ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦
09121011230
09126274174

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک پیشنهاد نمیشود

لطفا جهت تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک با ما تماس نگیرید

این خدمات ارائه نمی‌شود چون:

 

آقای داود حسنلو متخصص گیربکس که سابقه ۱۷ سال تعمیرات تخصصی گیربکس های اتوماتیک دارد درباره تبدیل گیربکس می‌گوید:

مردم فکر میکنند تبدیل یعنی همین گیربکس هایی که اتومایتک است و کارخونه میزنه است و از همین گیربکس ها استفاده میشه یعنی اون گیربکس اتومات کارخونه رو برداری میذاری روی اون دستی. ولی خیر و همچنین چیزی نداریم. برای تبدیل میان گیربکس های zf ماشین های 405 و سمند و پرشیا که برای ۲۰ سال پیش بود اینا رو برمیدارن و میارن تبدیل میکنن، نه این گیربکس ها کامپیوتر داره و نه درست عمل میکنه، نه ساعت داره، شیربرقی نداره. به عبارت دیگه تبدیل جواب نمیده و کلا کار غلطی هست. مردم متاسفانه اطلاع ندارن و برای تبدیل همون طور که گفتم از گیربکس های قدیمی و کهنه استفاده میشه و بعد تبدیل مشتری تازه به مشکل میخوره و هر بار هی باید مراجعه کنه، یک روز گیربکس دنده عوض نمیکنه، یک روز گاز هرز میخوره،، یک روز تقه میخوره، داغ میکنه، راه نمیره همه این مشکلات گیربکس داره.به همین خاطر هست که چند ساله من خودم دیگه تبدیل انجام نمیدم و واقعا مشتری یک هزینه زیادی میکنه و ما شرمنده میشیم. مردم فکر میکنن تبدیل بشه شبیه گیربکس کارخونه خوب کار میکنه ولی خب از مشکلات بسیار زیادی که بعد تبدیل براشون رخ میده اطلاع ندارن. چون در این تبدیل که فقط بحث گیربکس اتومات نیست. شما برای تبدیل کردن باید سیم کشی بخری و بذاری، باید کامپیوتر گیربکس بخری، دسته دنده باید بخری و کلی چیز دیگه که به صرفه نیست اصلا. تبدیل به نظر شخصی بنده کاملا به درد نخور هست و به هیچ کسی پیشنهاد نمیکنم. ماشین اتومات از کارخونه خریدن خیلی بهتر از این کار هست. این حرف ها رو منی دارم میزنم که ۱۷ ساله کارم همینه و با گیربکس بزرگ شدم. ممنون از همه.

متن بالا را بخوانید – تبدیل به صرفه نیست

 

 
تبدیل کردن گیربکس چه مشکلاتی داره یعنی ماشین دنده‌ای من ۴۰۵ سمند پرشیا ۲۰۶ و… تبدیلش کنم به اتوماتیک دنده‌ای هستش تبدیلش کنم و اینکه چه مشکلاتی داره ببینید دوست من اول از اینکه اینو مشخص کنم تبدیل کردن گیربکس اینطوری نیستش که چون ۲۰۶ اتوماتیک توی ایران هست من ۲۰۶ دنده ای و برم اون گیربکس اونو باز کنم و ببندم روی این مال منم میشه اتومات نه همچین چیزی نیست شما اگر بخواید تبدیل کنید بایستی دو تا پلوس بخرید سیم کشی بخرید آمپر گیربکس‌ کامپیوتر‌موتور کامیپوتر‌گیربکس اینا اصلن جور در نمیاد فقط تبدیل روی ماشین‌هایی انجام میشه مثل گیربکس‌های ۱۸۰۰ سمند، پرشیا و ۴۰۵ فقط اینا تبدیل می‌شه و این که این گیربکس ای ال فور روش نصب نمیشه گیربکسی نصب میشه به اسم zf کارخونه خیلی کارخونه موجه‌ایه گیربکس سازه ولی این گیربکس برای ۳۰ سال پیشه برای سال ۱۳۷۶ ۴۰۵‌های دو هزار گیربکس‌های اتوماتیک داشتند اون گیربکس نصب میشه روی اینا یعنی شما فکر کنید برای ۳۰ سال نمیدونم ۳۴ سال پیش اون گیربکس نه کامیپوتر داره نه الکترونیک توش دخیله نه شیر برقی داره که کنترل کنه ماشین رو تگه نزنه ماشین به نرمی راه بره به نرمی دنده عوض کنه دوستانی توجه داشته باشند که اگه توقع اینو دارن که ماشین اتومات بشه مثل مثلن یک ۲۰۶ اتوماتیکی که فابریک کارخونه‌اس یه همچین اتفاقی نمیوفته این گیربکس یه گیربکس معمولیه خیلی قدیمی دیر دنده عوض می‌کنه شتابش کم‌تره نرمی اونو نداره خرابی زیادی داره چرا که بلاخره برای ۳۴ سال پیشه اصلن نوش نیست استوک همشون استوکه اون بهترینش استوک کهنه‌اس کارکرده است این که فکر میکنن نصب کنن ببین از نمره ۲۰ اگر کولن گیربکس اتوماتیک ۱۸ یا ۱۹باشه این میشه نمره ش رو ۱۲ داد عالی نمیشه ولی کار راه اندازه چرا مثلن برای خب بعضیا هسن شرایطشو ندارن برن گیربکس اتوماتیک بخرن هزینه اش زیاده الانم که یه خورده ماشین گرون شده و اینکه واقعن از دوستان قدیم ما برای دوستانی که جانباز اینا خیلی تبدیل می‌کردیم این کار رو الان اصلن توصیه نمی‌کنیم مجبوره دیگه اگر واقعن مجبوری باشه خوده آدم انجام میده و اگه نه این که بخواین ماشینتون اتوماتیک بشه بخاطر راحتی و اینا اینکارو نکنید اگه اینکارو بکونید بعدن پیشیمون می‌شید اون چیزی که تو ذهن‌تون هست نمیشه این که به راحتی دنده عوض کنه تو سر بالایی‌ها خیلی راحت معکوس بشه نه یک همچین گیربکسی نیست توقعه خیلی زیادی ازش نداشته باشید

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک امروزه برای بیشتر خودروهای داخلی قابل انجام نیست. گیربکس های دستی را به دلایل متفاوتی ممکن است بخواهید به گیربکس های اتومات تبدیل کنید. در این مقاله قصد داریم درباره تعویض گیربکس های دستی گفت و گو کنیم. و از صفر تا صد این موضوع را بررسی کنیم. البته مرکز تخصصی برای تبدیل گیربکس دستی به اتومات در تهران وجود ندارد و اگر وجود هم داشته باشد برای شما به صرفه نخواهد بود.

