ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦
09121011230
09126274174

علت خرابی گیربکس اتوماتیک

خرابی گیربکس

خرابی گیربکس ها اتفاقی است که می تواند به مرور زمان برای هر گیربکسی با هر مدلی پیش بیاید. خرابی در ساختمان گیربکس ها می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. از تقه زدن گیربکس گرفته تا خراب شدن تجهیزات گیربکس به خصوص در نوع اتومات آن. در این مقاله قصد داریم درباره خرابی گیربکس های دستی و گیربکس های اتومات صحبت کنیم. دلایل خراب شدن گیربکس را توضیح دهیم، علائمی که با بررسی آن می توانید به خراب بودن گیربکس پی ببرید را بررسی کنیم و سپس راه حل هایی را برای تعمیر گیربکس ها و جلوگیری از تخریب زودهنگام آن ها به شما بیاموزیم.

در مورد خرابی گیربکس اتوماتیک

با سلام وقتتون بخیر

داود حسنلو هستم ۱۸ساله در زمینهٔ تعمیر گیربکس به شکل تخصصی فعالیت می‌کنم.

دوستان سوال متداولی پرسیدن این هستش که در مورد خرابی گیربکس اتوماتیک ببینید گیربکس اتوماتیک احتمال خرابی این که بگیم چند کیلومتر کار میکنه گیربکس اتوماتیک من گیربکس تعمیر کردم هشت هزار تا کار کرده گیربکس تعمیر کردم پنج هزاتا کار کرده گیربکسم تعمیر کردیم صد و پنجاه هزارتا کار کرده این که کیلومتر خاصی نداره که گیربکس حتمن سر این کیلومتر خراب میشه یا قطعاتش سر این کیلومتر ایراد پیدا می کنه گیربکس‌های اتوماتیک کولن دلایل خرابیش فرسوده شدن قطعات داخلی گیربکس رسیدگی نکردن گیربکس رعایت نکردن اصول اولیه و رانندگی درست میتونه باشه ببینید گیربکس اتوماتیک بیشتر دلایل خرابی بیشتر میتونه تقه بزنه گاز هرز بخوره ماشین گاز بخوره راه نره تولید صدا بکنه روغن ریزی بیوفته چراغ‌های گیربکس اسنو اسپرت روشن بشه یا اتوگیر یا اتوفالد روشن بشه و میتونه سیم کشی گیربکس خراب بشه میتونه کامپیوتر گیربکس خراب بشه میتونه شیر برقی‌ها ایراد پیدا کنن و دست دنده ایراد پیدا کنه میتونه ای بی اس (IBS) شما ایراد پیدا کنه باعث خرابی بشه در گیربکس و موتور و گیربکس از طریق شبکه کن (can) به هم وصل هستن ارتباط شکبه‌ای دارن و اگه این شبکه ایراد پیدا کنه که این شبکه از طریق سیم کشی به هم وصل هستش اگه این شبکه ایراد پیدا کنه باعث خرابی در گیربکس میشه و میتونه ماشین اصلن دنده عوض نکنه اصلن دنده‌های پشت آمپر رو نشون ندن و یک سری برق و فیوز ها دارن که هر کدوم ریل‌های جدا که باعث خرابی در گیربکس میشه و تشخیص و عیب‌هایش هم بایستی متخصص گیربکس باشه که روی ماشین شما تجربه کسب نکنه تجربه رو قبلن کسب کرده باشه و گیربکس کار باشه چندین سال کارش گیربکس باشه و با دستگاه پی پی اس (PPS) مخصوص خودرو‌های اتوماتیک هست با اون دستگاه چک بکنه و از تجربش بتونه به راحتی استفاده کن و یکبار دیگه میگم روی ماشین شما تجربه کسب نکنه و بتونه تعمیر رو به صورت خوب انجام بده و اگر گیربکس‌های اتوماتیک زمانی که خراب میشن دست یک کارشناس تعمیر بشن گیربکس به خوبی جواب میده ولی اگه دست یک انسان ناشی بیوفته کسی که گیربکس کار نیست خیلی سخت‌تر تعمیر میشه مثل اینکه یه انسانی پاش میشکنه بار اول اگه خوب جوش بخوره خیلی عالی جوش میخوره ولی اگر بار اول ناشیانه یا اشتباه جوش بخوره دوباره انجام دادن اون خیلی کار سختی میشه و دوباره کاری سخته هم هزینه زیادی داره هم سخته به نظر من یک متخصص اگر گیربکس رو تعمیر کنه دیگه نیازی به دوباره کاری یا چند کاری نیست.

امیدوارم این فایل آموزشی براتون مفید بوده باشه اگه سوالی داشتید در نظرات بپرسید و اگر تمایل دارید حضوری بیاین ما در خیابان ستارخان خیابان یکم دریان نو جنب داروخانه شبانه روزی پلاک ۲۶ در خدمت شما هستیم پایدار باشید به امید دیدار.

