید
ما میخوایم تیگو 7 ie بخریم خودروی خوبی هست؟

عرشیا
عرشیا
دسامبر 1, 2019 8:31 ب.ظ

ما 206 v8 مدل 90 داریم به نظرتون کفاف میده اتوماتش کنیم هزینش چقدر میشه

Pouya
Pouya
نوامبر 28, 2019 11:50 ق.ظ

سلام 206من تیپ 2مدل۸۲ هستش ایا ممکنش هست گیربکس اتومات بزنم؟

Anonymous
Anonymous
نوامبر 13, 2019 2:21 ب.ظ

سلام جناب حسنلو، تبدیل گیرباکس دنده تیپ۵ مدل ۹۷ به AMT رو شما انجام میدین؟

S.T
S.T
اکتبر 29, 2019 3:42 ب.ظ

سلام وقت بخیر. میخواستم برای پدرم بدلیل معلولیت از ناحیه دو پا اتومبیل بخرم. چند تا سوال داشتم خدمتتون،
1. آیا امکان تبدیل پژو ۴۰۵ با موتور tu5 به گیربکس اتومات هست با خیر.
۲. بین 206sd اتومات و پارس اتومات کدام رو پیشنهاد میکنید؟

احسان
احسان
اکتبر 20, 2019 12:47 ق.ظ

سلام برای تعویض گیربکس تیپ پنج هشتادوپنج با اتومات ای ال فور چه قطعاتی باید تعویض بشه ؟

فاطمه
فاطمه
اکتبر 4, 2019 11:26 ق.ظ

سلام وقت بخیر ، ۲۰۶ تیپ ۵ دارم ، زانوی چپم آرتزوز پیدا کرده ! میخوام ببینم میشه دنده اتومات بذارم ؟ الان هزینه ش چقدره؟ بعدش برای ماشین مشکلی پیش نمیاد ؟ در حال حاضر هزینه ی خرید ماشین اتومات ندارم ، گرونه همه چیز😞

Anonymous
Anonymous
می 2, 2023 11:00 ق.ظ
پاسخ به  فاطمه

الان با خودرویی که دارید میتونید معاوضه داشته باشید

سهیل
سهیل
سپتامبر 24, 2019 3:04 ب.ظ

سلام من 206 تیپ 2 دارم اکل دنده 3 که جا میزدی صدا میرد و با صدای تقه جا میخورد و الان دنده 2 هم اونطوری شده ..خواستم بدونم باید چیکار کرد ..اگه بخوام کل گیرباکس رو عوض کنم و یه گیر باکس دنده ای دیگه بزارم چطوره؟

دنیل
دنیل
سپتامبر 11, 2019 2:25 ب.ظ

سلام برای پاترول چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رضا
رضا
سپتامبر 9, 2019 3:11 ب.ظ

سلام گیربکس رانا دارم ۳خراب صدامیده چیکار کنم

Anonymous
Anonymous
آگوست 31, 2019 2:45 ب.ظ

سلام آقای حسنلو در مورد کلاچ اتوماتیک یک توضیح بفرمایید ما دامادمون پرایدشونو کلتچ برقز ودکمه کرده آیا براز 206 کلاچ اتومید مناسب است یانه ممنونم

علی جلایی
علی جلایی
آگوست 28, 2019 3:56 ب.ظ

سلام من یه اس دی ۹۳ دارم میخواستم ببینم هزینه تعویض گیربکسش با مدلهای زیر ۹۱ چقدره و اصلا امکانپذیر هست یا نه ممنون

Anonymous
Anonymous
آگوست 18, 2019 11:01 ب.ظ

سلام من206 تیپ6 دارم زمانیکه سردهست گیربکس دنده بموقع انجام میده ولی گرم میشه حالت هرز دنده میده وتقه میزنه.

جعفر
جعفر
آگوست 14, 2019 1:51 ق.ظ

سلام استاد
گیربکس اتومات روی ۲۰۶ تیپ ۲ مدل پایین جواب میده

ناصر
ناصر
آگوست 11, 2019 9:46 ب.ظ

این سایت رو مگه درست نکردین واسه نصب دنده اتومات
پس چرا هیج ماشینی رو اتومات نمیکنین
و فقظ جواب هاتون ایناست
نه
نمیشه
جواب نمیده
به صرفه نیست

یونس
یونس
آگوست 4, 2019 11:47 ق.ظ

سلام اقای حسنلو ماشینم BMW X3 هستش میشه گیربکس اتومات نصب کنم؟مدل۲۰۰۷.تشکر

عابدین زاده
عابدین زاده
نوامبر 4, 2020 1:12 ب.ظ

سلام من 206 موتور TU5 مدل 89 آریان دارم گیربکس وقتی پا رو رو کلاج بر میدارم غر غر میکنه و صدای ووره میده تو حرکت و در جا که آزاد هست هم غر غر و گاهی تق تق میکنه مشکل با تعمیر حل میشه یا باید تعویض گیربکس کنم