مزایای تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک نسبت به هزینه هیچ است

اغلب خودروهایی که در داخل کشور تولید می شوند دارای گیربکس های دستی هستند. در گیربکس های دستی یا همان جعبه دنده های دستی، تعویض دنده ماشین به کمک دست و با استفاده از سیستم کلاچ خودرو و دسته دنده انجام می شود. در حقیقت اتفاقی که رخ می دهد این است که شما با گرفتن کلاچ، محور اصلی جعبه دنده را آزاد می کنید. سپس با حرکت دادن دسته دنده تعویض چرخ دنده ها در داخل جعبه دنده صورت می گیرد. پس می توان این طور نتیجه گرفت که برای یک تعویض دنده لااقل دو عضو بدن، یعنی دست راست و پای چپ راننده را باید درگیر کرد. موضوعی که شاید ساده به نظر برسد ولی گاهی ممکن است راننده برای انجام آن مشکل داشته باشد. ضمن اینکه تعویض دنده می تواند تمرکز راننده را به هم بزند. به همین خاطر است که اغلب خودروسازان خارجی امروزه استفاده از جعبه دنده های اتومات را به جعبه دنده های دستی ترجیح می دهند. مطالعات بسیاری وجود دارد که نشان می دهد استفاده از جعبه دنده های اتومات تمرکز راننده ها را در زمان رانندگی افزایش داده و باعث می شود که آمار تصادفات جاده ای نیز کاهش پیدا کند. ضمن اینکه رانندگی با خودروهایی که از دنده اتومات بهره می برند بسیار راحت تر بوده و آسایش بیشتری را به همراه دارد. ولی بدانید نسبت به هزینه ای که قصد دارید بکنید به صرفه نیست و کلی مشکلات در تبدیل به وجود می‌اید بسیار صادقانه بگویم ایا میشود یک مرد را تبدیل به زن کرد؟ بله میشود ولی به چه قیمتی؟ با کلی مشکلات و عارضه و صدها مریضی دیگر. پس گیربکس هم به همین شکل است.

چرا حالا برخی ها به استفاده از گیربکس های دستی به سمت اتومات میروند؟

همان طور که اشاره شد تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتومات مزایای زیادی ندارد که هیچ، بدتر هم هست. ولی چرا برخی ها برای تبدیل گیربکس های دستی به اتوماتیک زیاد اصرار دارن؟ آیا دلایل بالا کافی به نظر نمی رسد که شما را پشیمان کند؟ سؤال دیگر این است که چه کسانی بیشتر اقدام به تعویض گیربکس اتومات خودروی خود می کنند؟ در جواب این سؤال می توان دلایل مشخصی را مطرح کرد. از جمله دلایلی که در ادامه آورده می شود:

 
دوستان پرسیدن که چه نوع ماشین‌هایی با چه ویژگی‌هایی برای تبدیل پیشنهاد می کنید برای دوستانی که معلولیت جسمی دارند و یا اینکه شرایط خاص دارند ببینید من که اصلن توصیه نمیکنم تبدیل رو ولی توی شرایط سخت ولی خوب بلاخره بعضی وقتا هزینه ماشین‌های اتومات گرون هست و اینا بهتر از همه ۴۰۵ جواب میده و پرشیا اینا گیربکس‌های ۱۸۰۰ تبدیل هاشون خوب جواب میده و موتور‌هاشونم قویه خوب جواب میده برای دوستانی که شرایط خاص و معلولیت دارن خوب جواب میده و اینکه ۴۰۵ پرشیا از همه بهتره

ناتوانی راننده: برخی از راننده ها به خاطر مشکلات جسمی قادر به استفاده از خودروهای دنده دستی نیستند. به همین خاطر بهره بردن از گیربکس های اتومات می تواند فرصت رانندگی را در اختیار آن ها قرار دهد. درواقع به ناچار چنین امری را انجام میدهند.
کلاس بالای خودروهای اتومات: خودروهای اتومات لاکچری تر از خودروهای دستی هستند. گاهی نیز صاحبان خودرو به همین سبب درخواست تبدیل گیربکس دستی ماشین خود را دارند. به خاطر اینکه رانندگی با خودروی اتومات کلاس بیشتری دارد. درواقع به دنبال لاکچری ظاهری هستند ولی درون ماشین داغون میشود. اعصاب خود را فدای لاکچری میکنند

دلایل استفاده از گیربکس های اتومات بجای دستیتبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک در خودروهای داخلی امروزه متاسفانه رواج بیشتری پیدا کرده است. تعویض گیربکس خودرو همان طور که قبلا گفتیم به صرفه نیست مگر ناچار باشیم. مدل انتخابی خودرو با مدل گیربکس انتخابی برای تبدیل پیدا نمی‌شود، درواقع از گیربکس های ۲۰ سال پیش قدیمی برای تبدیل استفاده میکنند. امروزه گیربکس های اتومات در مدل های متفاوت و توسط شرکت ها و کمپانی های بسیاری طراحی و تولید می شود. موضوعی که وجود دارد این است که این گیربکس ها هر کدام ساختار مشخص و ویژگی های خاص خود را دارند. برای مثال در اغلب خودروهای تولید شرکت پژو از گیربکس های al4 استفاده شده است. به این خاطر که گیربکس های al4 سازگاری لازمم را با خودروهای این شرکت دارند و مخصوص این تولیدات طراحی شده اند. گیربکس al4 یک گیربکس چهار دنده است که توانایی انتقال قدرت تا دویست و بیست کیلومتر را نیز دارد. معمولاً در ایران از گیربکس های قدیمی و بسیار داغون برای تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک استفاده می شود. زیرا اغلب تولیدات داخلی نیز نخستین بار در کمپانی پژو طراحی و ساخته شده اند. اگر از خودروی دیگری استفاده می کنید، برای تعویض گیربکس دستی خود لازم است تحقیقات بیشتری به عمل بیاورید. باید مدل های متفاوت گیربکس های مطرح را بررسی کنید، اگر به شکل کلی نیاز به مشاوره در زمینه تبدیل گیربکس هستید و قصد تغویض آن را دارید سایت حسنلو به شدت شما را از این موضوع نفعی میکند و میگوید تبدیل و تعویض گیربکس اشتباه است.

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیکمرکز تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک نداریم

متاسفانه به خاطر درخواست های زیاد برای تعویض گیربکس و تبدیل آن، امروزه مراکز و تعمیرگاه های بسیاری ادعا می کنند که توانایی تعویض گیربکس های دستی را دارند. ولی واقعیت این است که تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک کاری پیچیده به حساب می آید و نیاز به تجربه بالا و مهارت بسیاری دارد، ولی نکته اینجا هست کسانی که مهارت بالا و تجربه بسیاری دارند میدانند این امر اشتباه است و در این مسیر دو حالت دارد. اگر وجدان داشته باشند که اکثر همکاران بنده انسان های بافهیم و با وجدانی هستند به شما میگویید این امر اشتباه است و هزینه بسیاری دارد ولی اگر مسیر دیگری را پیش ببرند ممکنه است برای شما انجام دهند و شما را در یک چاه بندازند چرا که بعد از دادن کلی هزینه تازه متوجه میشوید که چقدر مشکل ساز بود.