خرابی گیربکس

گیربکس ها سیستم های هیدرولیک هستند که آن ها را باید قلب خودرو به حساب آورد. گیربکس ها وظیفه دارند تا قدرت تولید شده توسط موتور خودرو را به سیستم حرکتی ماشین و چرخ های آن انتقال بدهند. این انتقال قدرت به کمک یک سری چرخ دنده داخلی با قطرهای متفاوت و تعویض چرخ دنده ها صورت می گیرد. حال گاهی ممکن است عملکرد این سیستم به دلایلی مختل شود. اگرچه کاری که گیربکس های اتومات انجام می دهند مشابه همان کاری است که با گیربکس های دستی صورت می گیرد، اما به خاطر ساختمان متفاوت، دلایل خرابی گیربوکس های دنده اتومات متفاوت تر از دلایل خرابی گیربکس های دستی است.

 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس در تهران کجا هست؟

اگر نیاز به تعمیرگاه گیربکس 206 اتوماتیک داشتید و مشکلاتی گیربکس داشتید، تعمیرگاه تخصصی گیربکس حسنلو می‌تواند ارائه دهنده خدمات نصب تا تعمیر گیربکس های اتومات ماشین های ایران خودرو شما باشد.

تلفن: ٠٩١٢١٥٠٤٤٦٠

جهت مسیریابی به تعمیرگاه حسنلو به کمک
و یا
ویز روی آیکون کلیک نمایید.

تعمیرگاه گیربکس

 

 

خرابی گیربکس 206

گیربکس های دستی ساختمان ساده ای دارند و از اجزای ساده ای ساخته شده اند. ساختار کلی گیربکس های دستی شامل کلاچ، جعبه دنده و دسته دنده می شود. تعویض دنده با فشار آوردن به دسته دنده و رها سازی فشار روی چرخ دنده ها به کمک کلاچ ماشین انجام می شود. حال خرابی هر کدام از این سه جزء را می توان خرابی سیستم گیربکس در نظر گرفت و برای تعمیر آن اقدام کرد. برای مثال ممکن است در داخل جعبه دنده یکی از چرخ دنده ها دچار خوردگی شود. در این صورت انتقال قدرت به درستی صورت نگرفته و حرکت خودرو مختل می شود. یا اینکه ممکن است کلاج و صفحه کلاچ ماشین تان خراب شود. در این حالت چرخ دنده ها به خوبی روی هم نمی لغزند و در نتیجه به مرور زمان تخریب می گردند. خرابی دسته دنده نیز می تواند رخ بدهد.

علائم خرابی گیربکسخرابی گیرباکس اتوماتیک

خرابی گیربکس اتومات، به خاطر ساختمان متفاوت و اجزای پیچیده تر می تواند دلایل بیشتری داشته باشد. اگرچه ساختمان کلی جعبه دنده های اتوماتیک مشابه جعبه دنده های دستی است، ولی تعویض دنده در این گیربکس ها به کمک یک سنسور و کامپیوتر داخلی صورت می گیرد. همچنین اجزایی برای ارتباط این دو جزء به هم دیگر وجود دارد که به تعویض دنده کمک می کند. تعویض دنده در گیربکس های اتومات با توجه به محدوده سرعت خودرو انجام می گیرد. برای مثال در گیربکسهای al4 ما با چهار دنده جلو و یک دنده عقب رو به رو هستیم که هر دنده مخصوص حرکت با سرعتی مشخص است. در جعبه دنده های اتومات دیگر خبری از کلاج نیست. خرابی گیرباکس های اتوماتیک می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. از خرابی هسته مرکزی گیربکس یعنی کامپیوتر آن گرفته تا خورده شدن چرخ دنده های گیربکس که ممکن است به مرور زمان اتفاق افتاده باشد. همچنین اجزای مرتبط کننده این دو جزء نیز امکان دارد دچار خرابی شده باشند.

خرابی گیربکس اتومات

خودرو پژو 206 یکی از خودروهای تولید داخل به حساب می آید. بر روی این خودرو هم می توانید از گیربکس های دستی استفاده کنید و هم از گیربکس های دنده اتومات. اگر این خودرو را به عنوان نماینده همه خودروهای داخلی به حساب بیاوریم، می توانیم علل خرابی های گیربکس این خودرو را بررسی کرده و سپس نتایج را به دیگر خودروهای داخلی نیز تعمیم دهیم.