محمد
محمد
جولای 19, 2019 12:09 ب.ظ

سلام.برای ال 90 مدل 91 دنده ای و تبدیل به اتومات هزینه اش چقدره و شما انجام میدی؟

احسان
احسان
جولای 12, 2019 4:15 ب.ظ

سلام وقت بخیر من ماشینم sd مدل ۸۶ هست موتور tu5 جدا از بصرفه بودنش میخاستم بدونم میشه اتومات کرد جواب میده گیربکس فابریک v9 بندازم روش؟

زبرجدی
زبرجدی
جولای 11, 2019 2:12 ب.ظ

سلام آیا گیربکس cvt لیفان X50 تعمیر میکنید و معایب بریدن شفت را یا بهینه سازی آن را انجام میدهید
ممنونم

محمد کمالوند
محمد کمالوند
جولای 7, 2019 9:11 ق.ظ

سلام من ۲۰۶ تیپ ۵ دارم مدل ۹۸ و دست چپ من معلول هستش بخاطر همین میخواستم اتوماتیکش کنم نصف هزینه رو بهزیستی میده .شما گیربکس خودم رو چند ور میدارین ؟ و چقدر هزینشه ؟ حالا فقط یه سوال دارم که واجبتره و اینکه میشه گیربکس صفر ایرانخودرویی خرید و همون رو نصب کنم ممنون میشم اکه جواب بدین

حمیدرضا
حمیدرضا
ژوئن 28, 2019 4:11 ب.ظ

سلام بزرگوار وقت عالی من یه مگان دستی دارم ایا مقبول به صرفه می باشد که اتومات کنم و هزینه اش چقدر می شود باتشکر فراوان

امیر
امیر
می 25, 2019 11:35 ب.ظ

درود بر شما
سوالم اینه که آیا روی ۲۰۶ مدل ۹۲ وی ۸ میشه گیربکس اتوماتیک گذاشت؟ اگه اره..!!قیمتش چقدره؟
متشکرم

فرهاد
فرهاد
ژوئن 29, 2019 9:48 ق.ظ
پاسخ به  امیر

سلام من پژو ۴۰۵ دارم مدل ۹۶ تا کسی هست میخوام دنده اتوماتیک بزارم خوبه جواب میده خوبه یانه جواب میده بعد هزینش چقدر میشه

حسن
حسن
می 22, 2019 10:37 ق.ظ

سلام
رو ۲۰۶ وی ۸ مدل ۹۰ جواب میده
هزینه آش چقدر میشه ؟

داریوش
داریوش
جولای 21, 2019 2:15 ب.ظ
پاسخ به  حسن

سلام پارس tu5مدل ٩٥ دارم دحد صعر خونگی هست میخواستم اتو ماتش کنم میشه هزینه چفدر میفته

حمید
حمید
می 19, 2019 10:36 ب.ظ

سلام 206 تیپ ۵ ۹۶ نصب میشه گیربکس اتومات

مجتبی
مجتبی
می 15, 2019 9:12 ق.ظ

سلام وقت بخیر روی 206 تیپ 5مدل93 امکانش هست؟ و قیمت تمام شده چقدر میشه؟ ممنون

محمدكاظم بني اسدي
محمدكاظم بني اسدي
می 12, 2019 11:07 ب.ظ

سلام ممنون از اطلاعات خوب وجامعي كه دو اختيار مخاطب قرار ميدهيد.
يه راهنمايي ميخواستم .ماشين من ريو اتومات هست .براي تعميرش كه دنده عقب خرمت نميكنه . كجا مراجعه منم؟ ايا لوازمش هست؟ حدود هزينه تعميرش چقدر ميشه؟

محسن
محسن
می 12, 2019 9:22 ب.ظ

سلام وقت شما بخیر استاد عزیز،میخواستم ببینم پژو پارس مدل ۸۶ رو اگه بخوام اتمات کنم امسال چقدر هزینه داره جمعا،ممنون میشم راهنمایی کنید

یوسفی
یوسفی
می 7, 2019 11:19 ب.ظ

سلام ایا گیربکس اتوماتیک روی 206 تیپ 2 جواب میدهد

محسن
محسن
می 7, 2019 6:26 ب.ظ

سلام من یه ولیکس مدل 93دارم میخوام اتوماتش کنم امکانپذیر هست؟ هزینش چقدر میشه و اصلا جوابگو هست یا نه

پوراسماعیل
پوراسماعیل
می 6, 2019 1:51 ب.ظ

سلام.آیاگیربکس اتومات روی تیبا و206تیپ2جواب میده

محسن
محسن
آوریل 8, 2019 11:56 ق.ظ

با سلام
این گیربکس روی خودرو با موتور EF7 هم نصب میشه؟
جواب میده؟

مهیار
مهیار
می 23, 2019 11:55 ق.ظ

سلام خسته نباشید ۲۰۶ تیپ ۵ دنده ای مدل۹۷ خریدم میخواستم بدونم هزینه تبدیل به اتومات چقد حدودی در میاد ؟ ممنون