مرکز تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک در تهران

عضویت
Notify of
guest
255 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیدعلی
سیدعلی
مارس 22, 2020 7:01 ب.ظ

سلام آقای حسنلو من یه رانا مدل ۹۵ دارم.ظاهرا گیربکس نصب شده روی اون مدل be1 پژو ۴۰۵ هست که علیرغم کارکرد کم زوزه داره و لقی میخواستم بپرسم امکان نصب گیربکس ۲۰۶ یا همون ma5 روی اون وجود داره؟اگرداره کدوم کد گیربکس مناسب هست؟ممنونم

REZA JOON
REZA JOON
فوریه 28, 2020 7:59 ب.ظ

سلام من میخوام ماشین گیربکس اتومات دست دو بخرم. از کجا بدونم گیربکس واسه کارخونس؟و اینکه اگ تعویض کرده باشه میشه فهمید؟قصدم فعلا خرید ی ماشین کوچک درون شهری هست شما کودوم ماشین اتومات رو واسه شهر پیشنهاد میدید.همچنین مقاله ک گذاشتید خیلی خوبه مارو از نا آگاهی درآوردید.
ممنون☺❤🌷

محمد
محمد
فوریه 27, 2020 1:27 ق.ظ

سلام.میخواستم بدونم گیربکس تیپ 6 کارخونه از چه نوع گیربکسی استفاده میکنه ایا امروزی هست .البته مدلهای 88تا 92.ایا الانم اتومات شرکت میده

Anonymous
Anonymous
فوریه 26, 2020 12:47 ق.ظ

سلام زانتیا 2000 میشه اتومات کرد ممنون

مهدی
مهدی
فوریه 9, 2020 1:03 ب.ظ

سلام مهندس ببخشید ماشنم پرشیا دو گانه مدل 91 است اولین بار صبح که روشن می شه خیلی طول می کشه به گاز بره ولی قبلا من سمند موتورملی داشتم این طوری نبود موقعی که کمی موتورگرم می شد زود به گاز می رفت.علت چیه آیا میشه اصلاح کرد؟

حامد
حامد
فوریه 9, 2020 10:03 ق.ظ

سلام آقای مهندس . ZF ساعت نداره ؟؟؟؟!!!!!!!! خواهش میکنم اطلاعات دقیق و درست به مردم بدین اگر گیربکس ZF درست جمع بشه و از صفحه های کهنه و کیت های کهنه توسط تعمیرکارای محترممون استفاده نشه !!!!!به مراتب عمر و عملکردش از گیربکس های AL4 چینی بهتره . بنده که تعمیرکار گیربکس هم نیستم !!!!! و فقط کار بازسازی ماشین انجام میدیم گیربکس ZF جمع و تبدیل کردم برای پژو که الان نزدیک به 75000 کیلومتر راه رفته و هیچ تغییری نسبت به روز نصبش نداشته . خواهش میکنم از شما که فنی هستین بعیده . کمی مطالعه لطفا

Anonymous
Anonymous
فوریه 5, 2020 5:02 ب.ظ

سلام مهندس جان.میخواستم بدونم شما نظرت دردر مورد تبدیل گیربکس ریو هم همینه؟ یعنی این کار رو نکنیم؟ و اگه جوابتون منفیه میخواستم بدونم چه پیشنهادی برای نرم تر شدن و راحتی کلاج ریو میدید؟

محسن
محسن
فوریه 1, 2020 7:09 ب.ظ

سلام خسته نباشید من یک پراید مدل۸۸ *۱۳۱ خریدم ماشین مال یک معلول بوده دنده اتوماتش کردن فعلا هم مشکل نداره ایا گیربکشو نگه دارم یا دوباره دستیش کنم ممنونم

محمد
محمد
ژانویه 31, 2020 1:34 ق.ظ

سلام مهندس عزیز کلاج اتومات برای ال۹۰ دستی پیشنهاد میدید ؟

سید
سید
ژانویه 29, 2020 1:06 ب.ظ

سلام. دنده عقب ماشین وقتی از نیم کلاج در میاری یه کم گاز میدی میزنه بیرون مشکل از کجاس. لطفاً ناشین پراید 131اس ایکس

مصطفی
مصطفی
ژانویه 23, 2020 7:45 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید

برای نرم شدن کلاچ وانت آریسان این “دیسکو صفحه فرانسوی والئو قوطی سبز رنگ” که برای پژو ۴۰۵ معرفی کردید جواب گو هست یا پیشنهاد دیگه ای دارید؟
(کارایی و کارآمدی به هزینه الویت دارد)

کلاچ برقی شرکت اتاکو رو پیشنهاد میکنید؟ یا شرکت دیگه ای رو ؟
چه شرکتی یا شخصی رو معرفی کنید که حرفه ای در این کار باشه؟

با تشکر

آقائى
آقائى
ژانویه 21, 2020 8:16 ب.ظ

سلام مهندس
من سمند سورن اى ال ايكس داشبورد سوناتايى مدل ٩٥دارم. ميتونم گيربكس اتوماتيك بزارم؟
ممنون

غفار
غفار
ژانویه 15, 2020 9:29 ب.ظ

سلام آقای حسنلو عزیز به نظر شما جیلی امگرند دنده رو اتومات کنم بهتره یا کلاچ برقی؟

Anonymous
Anonymous
ژانویه 13, 2020 2:10 ق.ظ

سلام. وقت بخیر . ضمن تشکر .آیا تاخیر در تغیر دنده ادوات بویژه وقتی در سربالایی دنده رو تغییر نمیده و ماشین خیلی کند در سربالایی حرکت میکنه با سرعت 30 کیلومتر از یه پل هوایی عبور میکنه قابل تعمیره؟ ماشینم پژو پارس مدل 94 با موتور xu7 هست که تبدیل به اتوماتیک شده.

صادق
صادق
ژانویه 10, 2020 11:03 ب.ظ

سلام خسته نباشید من یک آریو دارم ایا میشه دور موتوش رو بالاتر برود که تو دور موتور 2500 دنده عوض کنه توی 2000 دنده عوض میکنه و قدرتش کمه ممنون میشم راهنمایی کنید

امیر
امیر
ژانویه 9, 2020 11:08 ق.ظ

سلام من پارس۹۳رواتومات کردم خیلی هم راضی ام فوق العاده نرم دنده عوض میکنه شتاب ماشین دوبرابرشده مصرفشم۱۰شده خوبی که داره کل قطعاتش هست درسته قدیمه ولی واقعاعالیه قبلاپارس اتومات کارخونه داشتم تیوفایوواقعامسخره بودیکبارشیربرقی شوعوضکردم ماشین تنبل بودلوازمش گیرنمیومدگرون بودبدیاش ومیگین خوبیاشم بگین بله این ماشیناییم که توایران ماسوارمیشیم مال سی سال پیشه

محمد
محمد
دسامبر 30, 2019 3:47 ب.ظ

سلام .یک ماشین سیتروئن الیزه موتور tu5 دنده اتومات دارم که تصادف کردم و موتور و گیربکس سالم هستش و میخوام اسقاطش کنم امکان نصب موتور و گیربکس بر روی پژو پارس دنده دستی هستش ؟

محمدهادی
محمدهادی
دسامبر 28, 2019 11:08 ق.ظ

سلام
سمند ای اف سون پایه گازسوز دارم مدل 91 آیا میشه اتوماتیک کرد؟
خیلی ممنونم.

سیمک
سیمک
فوریه 1, 2020 10:17 ب.ظ
پاسخ به  محمدهادی

آیا بنده سمند ال ایکس ۸۹ دارم میتوان دنده اتومات کرد

امین
امین
دسامبر 28, 2019 8:46 ق.ظ

سلام عزیز ممنونم از راهنمائیهای صادقانتون. پایدار باشید.
درود بر انسانیت

حسین
حسین
دسامبر 23, 2019 10:50 ق.ظ

خدا خیرت بده مهندس.۴۰۵ داشتم باهاشم کار میکنم.پا دردم کلافم کرده بود.یک قدمی اتومات کردن ماشین بودم که مقاله شما رو خوندم.دستت درد نکنه.فقط راهی نیست که کلاچ نرم تر بشه؟شما تو این زمینه کاری انجام میدید؟

Anonymous
Anonymous
دسامبر 22, 2019 11:30 ق.ظ

سلام استاد من میخوام پراید ۱۳۲ مدل ۸۹ دنده اتومات بخرم ایا خوبه یا نه . ممنونم از راهنمایی شما