خرابی های گیربکس اتوماتیک

باید بگوییم خرابی های گیربکس ها معمولاً به خاطر خوردگی چرخ دنده های داخلی آن است. جنس اجزای اصلی گیربکس ها از فولاد و چدن است. فلزاتی که به مرور زمان ممکن است دچار زنگ زدگی، خوردگی و ضرب دیدگی شوند. به همین خاطر برای روان سازی حرکت این اجزاء باید در داخل گیربکس از روغن گیربکس استفاده شود. روغن وظیفه روان سازی و همچنین محافظت از اجزاء در برابر خوردگی و زنگ زدگی را داراست. حال ممکن است گاهی بر اثر استفاده نادرست، کم شدن روغن گیربکس، آلوده شدن روغن و … این اتفاق به درستی رخ ندهد. در نتیجه اجزاء گیربکس به مرور زمان دچار خوردگی شده و خراب شوند.

خرابی گیربکس اتوماتیک 206خرابی گیربکس اتوماتیک 206

گیربکس اتوماتیک خودروی پژو 206 از نوع گیربکس al4 است. این گیربکس، یک گیربکس چهار دنده به حساب می آید که قابلیت انتقال قدرت تا سرعت دویست و بیست کیلومتر در ساعت را نیز به خودروی شما می دهد. معمولاً در گیربکس های اتومات از دو محور تعویض دنده مجزا استفاده می شود. یکی از محورها وظیفه تعویض دنده های فرد و محور دیگر وظیفه تعویض دنده های زوج را بر عهده دارد. استفاده از دو محور به افزایش سرعت تعویض دنده ها کمک می کند. تعویض دنده نیز به وسیله یک مغز متفکر داخلی که همان سنسور گیربکس است انجام می گیرد. سنسور با توجه به دور موتور و سرعت خودرو به اجزاء جعبه دنده دستوری را صادر می کند که نتیجه این دستور تعویض دنده خودرو است. خرابی در گیربکس های اتومات می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. از خرابی محورها گرفته تا خوردگی اجزای داخلی. همچنین ممکن است در این نوع از گیربکس ها سیستم کنترل کامپیوتری به دلایلی از کار بیفتد یا عملکردش دچار مشکل شود. همچنین گاهی اجزایی که وظیفه انجام دادن دستورات صادر شده از طرف سنسور را دارند دچار خرابی می شوند.

علل خرابی گیربکس اتوماتیکعلل خرابی گیربکس اتوماتیک

اگر قرار باشد به دلایل خرابی گیربکس های اتوماتیک بپردازیم می توانیم از عملکرد اجزای داخلی آن بحث را شروع کنیم. گیربکس های اتومات نیز یک سیستم هیدرولیک به حساب می آیند و اجزای داخلی آن اغلب از چدن و فولاد ساخته شده اند. آلیاژهایی که ممکن است در طول زمان استفاده دچار خوردگی شده یا اینکه در اثر ضربه تخریب شوند. برای اینکه این اتفاق کمتر رخ بدهد لازم است برای روان سازی حرکت اجزاء گیربکس از روغن مخصوص به آن گیربکس استفاده شود. استفاده از روغن گیربکس علاوه بر اینکه حرکت اجزاء گیربکس را آسانتر می سازد، آن ها را در برابر خوردگی و زنگ زدگی نیز محافظت می کند. یکی از مهم ترین علت های خرابی این نوع از گیربکس ها استفاده از روغن نامناسب یا آلوده شدن این روغن است. روغن های گیربکس با توجه به ویژگی های گیربکس و میزان قدرت آن ها تولید می شوند. حال اگر از روغنی نا مناسب استفاده کرده باشید، این روغن کارایی مورد نظر را نخواهد داشت و در نتیجه در ساختار حرکتی گیربکس خلل ایجاد می شود. همچنین گاهی روغن ها در اثر مصرف طولانی مدت آلوده می شوند یا اینکه بر اثر تحمل دماها و فشارهای بالا خاصیت خود را از دست می دهند.از دیگر دلایل خرابی گیربکس های اتومات می توان به سرویس نکردن مرتب آن اشاره کرد. لازم است با توجه به دفترچه راهنمای گیربکس آن را به طور مرتب سرویس کرد. در سرویس گیربکس اگر فیلتر یا روغن احتیاج به تعویض داشته باشند حتماً این کار انجام می شود. ولی اگر این کار به طور مرتب انجام نشود می تواند خسارات جبران ناپذیری را به شما وارد کند.

تشخیص خرابی گیربکس اتوماتیکتشخیص خرابی گیربکس اتوماتیک

راه های زیادی برای تشخیص خرابی در گیربکس های اتوماتیک وجود دارد. احتمالاً اصطلاح تقه زدن را شنیده باشید. تقه زنی اتفاقی است که در گیربکس های اتومات گاهی پیش می آید. شنیدن صدای تقه و حرکت های تقه مانند خودرو نشان دهنده این اتفاق است. یکی از راه های خرابی گیربکس های اتوماتیک همین احساس تقه زدن گیربکس است. همچنین این امکان وجود دارد که در هنگام رانندگی متوجه گاز خوردن الکی خودروی خود شده باشید. این گاز خوردن های بیهوده را نیز باید کاملاً جدی بگیرید. زیرا می تواند یکی از نشانه های خرابی گیربوکس اتوماتیک باشد. ضمن اینکه اگر گیربکس شما به خوبی عمل نکند چراغ مخصوص به گیربکس در خودروی شما روشن می شود. بهتر است به محض روشن شدن این چراغ به یک تعمیرکار با تجربه مراجعه کنید.

نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک

برای اینکه متوجه خرابی گیربکس های اتوماتیک شوید لازم است برخی نشانه ها را چک کنید. بهترین روش جهت چک کردن نشانه ها، سرویس کردن مرتب و منظم خودرو است. معمولاً درون دفترچه راهنمای هر گیربکس توصیه شده است که پس از چه میزان کارکرد حتماً سرویس شود. نشانه دیگری که می توان از روی آن به خرابی گیربکس پی برد، چک کردن وضعیت ظاهری کیفیت روغن گیربکس است. می توانید خودتان کیفیت و میزان روغن گیربکس خودرو را چک کنید. ظاهر روغن باید روشن و مایل به قرمز باشد. اگر ظاهر روغن کدر باشد نشان دهنده آلوده بودن آن است که می تواند به گیربکس نیز آسیب وارد کند.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک 206

در ساختمان گیربکس های اتومات پژو 206 نیز از یک چراغ گیربکس استفاده شده است. اگر در هنگام رانندگی متوجه روشن شدن این چراغ شدید می توانید احتمال خرابی گیربوکس تان را بدهید. این خرابی البته می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. از عملکرد ناصحیح روغن گیربکس گرفته تا نحوه عملکرد سیستم کنترل داخلی گیربکس. همچنین اگر احساس کردید 206 شما در هنگام توقف (مثلاً پشت چراغ قرمز) بیهوده گاز می خورد، می توانید این را از علائم خرابی ساختمان گیربکس به حساب بیاورید. در هنگام رانندگی هایی که نیاز به تعویض دنده های پیاپی دارد نیز می توانید نسبت به خراب بودن گیربکس اطلاعاتی را به دست بیاورید. تعویض دنده در این گونه موارد باید به طور صحیحی انجام گیرد. تقه زدن گیربکس را نیز می توانید در هنگام رانندگی با گیربکس های خراب متوجه شوید. به طور کلی پیشنهاد ما این است که اگر با هرکدام از این موارد گفته رو به رو شدید در سریع ترین زمان ممکن به تعمیرکار مراجعه کنید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک 206

 

علائم عیب یابی در پژو 206 اتوماتیک (تیپ 6، SD V9) و پژو 207

روشن شدن و چشمک زدن * , S (دکمه اس و برف Sport-Snow)

روشن شدن نمایشگر S و * با صدای بوق اخطار، به معنی وجود اشکال در گیربکس است (نه لزوما فقط شیر برقی)، در اغلب مواقع یکی از موارد زیر علت آن هستند:

  1. ضعیف یا خراب شدن شیر برقی. که در این حالت گیربکس به دنده 3 رفته و از آن خارج نمی شود، مگر با خاموش و روشن شدن خودرو.
  2. رسیدن شمارنده روغن گیربکس به حدی که باید تعویض شود (گیربکس اتوماتیک مجهز به شمارنده ای است که بسته به فشار وارده به گیربکس، استهلاک و زمان تعویض روغن آن را تعیین می کند)، که در این حالت عملکرد گیربکس عادی است، اما با خاموش روشن شدن خودرو، چراغ S و * خاموش نمی شوند.
  3. کمتر یا بیشتر شدن فشار روغن از محدوده تعیین شده.
  4. موارد دیگر نادر هستند:
    • مسدود شدن مجرای گردش روغن گیربکس.
    • نقص در تامین ولتاژ ECU.
    • قطع شدن ارتباط کابل سریال ECU با پنل.
    • پاک شدن برنامه تعریف پدال گاز،
    • چرب شدن و یا کثیف شدن سوکت های ارتباطی بین اجزای گیربکس (ECU، گیربکس، سلکتور، لیور و … )
عضویت
Notify of
guest
663 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
ناشناس
اکتبر 19, 2019 1:53 ب.ظ

سلام من 207 اتومات دارم سه روزه چراغ گیربکس روصفحه روشن میشه به دیاک زدیم گفتن روغنشه اونا عوض کردیم ولی به حالت mنمیره و هنگام به dزدن یه تقه میخوره .