مهرداد
مهرداد
دسامبر 15, 2019 2:29 ب.ظ

سلام و خسته نباشید.دنا پلاس مدل ۹۶ امکان اتومات شدن داره؟اصلا به صلاح هست؟

Anonymous
Anonymous
دسامبر 22, 2019 7:42 ب.ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام من یه پراید اتومات دارم تازگی تعمیرش کردم ازدنده۲به۳یه گازهرز کم داره بعد میره ۳بعضی وقتها اینجوریه علت چیه اگه بگین ممنون میشم؟

پرهام
پرهام
دسامبر 15, 2019 2:09 ق.ظ

سلام من میخوام گیربکس اتوماتیک و دستی کنم چکار باید بکنم؟
ماشین تیپ ۶ میخوام تیپ ۵ بشه

محمد
محمد
دسامبر 13, 2019 7:55 ب.ظ

سلام پرايد ١١١رو ميشه اتومات كرد؟

عليرضا
عليرضا
دسامبر 13, 2019 2:18 ق.ظ

سلام استاد
تقريبا در محدوده ستارخان مراكزي هستند (بيمارستان خودرو جناب آقاي مهندس معصومي)كه كار تبديل گيربكس دستي به اتومات را انجام ميدن و خيلي هم از كارشون تعريف ميكنند و بقول خودشان 6 ماه هم گارانتي وضمانت ميدن با قيمت 6 ونيم ميليون تومان. آيا بنظر شما يه ماشين صفر مثل ساينا يا كوييك قابليت تعويض گيربكس (از دستي به اتومات) در اين مراكز را دارد وجواب ميدهد يا خير؟
ممنون ميشم راهنمايي كنيد.

معین نبی زاده
معین نبی زاده
دسامبر 12, 2019 7:51 ب.ظ

با عرض سلام وخسته نباشید خداوند رحمت کند ان پدرمادرشمارا که واقعیت را می گویید من چندوقت این سوال ذهن مرا مشغول کرده بودخیلی خیلی ممنون راستی من ازاستان کرمانشاه هستم وفایل شما رادیدم دروب شمابازهم ممنون

احسانی
احسانی
دسامبر 12, 2019 7:32 ب.ظ

سلام مهندس ممنون از راهنمایی که کردی لیفان x60 اتومات میشه یا اونم اگه بشه به ضرره

سانی
سانی
دسامبر 12, 2019 3:00 ق.ظ

405 رو میشه اتوماتیک کرد؟؟

میلاد
میلاد
دسامبر 7, 2019 2:31 ب.ظ

سلام استاد خسته نباشد.
من قصد خرید یه پژو پارس دو گانه سوز مدل ۹۵ دارم و گیربکس اتومات استوک zf آلمانی روش گذاشتن تا الان ۲۰۰۰۰ کیلومتر راه رفته و مشکلی نداشته میخواستم نظرتون راجب گیربکس zf آلمان بدونم ؟ و اینکه این ماشین ارزش خریدن داره یا خیر؟

مینا
مینا
دسامبر 7, 2019 1:30 ق.ظ

سلام وقت بخیر من یه برلیانس h320 دارم میخوام گیربکسش رو اتومات کنم چون قیمت اتوماتش خیلی گرون شده بنظرتون انجام شدنیه ؟؟

روزبه
روزبه
دسامبر 6, 2019 7:13 ب.ظ

سلام استاد.نظرتون راجع به اتومات كردن ماكسيما چيه؟اونم به صرفه و صلاح نيس؟ممنون

امیر
امیر
دسامبر 5, 2019 10:00 ب.ظ

سلام،میخاستم بدونم پراید دنده اتومات کارخانه مدل ۸۴ خوبه بگیرم یا نه،چه معایبی داره،مرسی راهنمایی کنین ممنون

Anonymous
Anonymous
دسامبر 5, 2019 12:13 ق.ظ

سلام مهندس جان خسته نباشی
ببخشید آموزش گیربکس اتوماتیک هم دارید

مینا
مینا
نوامبر 27, 2019 6:53 ب.ظ

سلام مهندس
من یه سوال داشتم. تازه یه پراید گرفتم خیلی ماشین نمیشناسم. وقتی دارم کلاج مسگیرم برم دنده دو انگار ماشین یه لحظه متوقف میشه بعد ادامه میده(شتاب منفی) از دنده دو به یک هم همینطوره
به نظرتون علتش چی؟ شرکت سایپا هم میگه تا ۵۰۰۰ ماشین باید کار کنه جا بیوفته!!!!!

حسین
حسین
نوامبر 27, 2019 12:26 ب.ظ

سلام ، وقتتون بخیر . من میخواستم کوییک پلاس که اتوماتیک هست رو بخرم ولی متاسفانه با خبر شدم دیگه پارس خودرو تولیدش نمیکنه ، اگر کوکییک آر بگیرم میتونم روش گیربکس اتوماتیک سوار کنم ؟ خوب در می یاد ؟ شما چه توصیه ایی می کنین ؟

Anonymous
Anonymous
نوامبر 14, 2019 1:59 ب.ظ

سلام مهندس این قطعاتی که به عنوان نرم کننده کالج معرفی می‌شود و با نصب آن کالج نرم میشود آیا درست است و یا اینکه ضرری ندارد ?

کمالی
کمالی
نوامبر 13, 2019 5:16 ب.ظ

سلام مهندس
بنده یک سمند ال ایکس مدل۹۵ دارم که اتومات شده تا حالا مشکلی باش نداشتم ولی الان دنده رو که درگیر میکنم و حرکت میکنه متاسفانه دیگه دنده عوض نمیکنه و توی یک حرکت میکنه، گیربکسش zf مشکل چی میتونه باشه
ممنون میشم جواب بدید
باتشکر

نیما
نیما
نوامبر 12, 2019 12:00 ق.ظ

سلام استاد من تیبا ۲دارم خیلی دوس دارم که اتومات باشه معلولم نیستم خیلم سالم هستم چی کار کنم به نظر شما

سيد کامل پیرخضری
سيد کامل پیرخضری
نوامبر 11, 2019 11:25 ب.ظ

سلام داداش، خدا قوت، استاد عزیز رانا ال ایکس رو میشه اتو ماتش با همه متعلقاتش، مثل سیم کشی و کامپیوتر و دسته دنده؟ ممنون میشم پاسخ را عنایت بفرمایید

پیام
پیام
نوامبر 11, 2019 11:56 ق.ظ

سلام . من یک پراید مدل 82 دارم . حدود 4 سال هست گیربکس را اتومات کردم . مشکلی نداشته . گیربکسهای اتومات قدیمی تماما با فشار هیدرولیک روغن کار میکنند و خبری از سیستم برقی و … نیست . البته تکنولوژی جدید تعویض و تشخیص دنده را بوسیله سنسورهای برقی و شیر برقی و کامپیوتر گیربکس TCU انجام می دهند و کلا پیشرفته تر شده است ولی اصول کار چرخدندهها کاملا مشابه هستند فقط مکانیسم کنترل و تعویض دنده متفاوت هستند . میزان خرابی گیربکسهای قدیمی به مراتب کمتر است چون قطعات حساس برقی ندارند , و نیازی به تغییر سیم کشی و ارتباط با ECU ندارد فقط کمی شانس می خواهد که جنس استوک نصب شده ایراد مکانیکی نداشته باشه . متاسفانه فقط استوک هست و تولید جدیدی با این شیوه وجود نداره . توصیه به دوستان دارم قبل از اقدام حداقل با یک خودرو تبدیلی مشابه رانندگی کنند . معمولا افراد خاصی بدنبال تغییر گیربکس هستند و مزایای آن را به افت جزیی کارایی خودرو ترجیح می دهند . گیربکس اتومات پراید سه دنده ژاپنی و آمریکایی هست و گیربکس پژو 405 یعنی مجهز به موتور XU7 نیز 4 دنده و ساخت ZF المان هست . البته در مورد پراید فکر نکنید که آخرین دنده آن مشابه دنده 3 دستی هست . کمی دور موتور در مقایسه با قبل بالاتر می رود . من قبل از تغییر با دور موتور 3500 و دنده 5 سرعت حدود 140 تا می رفتم حالا با دور موتور 4100 همان سرعت را می روم بیشتر هم راحت میرود و گیربکس بیشتر مناسب شتاب هست تا سرعت . خلاصه من که از شر ترافیک راحت شدم و راضی هستم .