محسن
محسن
اکتبر 19, 2019 1:42 ب.ظ

سلام
نیسان قشقایی دارم گیربکس سی وی تی داره.قبلا یه زوزه ای میکشید.بیشتر تو گرما و رانندگی زیاد تو سر بالایی ها.روغن عوض کردم تغیری نکرد.امروز تو سر بالایی تو دنده 6 بود اومدم شتاب بدم رفتم منوآل دیدم از 6 تغییر نمیکنه دنده رو کم نمیکنه تو 6 مونده بود .سربالایی تو با یه زوزه اومد خاموش کردم دوباره روشن دیدم دیگه را نمیره دنده عقب که زدم راه رفت.بعد زدم درایو راه اوفتاد و مشکلش بر طرف شد.این نشونه چی هست؟

Anonymous
Anonymous
اکتبر 20, 2019 11:08 ب.ظ
پاسخ به  محسن

چی شد پس جواب

علیرضا
علیرضا
فوریه 15, 2021 12:16 ق.ظ
پاسخ به  محسن

سلام مشکلتون حل شد؟ علتش چی بود؟

محسن
محسن
ژوئن 26, 2021 10:47 ق.ظ
پاسخ به  علیرضا

بنده به اقای حسنلو
ایشون حل کرد و کارش خیلی درسته و قسطی هم باهم راه اومد

مسعود
مسعود
اکتبر 19, 2019 11:17 ق.ظ

سلام مهندس
من یک نیوc5 دارم فشار ک میومد ب ماشین گیربکس رو۳ قفل میکرد ۲ تا شیربرقی هم عوض کردن ولی الان دیگ کلا گاز میخوره ولی راه نمیره ماشین، میشه راهنمایی کنی؟ ممنون

محمد اکبرزاده
محمد اکبرزاده
اکتبر 18, 2019 1:15 ب.ظ

سلام عرض ادب بنده گیربکس cvt دارم که هنگامی ترمز میگیرم خودرو خاموش می‌شود
خواهشا راهنمایی کنید از چی می‌تواند باشد

Anonymous
Anonymous
اکتبر 17, 2019 10:45 ق.ظ

سلام مهندس.من جک s5 دارم ۱۵۰۰۰ کارکرد داره وقتی پارک میکنم میزارم رویpوخاموش میکنم هنگام روشن کردن وقتی از pبیرون بیام مشکل داره تقه میخوره وسفت هستش راهنمایی کنید لطفا

Amir hossein
Amir hossein
اکتبر 15, 2019 5:52 ب.ظ

سلام خسته نباشین من ۲۰۶ تیپ ۶دارم تازه گیا روزی یک بار یک تقه میزنه گیریبکس و ارور میده و‌چراغ های برف و s تو دنده روشن و چشمک میزنه وقتی خاموش میکنم و بعد روشن میکنم درست میششه لطف میکنید بگین چرا

امیر
امیر
اکتبر 11, 2019 10:24 ق.ظ

سلام استاد.وقتتون بخیر.من ترکیه یه ولکس واگن پاسات مدل ۲۰۱۱ که گیربکسش dsgهست باز کردم.موقع تعویض دنده یه ناله میکرد.روغن عوض کردیم فرقی نکرد.ساعتی رو باز کردیم و سلونوئید هارو سرویس کردیم بستیم دیگه ماشین توd و r حرکت نمیکنه.کد خطا هم p1824 p1825 p 2711 میده.ممنون میشم اگه تجربه ای دارید راهنماییم کنید

ابوالفضل دهقاني
ابوالفضل دهقاني
اکتبر 8, 2019 8:35 ق.ظ

سلام ،وقت بخير،يه٢٠٦تيپ ٦گيربكس اتومات دارم چندوقتيه از سرعت٤٠ميره دنده٣ و بعز از سرعت٦٠كه رد ميكنه ميره دنده ٤ در كل انگار دنده مرده ميشه ماشي دليلش چي ميتونه باشه باتشكر

Anonymous
Anonymous
اکتبر 7, 2019 2:54 ب.ظ

سلام مهندس جان من ماشین پارس مدل 90 با گربکس ا ل 4 ماشین یکمی بعدا ز حرکت به حالت اضطراری میره و بیجون میشه و دنده بالاتر از 3 نمیره و گربکس به شدت داغ میکنه و دمای خود ماشین هم بالا میره و حتی وقتی میاستم انگار ماشین با هموندنده 3 حرکت میکنه بعضی وقتا اگه ماشینو خاموش روشن کنم خوب میشه ولی دوباره همونطور میشه از 2 به 3 هم تقه میزنه.

علی
علی
اکتبر 7, 2019 9:18 ق.ظ

سلام و عرض ادب
207 مدل 90 دارم و 60 هزار کار و چند وقته که زودتر دنده عوض میکنه. و هی باید معکوس بکشی و دنده مرده میشه . مثلا به 70 نرسیده رفته دنده 4 . شمع اصلی خریدم و گفتم شاید از برق باشه ولی خیلی تاثیری نداشت. ممنون میشم راهنمایی کنید.