جعفر
جعفر
نوامبر 6, 2019 11:28 ب.ظ

سلام آقای حسنلو من یه ماکسیما اتومات خریدم اولین بارمه اتومات سوار میشم ولی فک میکنم همیشه یه زوزه داره گیربکس ..به بنگاهی گفتم گفت امری طبیعیست اون صدای زوزه درهر اتوماتی هست آیا حرفش منطقیست..سوال دوم ..چرا وقتی روی dمیزارم وپامو از ترمز برمیدارم ماشین گاهی حرکت نمیکنه ومنتظره تا گاز بدم بره انگار مثلا درحالت خلاص هست … خیلی سپاسگذارم از جواب دادنات

Anonymous
Anonymous
آوریل 8, 2021 11:46 ق.ظ
پاسخ به  جعفر

ممکن است مشکل از سلکتور باشه این صدای زوزه رو در ۲۰۶ اتومات داشتم سلکتور عوض کردم چونکه نتونستم تعمیرش کنم البته قابل تعمیر هست

محمد
محمد
نوامبر 6, 2019 11:12 ب.ظ

درود برای سمند Ef7 چطوره گیبرکس اتومات بهتره یا کلاچ برقی ؟

شریفی
شریفی
نوامبر 4, 2019 5:11 ب.ظ

سلام استاد من معلوم میخوام تیبا بگیرم شرکت اتومات میزنه ممنون

Anonymous
Anonymous
اکتبر 31, 2019 12:48 ب.ظ

سلام
در زمینه استارت پراید اتومات میشه توضیح بدید از کجا می توانم تهیه کنم .

Anonymous
Anonymous
اکتبر 29, 2019 4:12 ب.ظ

سلام مهندس خدا قوت نظر شما در باره کلاچ برقی چی هست

ستاره
ستاره
اکتبر 29, 2019 7:08 ق.ظ

سلام من تیبا دارم بخاطر جراحی پا م میحام گیربکسش اتومات کنم این کار درست ؟
ماشینم صفر

Mohammad
Mohammad
اکتبر 28, 2019 2:01 ق.ظ

سلام مهندس من معلولم و یه پراید مدل92که روی سند نوشته اتونات کارخانه آخه قبل من یکی صفر درش آورده خواستم ببینم واقعا الان صفر اتومات کارخانه داره پراید یا نه؟

مهدی
مهدی
اکتبر 26, 2019 10:43 ب.ظ

سلام من پراید۱۳۲دارم مدل ۸۹ و۹ساله اتومات کردم خیلی هم عالیه بدون یک ذره خرابی .آخه ما معلولها پول اتومات نداریم

Anonymous
Anonymous
اکتبر 24, 2019 11:20 ب.ظ

سلام. آقای حسنلو تبدیل گیریبکس برا 405 گفتین بهتر از ماشیناس. یعنی اگه تبدیل کنیم جواب میده؟

طه
طه
اکتبر 19, 2019 10:21 ق.ظ

سلام جناب حسنلو.پرایدهای اتومات کارخانه ای چطورن؟یه کم کارکردش رو زیر نظر دارم ولی دودلم.جواب میده؟قطعات دارن؟تا چه کیلومتری اذیت ندارن؟یه پنجاه هزار کارکردش رو زیر نظر دارم.متشکرم عزیز

امیرحسین کوکلان
امیرحسین کوکلان
اکتبر 15, 2019 7:17 ب.ظ

سلام برادر
یک 206 صندوقدار مدل 96 دارم شتابش کمه امکان تعویض گیربکس با گیربکس 1359 هست یا
امکان داره دنده چین ریزش کرد شکلی که شتابش بالابره و دنده ها هم نرم بشه چون اصلا دنده هام خوب جا نمیرن

مسعود دلیر
مسعود دلیر
اکتبر 14, 2019 7:33 ب.ظ

سلام خسته نباشید
آیا پراید مدل 131 اتومات میشه یانه

رضا
رضا
اکتبر 12, 2019 12:33 ب.ظ

سلام جناب خسته نباشید ببخشید من معلولیت دارم وتقریبا مجبورم دنده اتوماتیک سوارشم سوالم اینه که بنظرتون من یه ۲۰۶تیپ ۶اتوماتیک مدل پایین بگیرم بهتره یااینکه یه ماشین مدل بالای دنده ای ممنون میشم جواب بدیدمنظورم ازمدل پایین درحد ۸۸ یا ۸۷ بود باتشکر

رضا
رضا
اکتبر 13, 2019 2:45 ب.ظ

سلام استادیعنی میگیدازخیر ۲۰۶مدل پایین بگذرم مجبورم استاد پول یه ۲۰۶صفروندارم

طه
طه
اکتبر 17, 2019 11:18 ب.ظ
پاسخ به  رضا

سلام جناب حسنلو.پرایدهای اتومات کارخانه ای چطورن.یه کم کارشو زیر سر دارم ولی دودلم.مدل ۸۲ با کارکرد ۵۰ هزار.ممنون میشم توضیح بدید که عملکردش چطوره و ایا قطعات داره؟

فرشاد
فرشاد
اکتبر 11, 2019 11:11 ق.ظ

سلام
من ٢٠٦ تيپ دو دارم مدل ٩٦ كه كلاژش رو برقي كردم جديدا اذيت ميكنه و راضي نيستم
ديدم دوستان نوشتن پرايد اتومات كارخونه اي دارن خواستم بدونم ٢٠٦ تيپ دو كارخونه اي هم توليد ميشه در حال حاضر يا اينا كه ميگين قديميه؟
با تشكر

Anonymous
Anonymous
اکتبر 24, 2019 12:30 ب.ظ
پاسخ به  فرشاد

سلام
سمند ef7دارم میشه اتوماتک کرد یانه اگر میشه لطفا ادرس؟

رحیمی@
رحیمی@
اکتبر 1, 2019 10:40 ب.ظ

سلام استاد خداقوت بده
میخواستم بپرسم من پارس tu5 مدل ۹۵ کلاس ۱۳ دارم میخواستم کلاچ رو برقیش کنم ولی میگن برای نصبش باید سیستم برقی ماشین دستکاری بشه که دستکاریش مشکل ساز خواهد شد حالا نظرتان چیه آیا می ارزه نصب کنم یا بهتره از روان کننده کلاچ استفاده کنم و بیخیال کلاچ اتومات بشم؟لطفا دقیق راهنمایی کنید.
سپاسگزارم

محمدرضا2905
محمدرضا2905
سپتامبر 30, 2019 10:16 ب.ظ

سلام 206 مدل84دارم. به لحاظ مدلش میخواستم بدونم گیربکس اتومات کردنش کار درستی هست یا نه
ممنون از لطفت

حسن
حسن
سپتامبر 29, 2019 11:38 ق.ظ

سلام اقامن معلول هستم میخوام اتومات بگیرم برلیانس .راین.لیفان ایکس ۵۰کدومش به بهتره ۴۰۵خواسته باشم اتومات کنم هزینش چقدرهست ممنون میشم راهنمایم کنید

محمد
محمد
سپتامبر 28, 2019 3:39 ب.ظ

سلام استاد.من یک پراید۸۲ اتومات کارخانه دارم،چندوقت پیش برای تعمیراساسی بردم مکانیکی،دزدمغازه رامیزنه،رادیات،استارت ماشین رامیبره،رادیات خریدم وصل کردم اما نمیدونم شلنگ روغن که زیرگیربکس به رادیات وصل میشه،کدومش رفته وکدومش برگشت که به رادیات وصل میشه،اگه امکان داره راهنمایی کنید.باتشکر

پیام
پیام
نوامبر 11, 2019 11:27 ق.ظ

آب وارد گیربکس نمیشه . بلکه از مسیر سمت راننده روغن گیربکس وارد رادیاتور آب میشه و پس از خنک شدن مجدد به گیربکس برمیگردد. البته هیچگونه تماسی و اختلاطی اب و روغن ندارند . هر یک از مسیر جداگانه و همجوار هم عبور میکنند.

سجاد
سجاد
سپتامبر 28, 2019 10:55 ق.ظ

سلام جناب حسنلو بنده یه ماشین سمند سورن مدل elx موتور پژو دارم مدتی هست بخاطر مشکل پای چپم نمیتونم از ماشین استفاده کنم کلاج گرفتن برام سخته و درد اوره میخاستم یه راهنمایی کنید که چه کار کنم ؟.ایا گیربکس خوب و گرانقیمت اتومات تو بازار موجود نیست ؟

هاشم
هاشم
سپتامبر 24, 2019 11:28 ق.ظ

سلام
بنظر من بجای هزینه هنگفت برای گیربکس اتومات اونم روی پراید و پژو و امثالهم که واس قرن بوق هستن بهترین کار همین کلاچ برقی ها هستن و نسبت ب اتوماتیک بهتر جواب میدن
خودم132 مدل 88دارم کلاچ برقی انداختم پنج ساله تکون نخورده هزینه جانبی هم نداره
ب لطایف الحیل کروز هم براش گذاشتم شما فک کن پراید کروز دار کلاسش از اتوماتم بیشتره D-:

مهرداد
مهرداد
سپتامبر 23, 2019 3:43 ب.ظ

سلام استاد
ضمن تشکر از اطلاعاتی که در سایت قرار دادید برخی گیبربکسهای ساخت CITROEN که روی برخی مدلهای پژو نصب شده اند شامل ma و mb4 امکان تبدیل به اتومات از نوع AMT دارند همانطور که روی برخی پژو ها مثل پژو 101 از همین گیربکسها هست روشش هم با این صورته که یه کلاچ برقی و یک اکچویتور روش نصب می شه
دقیقا مثل گیربکس برلیانس سری 200 یا ..
شما اطلاعاتی در اینمورد دارید و یا می دونید کجا می شه این قطعات فابریک را پیدا کرد

arya
arya
سپتامبر 20, 2019 1:32 ق.ظ

درود بر شما
بنده یه تویوتا کریسیدا اتومات مدل 92 دارم و میخوام یک موتور 1jz یا 2jz
براش سفارش بدم حال یه سوال …گیربکس اتومات خود کریسیدا میتونه جوابگو قدرت jz باشه؟گیربکس تویوتا سوپرا با گیربوکس کریسیدا چه فرقی با هم دارن؟میشه یه گیربکس پنج دنده کمری رو با این موتور مج کرد؟شما چه پیشنهادی دارین؟سپاس از مشاوره شما

علی
علی
سپتامبر 17, 2019 3:33 ق.ظ

دوست و برادر عزیزم حق با شماست تبدیل فوق العاده افتضاحه بدجوری میافتید تو دردسر اینو من میگم گه ۱۰ ساله گیربکس تبدیل کردمو دارم اما من فقط ی سوال دارم شما فکر میکنی ما دوست داریم ماشین آشغال با گیربکس ۲۰ سال پیشو سوار شیم نه عزیزم مجبوریم الان ارزون ترین ماشین گیربکس اتومات لا اقل ۱۰۰ میلیونه من که ماشینم فوقش ۴۰ ۵۰ میلیون میارزه به نظرت دارم هم قیمت ماشینم پول بزارم تا ی اتومات فابریکی کارخونه بگیرم ما مجبوریم دوست عزیزم چون پول نداریم فابریک کارخونرو بگیریم

علی
علی
سپتامبر 15, 2019 8:55 ق.ظ

باسلام
تشکر از راهنمایی کامل شما.لازم دونستم من هم از تجربم بگم
من هم ۴۰۵ دوهزار رو اتومات کردم اسیر تعمیرگاه شدم تا فروختم.حتی پرشیا اتومات صفر کارخونه هم گرفتم ولی اون هم تعریفی نداره یه جورای به درد شهر میخوره فقط چون موتور و گیربکس ۲۰۶هستش.بنظرم بهترین گزینه اتومات ارزون قیمت همین ۲۰۶ هستش.

علی قربانی
علی قربانی
سپتامبر 9, 2019 3:06 ب.ظ

من چهارساله پژو 405 تبدیل کردم
مشکلی نداره، راحتتره، روغنش به موقع عوض بشه خوبه، فعلن که داره خوب کار میکنه، نرم و بیصدا ست واسه ZF آلمان هست
ما فعلن راضی هستیم بعد از چهار سال جنس دست دوم آلمانی تعمیر شده به نظر من ازین چینیای پر افاده کامپیوتر دار و ناز نازی بهتر کار میکنه
الله برکت به جنس آلمانی، از ما مسلمونترند توی کاسبی
بی کلک جنس تولید میکنند
و جددن خدا بهشون قوت بده که یک دنیا از ساخت آلمان چندین سال براحتی با خیال آسوده استفاده میکنند
مسلمونی مگه به چیه؟ خدا رو یکی بدونی بهش احترام بذاری به حرفش گوش کنی مردم ازت راضی باشن.
این نظر من هست به امید روزی که ایرانی هم مسلمان باشه هم شیعه ی جهادی که واسه رضای خدا جنس بسازه بعد خودش هم حالشو ببره

حمید
حمید
سپتامبر 6, 2019 3:44 ب.ظ

سلام
در ضمن دوستان، گیربکس اتوماتیک روغن هم نیاز داره و این هم خود یک هزینه جانبی اضافه هست.
هزینه پنهان زیادی را باید پرداخت کنید و اینکه مصرف بنزین گیربکس اتوماتیک 2 درصد تا 3 درصد بالاتر هست.