Anonymous
Anonymous
اکتبر 6, 2019 2:16 ب.ظ

سلام من لیفان x50 دارم …دنده در حالت d ولی ماشین حرکت نمی کنه

محمد
محمد
اکتبر 18, 2019 1:04 ب.ظ
پاسخ به  Anonymous

با سلام مشکل از شافت ورودی احتمال زیاد می‌باشد در صورت سوال بیش‌تر ایمیل بزنید تماس بگیرم با شما

یاسمن فرخ روز
یاسمن فرخ روز
اکتبر 6, 2019 1:42 ب.ظ

سلام،وقت بخیر
من ۲۰۷ مدل ۸۹ اتومات دارم
۱-۲ روز هست موقع عوض شدن دنده ها ۱ گاز اضافی خود متشین میخوره بعد دنده ها عوض میشه تقریبا ۶ ماه پیشم گیر بکس و روغن رو کامل عوض کردم
خواستم علتش بدونم
ممنونم🙏

محمدرضا
محمدرضا
اکتبر 5, 2019 10:13 ب.ظ

سلام. ماشینم جن 2 اتومات هستش چراغ چکش وقتی روشن میکنم خاموشه. ولی تا پا میزارم رو ترمز روشن میشه و تا وقتی ک خاموش نکنم همینطور روشن هستش. ایراد از گیربسکه؟

محمدی
محمدی
اکتبر 5, 2019 5:03 ب.ظ

سلام ماشین من جیلی هست.چراغ نشن دهنده دنده چشمک زن شده علتش چیه ممنون.

غفاری
غفاری
اکتبر 3, 2019 2:46 ب.ظ

سلام
207 اتومات دارم 14 هزار تا بیشتر کار نکرده جدیدا وقتی ماشین رو روشن میکنم چراغ هشدار گیربکس که شکل علامت تعجب زرد رنگه میبینم روشنه بعد ماشین رو خاموش و روشن میکنم چراغ خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه ایرادی هست؟ ممنون

فرزاد
فرزاد
نوامبر 7, 2019 1:07 ق.ظ

سلام وقتتون بخیر مهندس جان یه ۲۰۷ مدل ۹۷ داریم تو حالت D به سختی جلو میره و تو حالت Rفقط گاز میخوره اصلا حرکت نمیکنه روبه عقب نمیره علت از چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

بهزاد
بهزاد
سپتامبر 29, 2019 3:20 ب.ظ

سلام و عرض ادب و احترام.هیونداi30 دارم.ماشین وقتی که با سرعت کم و بدون شتاب میخوام ایست کامل بکنم از ۲ به ۱ تقه میزنه.یا توی دنده های بالا فکر میکنم ۲ به ۳ باشه.ماشین یه گاز بیشتری میخوره و البته بدون هیچ تقه ای دنده عوض میشه.و ماشین از خلاص به درایو چند ثانیه فکر میکنه و جوری که انگار یکی از پشت به ماشین برخورد کرده باشه به حالت حرکت میره.تمام این اتفاقات دقیقا وقتیه که ماشین حسابی کار میکنه و روغن گیربکس قشنگ داغ و گرم شده.ولی ابتدای روشن کردن و حرکت کردن هیچ کدوم از این موارد رو ندارم.عین یک گیربکس عادی و سالم کار میکنه.روغنشم تازه عوض کردم.البته قبل از تعویض هم همین مشکل رو داشت.آترود ۳ خط ریختم.میشه بفرمایید مشکل از کجاست که موقع گرم شدن اینقدر اذیت میکنه؟البته یه مطلب دیگه.موقع تعویض روغن گیربکس در حالت عادی روغن نمیچرخید توی دستگاه و گاز رو نگه داشتم تا روغن تخلیه شد و روغن جدید جایگزین شد.

یونس
یونس
سپتامبر 28, 2019 1:52 ب.ظ

سلام. وقتتون بخیر. من ماشینم 207 اتوامت مدل 96 با 21000 کارکرده. جدیدا موقعی که سرعت ماشین رو بدون ترمز گیری کم میکنم و سرعت میرسه به 20 کیلومتر یه صدای زوزه شبیه به صدای فعال شدن ریتاردر در اتوبوسهای بین شهری میده و با ایست کامل قطع میشه. اگرم در حین ایجاد صدا گاز کم بدم و نذارم دنده عوض کنه صدا همینطور میاد ولی با افزایش سرعت صدا قطع میشه. میخواستم ببینم این صدا طبیعیه یا گیربکس مشکلی داره. خیلی ممنون