علی
علی
سپتامبر 2, 2019 4:35 ب.ظ

سلام x60 چطور ؟؟؟ لطفا راهنمایی…

کیهان
کیهان
آگوست 28, 2019 12:21 ب.ظ

درود استاد ضمن سپاسگزاری از راهنمایی های علمی و دلسوزانه شما باید عرض کنم شاید با قیمت های امروزی تعویض جعبه دنده صلاح نباشد ولی با انتخاب و بازدید پیش از نصب از جعبه دنده های 50 سال پیش میشود امیدوار بود به مشکلی نخواهیم خورد من خودم پراید 8ساله دارم که جعبه دنده قدیمی و استوک کارکرده رو از گورستان ماشین در خارج کشور و رنگ شده در امارات حدود 7 سال پیش با قیمت زیر یک میلیون نصب کردم هنوز با حدود 120هزار کیلومتر کارکرد حتی یکبار هم به مشکل جدی نخوردم فقط در حد سیم سلکتور ویا تنظیم سلکتور مراجعه داشتم ضمنا حتما میدانید که نزدیک به 60 سال پیش هم فولکس های قورباغه ای اتومات بودند و اون موقع هیپ گیربکسی کامپیوتر نداشت ضمنا پیکان پیش از انقلب هم از کارخونه ایران ناسیونل دنده اتومات حوالی سالهای 53 و 54 مونتاژ میشد البته فرمایشات شما کاملا فنی و خیرخواهانه است ولی منهای قیمتدر مش صورت پیدا شدن تعمیر کار و نصاب حاذق مشکل غیر قابل حلی نباید باشه ببخشی طولانی شد

مهرشاد
مهرشاد
آگوست 25, 2019 5:36 ب.ظ

سلام استاد. ممنون از راهنمایی دلسوزانتون. من یه ریو دارم زانو چپم دوبار عمل شده هست خیلی به فکر اتومات کردن ماشینم بودم. ولی با حرفهایی که شما زدین به کلی ناامید شدم.یه نفر میگفت برات با گیربکس مزدایی انجام میدم و به خوبی جواب میده. یکی هم گفته با گیربکس فابریکش انجام میدم ولی الان دیگه موندم سر دو راهی و بیشتر منصرف شدم بازم از راهنمایی شما ممنونم. موفق باشید

علی نامجو
علی نامجو
آگوست 20, 2019 11:42 ب.ظ

درود
اسپرو 93سالم دارم تو برگ سبزش اتوماتیک هست ولی دستیش کردن
اگه اتوماتیک خودشو ببندم چطوره؟
کجا میشه پیداش کرد؟
الان گیربکس f18 سواره

دوست
دوست
آگوست 20, 2019 11:05 ب.ظ

سلام
خدا خیرتون بده
ممنون از راهنمایی شما

مهدی
مهدی
آگوست 18, 2019 5:57 ق.ظ

سلام استاد من معلول هستم باید با اتومات رانندگی کنم متن شمارو خوندم بسیار دلسوزانه برادرانه بود منکه مجبورم چکارکنم از شرکت بگیرم گرونه قسطی نمیدن راهنمایی میکنید لطفا

بهروز
بهروز
آگوست 13, 2019 9:13 ق.ظ

با سلام و تشکر از راهنمایی شما.
با همه این توضیحات،اگر تمامی قطعات لازمه را تعویض کنیم، باز بهم تغییر گیربکس ار دنده ای به اتوماتیک توصیه نمی‌شود ؟

علی
علی
آگوست 8, 2019 2:50 ب.ظ

سلام آقای حسنلوی عزیز
ممنون از اطلاع رسانی خوبتان
آیا این نظر جنابعالی در رابطه با ساندرو استپ وی دستی به اتومات هم صدق می کنه
یعنی آیا با توجه به اینکه کارخانه این ماشین را در هر دو نوع موازی هم تولید می کنه نمی توان مدل دستی آنرا با همان کیفیت کارخانه به اتومات تبدیل کرد؟
شما این کار رو انجام می دید؟

کیوان
کیوان
جولای 28, 2019 3:33 ب.ظ

سلام استاد خسته نباشی من میخواستم یه slxرو با یه پارس 97اتومات عوض کنم نظرت چیه؟ از گیربکسش میترسم خراب بشه اذیتم کنه چون میگن مال ایران و چین بعضی ها خوب میگن ازش بعضی ها بد میگن ازش والا موندم چکار کنم

امیررضا
امیررضا
جولای 28, 2019 12:31 ب.ظ

سلام.من میخوام کوییک دنده ای بخرم.ایا امکانش هست دنده اوتومات بشه و مشکلی پیش نیاد؟

محمد
محمد
جولای 18, 2019 2:38 ب.ظ

با سلام و سپاس فراوان خدمت شما آقای مهندس حسنلو
من قصد تبدیل گیربکس داشتم ماشینم هم ۴۰۵ با موتور TU5 مدل ۸۹ هست که با راهنمایی های دلسوزانه و شرافتمندانه شما کاملاً منصرف شدم😔موفق باشید

جلیل
جلیل
جولای 7, 2019 11:44 ب.ظ

سلام
خواستم بدونم تو این شرایط گرونی و تبدیل نکردن گیربکس دستی به اتوماتیک شما کلاچ اتوماتیک ( کلاچ برقی) که خیلی ها میرن سمتش رو پیشنهاد می کنید. ؟
مثلا برای پژو 206 .بنده خودم زانو چپم مشکل داره و زیاد نمیتونم کلاچ گیری کنم//.

مهدي فرنيا
مهدي فرنيا
جولای 7, 2019 8:04 ق.ظ

خيلي از شما بابت راهنمايي خوبي كه داديد ممنونم واقعاً اطلاعاتي كه شما در اختيار همه گذاشتيد نظر من را براي تعويض ، عوض كرد. به هر حال خداوند به شما طول عمر با عزت دهد.
البته يكي از دلايلي كه من را ترغيب به اين كار كرد ، اينه كه متاسفانه پژو ٢٠٦ اتومات توليد نمي شود ، ضمن اينكه شنيدم گيربكس هاي كه روي ٢٠٧ نصب كردند نسبت به گيربكس هاي قبلي ضعف دارند.
سپاس فراوان

هومن نجاتي پور
هومن نجاتي پور
جولای 1, 2019 2:11 ب.ظ

سپاس از راهنمايي شما جناب مهندس حسنلو

یوسف
یوسف
جولای 1, 2019 10:06 ق.ظ

سلام آقای حسنلو من یک پراید مدل 95 دارم و چون زانو درد هستم خواستم بپرسم شما صلاح میدونید دنده اتومات کنم یا نه، ممنون

رضا محمودیان
رضا محمودیان
ژوئن 30, 2019 10:52 ق.ظ

سلام خسته نباشین من ماشینم پرشیا elx قدیم هس روش گیربگس zf4hp14 بوده الان خراب شده دنده هارو معکوسش درس کار نمیکنه وکشش نداره مصله قبل می خواستم ببینم شما قتعاتشو دارین واسه تمیرش یا یه گیربکس استوک دارین روش بندازین

رامین یوسفی
رامین یوسفی
ژوئن 29, 2019 5:07 ب.ظ

سلام داوود جان.بسیار از شخصیت خوب و مثبت شما لذت بردم. از دانش شخصی خودت برای روشن کردن فکر دیگران و پرهیز از ضرر مالی انها استفاده میکنی. درود بر شرافت شما.