حمید حداد
حمید حداد
سپتامبر 27, 2019 10:13 ب.ظ

سلام
وقت بخیر جناب مهندس
من ۲۰۶ مدل ۸۱ تیپ ۴ دارم
گیربکس و موتور کامل تعمیر شد
توربین ساعت سنسور فشار روغن و کامپیوتر عوض شد و کل ماشین نو شده ولی در گرما و زمانی که آمپر ماشین به ۹۰ میرسه در رانندگی عادی و کم فشار گیربکس خلاص میکنه و باید وایسم یا سرد بشه یا دنده عقب برم محکم ترمز بزنم یا خاموش روشن چند باره کنم تا شاید درست بشه البته معمولا با سرد شدن درست میشه.
همه پارامتر های گیربکس و قطعات و کامپیوتر بدون خطا هست.
به نظر شما مشکل چی هست؟

Anonymous
Anonymous
سپتامبر 23, 2019 10:18 ب.ظ

سلام داداش . شرمنده مزاحم شدم . ماشین من 207 مدل 89 اتومات هست . یک ماهی هست که از 1 به 2 ماشین گاز هرز میخوره بعد با تقه حرکت می‌کنه. امروز یه تقه شدید زد بعد دیگه شتابش خیلی کم شد که ماشینهای عقب هی بوق می‌زدند که برو .بعد تو دنده دستی نمی‌رفت . دست دنده می‌رفت . ولی گیربکس نمی‌رفت . ماشینو که خاموش روشن کردم درست. شد . لطفأ راهنمایی کنید

ميترا
ميترا
سپتامبر 23, 2019 11:31 ق.ظ

بأسلام ماشين من ٦ دنده گيربكس اتومات هست و روغن ريزى داره و اين أواخر دچار مشكل شده انگار تعوض دنده انجام نمى شه و وقتى روى حالت دستى گذاشته مى شه فقط روى ٤،٢ حركت مى كنه . يه تعمير گاه توى شهرستان داياگ زد و گفت والف كنترلش سوخته بايد تعويض شه و ٢٥ ميليون هزينه داره اما اصلا روغن گيربكس رو چك نكرد امكان داره ارور بخاطر روغن باشه چون روغن ريزيش هم قطع شده

امین
امین
سپتامبر 22, 2019 1:38 ب.ظ

سلام.من x33s مدل ۹۵ دارم
الان ۳ ماهه به یک مشکلی خوردم و کلافه شدم
ماشین از ابتدا خطا p2798 میداد.۳بار تا الان گیربکس باز شد و تیکه تیکه برسی و جمع شد.اویل پمپ نو و شیر برقی ها نو شدن.ماشین نه تقه داره نه چیزی فقط وقتی چراغ چک و گیربکس باهم روشن میشه یکم مشکل تو گاز خوردن داره ولی بعدا با همون چراغ خطا خوب کار میکنه.حتی بعضی وقتا خطاش خود به خود پاک میشه.کمک

ارمان
ارمان
دسامبر 5, 2019 12:15 ب.ظ

سلام.۲۰۶ اتومات دارم گاهی وقتا از dروی تیپ ترونیک نمیره و تو همون حال( در حالت d) تا دنده ٣ بیشتر نمیره ،دلیلش چیه مرسی

حسین
حسین
نوامبر 2, 2019 4:48 ب.ظ
پاسخ به  امین

سلام
ماشین من هم از مال شما هست ، من هم دقیقا همین مشکل رو دارم ، اگر مشکلتون رو برطرف کردید لطفا من رو هم راهنمایی میکنید ، واقعا کلافه شدم کسی نمیتونه ایرادش رو پیدا کنه

سپهر
سپهر
سپتامبر 22, 2019 12:28 ق.ظ

با سلام و احترام،
من پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۹۷ دارم، خواستم سوال کنم اگه داعم گیربکس رو روی حالت اسپرت بگذارم اشکالی داره؟؟
اگر فقط در سربالایی و در جاهایی که می خوام سبقت بگیرم و شتاب بیشتری می خوام روی اسپورت بگذارم چی؟؟ به مرور گیربکس مشکل پیدا نمی کنه؟؟
ممنون می شم در ایمیل بهم جواب بدید.
با تشکر

مرتضی ملکی
مرتضی ملکی
سپتامبر 21, 2019 11:00 ب.ظ

سلام آقای مهندس خودرو جک اس 5 اتوماته به تازگی . در شروع حرکت یا در ترافیک ماشین لرزش داره ولی راه باز میشه گاز میدی مثل قبله مشکل نداره فقط در حالتی که گاز نمیدی اینطوریه. هیلی ممنون

تیموری
تیموری
سپتامبر 21, 2019 9:26 ب.ظ

سلام،پرشیا ۸۹ اتومات دارم،دنده عقب میرم بعدش که میذارم رو dماشین جون نداره و انگار دنده ۳ باسه،این قضیه واس وقتی که تو پارک میذارم هم اتفاق میوفته و باید ختما ماشینو خاموش روشن کنم تو حالت خلاص بعدش بذارم رو d درست میشه