Anonymous
Anonymous
ژوئن 26, 2019 11:10 ق.ظ

سلام دوست خوب و بزرگوار علت اینکه دنده ماشین وقتی که سرده سفت جل میره البته بون هیچ گونه صدا و تقه و کم کم نرم میشه پی میتونه باشه .پیشا پیش سپاس گذارم از همه زحماتتون

مهدی
مهدی
ژوئن 21, 2019 9:43 ب.ظ

سلام. یه زانتیا ۸۷ را م میخام اتومات کنم راهنمائی کنین لطفا

رضا
رضا
جولای 25, 2019 4:45 ب.ظ

تشکر

مهران عباسوندی
مهران عباسوندی
ژوئن 21, 2019 4:11 ب.ظ

سلام استاد علت تقه زدن گیربکس اتومات ۲۰۶ تیپ ۶ چیه .روغن گیربکس بموقع عوض شده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

محمد محدثی
محمد محدثی
ژوئن 16, 2019 10:12 ب.ظ

سلام آقای حسنلو، می‌شه 206 اتومات صندوقدار رو به گیربکس دستی تبدیل کرد؟

Anonymous
Anonymous
ژوئن 16, 2019 3:59 ق.ظ

باسلام یه دنیا سپاس از مطالب بسیار زیبا و آموزنده جنابعالی آن چیزی که ذهنم را مشغول کرده بود در مطالبتون پیدا کردم🙏🙏🙏

سیداحمد
سیداحمد
آگوست 3, 2019 1:53 ب.ظ

سلام .شیر مادرت حلالت.واقعا جامعه ما به امثالی مثل شما خیلی نیاز داره.بنده متاسفانه از قشر معلولین هستم که بارها بخاطر هزینه اتومات ماشینم سرکیسه شدم.کاش خیلی ها از شما انسانیت بیاموزن.علی نگه دارت

علی
علی
ژوئن 10, 2019 1:48 ق.ظ

سلام دوست گرامی جناب آقای حسنلو خدا قوت،من یه 206 تیپ 5 دارم مدل 82 که گیربکس دنده ای معمولی هست لوازم اصلی گربکس رو از کجا میتونم تهیه کنم ممنون میشم منو راهنمایی کنید.با تشکر از جنابعالی.

رضا صادقی
رضا صادقی
ژوئن 9, 2019 3:51 ب.ظ

سلام خسته نباشید
به نظرت برای ریو چطور؟ به صلاح هست ریو دستی را اتومات بکنیم؟
در صورت تایید گیربکس خودش بهتره یا گیربکس مزدا 323؟
ممنون

ناصر
ناصر
ژوئن 9, 2019 9:55 ق.ظ

با سلام-خدا پدر ومادرت رو رحمت کنه که به مردم راهنمایی میکنی .اگه مردم بفهمن.این همکارهایی که گیربگس دستی رو به اتوماتیک تبدیل میکنن خیلی بی وجدان هستن ودر زمان تبدیل این مشگلاتی که پیش میاد رو نمیگن ودقیقا استخوان لای زخم است

شهرام
شهرام
ژوئن 6, 2019 7:31 ب.ظ

سلام.
جناب حسنلو ضمن تشکر
من تویوتا کرولا ۲۰۰۶ دارم خیلی ازش راضیم الان دنده ۳ فقط موقع جا زدن یه صدای(قژ) کوچکی میده
گفتم اگه صلاح باشه خرجش نکنم گیربکس اتومات کنم جون از ماشین راضیم اصولی بشه چقدر خرجش میشه.
اگه ۱۰۰ در ۱۰۰ جواب منفی مشگل دنده ۳ چطور رفع کنم حدود هزینه؟

فرهاد کلانتری
فرهاد کلانتری
ژوئن 6, 2019 7:05 ق.ظ

سلام میشه لطفا بفرمایید از کجا میشه فهمید گیربکس تعویض شده یا نه ؟یه ساندرو استپ وی داشتم یک ماه تعمیرگاه مرکزی بود و میگفتن باید تعویض شه گبربکسش ،حالا گفتن عوض کردیم ،راهی هست من متوجه شم ؟

رضا
رضا
می 31, 2019 9:00 ب.ظ

با سلام و سپاس فراوان خدمت شما کارشناس محترم آقای حسنلو
من قصد تبدیل گیربکس داشتم که با راهنمایی های دلسوزانه شما کاملاً منصرف شدم و تعجب میکنم از دوستانی که با تاکیدات فراوان شما بر انجام ندادن این کار اشتباه، بازهم اصرار بر انجام کار غلط دارند. موفق باشید

رضا
رضا
می 31, 2019 9:07 ب.ظ
پاسخ به  رضا

با سلام و خسته نباشید
من 206 وی 8 مدل 1393 دارم، آیا درسته روی این مدل ها گیربکس پژو 405 انداختند؟ تفاوت و احتمالا معایب این نوع گیربکس را لطفاً بفرمایید
باتشکر

مسعود
مسعود
می 29, 2019 1:39 ب.ظ

سلام
برای جیلی ام گرند امکان تبدیل هست

مهدی شعبانی
مهدی شعبانی
می 26, 2019 11:33 ب.ظ

سلام آقای حسنلو
ممنون از راهنمایی های مفید و دلسوزانه شما که نتیجه وجدان پاک شما می باشد.
بنده دارای یک سمند سورن مدل ۸۷ می باشم با گيربكس دستی می باشم که هنگام تعویض دنده با تقه انجام می‌شود و زمانی که هوا گرم است یا خودرو زیاد کار می کند گیربکس در دنده ۲ و ۴ زوزه دارد لطفا راهنمایی بفرمایید.
با تشکر فراوان

Exterme
Exterme
می 22, 2019 1:46 ب.ظ

سلام
من یه سمند با موتور tu5 دارم
مقاله های شما رو خوندم و خارج از اینجا هم تحقیق کردم و میدونم کار خیلی سخت و هزینه برداری هستش.
اما خیلی راضیم از ماشینم و میخوام حتما با al4 اگه بشه اتوماتش کرد، نظر شما چیه عزیز؟

کیومرث شاه محمدیان
کیومرث شاه محمدیان
می 17, 2019 2:18 ب.ظ

با سلام و احترام
جهت خودرو 405GLX آیا امکان تبدیل به اتومات را دارد؟

جباری
جباری
می 17, 2019 8:08 ق.ظ

سلام وقت بخیر . من 206 SD تیپ 5 مدل 1391 دارم . آیا مقرون به صرفه است که گیربکس اتوماتیک روی ماشین بندازم ؟ هزینش چقدر است ؟

arefazad
arefazad
می 9, 2019 4:26 ب.ظ

سلام ایا برای ام وی ام 550 امکان تبدیل دستی به اتومات هست یا خیر و هرینه ها چقدر هست

ali
ali
سپتامبر 2, 2019 6:50 ب.ظ

سلام من قصددارم تعویض دنده گیربکس دستی پیکانم رابرقی کنم کجامراجه کنم

مهران
مهران
اکتبر 16, 2019 2:05 ق.ظ

سلام مهندس.
لطفا نظرتون در مورد تبدیل به اتومات برای ماشین های قدیمی مثل بنز کپل 124 یا 126 که اتومات هاشون نیاز به کامپیوتر نداره و فقط گیربکس و فلایول و رادیاتور آب باید تعویض بشه رو بفرمایید.
با تشکر.

رسول
رسول
اکتبر 25, 2019 11:57 ب.ظ

سلام آقای حسنلو .بنده ی پژو ۲۰۰۰ با دنده اتومات فابریک دارم .مشکلی که پیش اومده اینه که فقط رو سلو حرکت میکنه و دنده عوض نمیکنه .مشکلش چه ؟؟ ممنون اگه جواب بدین

نرگس
نرگس
آوریل 2, 2020 3:12 ب.ظ

سلام اقای حسنلو من mvm110اتومات مدل ۹۰ دارم وقتی خریدم ۳۰تاکارکرده بود الان دست من هس ۴۶تاشده ی روز رفتم بیرون ب طرزعجیبی دیگه اتومات دنده عوض نکرد پرگازهم کردم دنده عوض نکرد دیگه دکمه اتومات قطع کرد دنده عادی عوض کردم اما چون کلاج نداره سخته . مشکل ازچی میتونه باشه؟ و روغن گیربکس کی باید عوض بشه ؟؟خواهش میکنم کمکم کنین