علی ایزدی
علی ایزدی
سپتامبر 21, 2019 1:04 ق.ظ

سلام اچ سی کراس دارم ۲۹ تا کارکرد اخیرا موقع حرکت در دندهd صدایی شبیه به صدای هیدرولیک فرمان موقع چرخش فرمان میده ایا طبیعیه وضمنا تعویض دنده ها با تکان همراه شده که قبلا خیلی نرم عوض میشد دنده ها البته یکی دوبارهم موقع دنده عقب پس ازطی دو سه متر یه تقه میزد ولی نه همیشه

علی
علی
سپتامبر 21, 2019 1:51 ق.ظ
پاسخ به  علی ایزدی

سلام در گیربکس اچ سی کراس در دنده۴ وتو سرعت وقت پامو از پدال گاز برمیدارم یه زوزه خفیف ماشین داره این مشکلی هست یا طبیعیه

احسان
احسان
سپتامبر 20, 2019 9:03 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
امشب در زمان پارک خودرو ۲۰۶ اتومات دیدم از دنده خلاص به دنده اتومات نمی رود و با یک سختی پارک کردم، البته قبل از آن یک و دوبار در تعویض خلاص(N) به دنده حرکت (D) اذیت کرد ولی در زمان پارک خودرو حتی ماشین رو خاموش روشن کردم بازهم نتونستم از دنده خلاص به دنده حرکت برم.
به نظرتون چه باید بکنم؟
با سپاس از شما-امامی

پونه
پونه
سپتامبر 19, 2019 10:47 ب.ظ

سلام اقای حسنلو ماشینم هیوندا کوپه اتوماته .گیربکس ماشین اولش دنده هارو خوب عوض میکرد تا اینکه یه روز دینام ماشینم خراب شد و شارژ نکرد و با باطری یه مسافتی رو طی کردم بعد اینکه باطری داشت تموم میشد ماشین ریپ زد و میگرفت و ول میکرد حدود 200 متر باهاش رانندگی کردم بعد یدک کش اومد ماشینو برد تعمیرگاه ،، الان ماشین از دو به سه تقه همراه با مکث یه ثانیه ای داره ولی وقتی گیربگس گرم میشه دیگه تقه نمیخوره ایرادش چی میتونه باشه ممنون میشم اگه پاسخ بدید

مصطفی
مصطفی
سپتامبر 19, 2019 7:01 ب.ظ

با سلام ماشین من new x33 mvm اتومات چند وقت پیش کامل تو الان تو نمایندگیه آخرین وضعیتش اینه که فقط در دنده 1 میمونه و بالاتر نمیره مشکل چیه؟

مجتبی
مجتبی
سپتامبر 19, 2019 2:21 ق.ظ

سلام ماشین من اریو اتومات است که چند وقتی هست که قدرت و شتاب ماشین کم شده و امپر اب در سربالایی بالا میره.گاز میخوره ولی راه نمیره

مهدی
مهدی
سپتامبر 16, 2019 9:36 ب.ظ

سلام و خسته نباشید خدمت اقای حسنلو بنده یه خودرو جک اس ۵ اتومات مدل ۹۶ دارم تا الان هم ب۲۰۰۰۰ کیلومتر بیشتر کارکرد نداره.قبلا دنده عقب واز ۳ به ۲ گیربکس کمی تقه داشت که با فراخوانی که نمایندگی داده بود گیربکس رو اپدیت کردم. بعد از اپدیت مشکل تقه ها برطرف شده ولی ماشین در دنده ۲ گاز هرز میخوره یعنی زمانی که مثلا موقع عبور از دس اندازها سرعت رو کم میکنم ماشین سعی میکنه تا حد ممکن دنده ۲ باقی بمونه و اگر در این لحظه به یکبارگی به ماشین گاز بدم ماشین تا دور موتور ۳ الی ۳و نیم گاز هرز میخوره و حرکت میکنه شبیه نیم کلاچ ماشین دنده ای. ولی اگر از دنده ۲ به دنده ۱ بره داخل دنده ۱ گاز هرز نمیخوره. فقط این حالت دنده ۲ رخ میده در ضمن این مورد بعد از اپدیت گیربکس ایجاد شده میخواستم بدونم این مورد طبیعیه.لطف میکنید راهنمایی کنید. ممنون

Anonymous
Anonymous
اکتبر 18, 2019 2:28 ق.ظ
پاسخ به  مهدی

س تیگو 5 ح پشت چراغ قرمز گاز نخورد وبه کندی حرکت کرد بعد خوب شد کمی بعد چراغ گیر بس وچک:روشن شد دوباره چراغ گیر بکس؛ خاموش شد چک روشن شد

مهدی
مهدی
سپتامبر 14, 2019 8:57 ب.ظ

سلام و عرض ادب
پژو 206مدل86دارم ماشین از اول دست خودم بوده و ماشین سالم هست حدود260000کار کرده ماشین در حالت dکه قرار میگیره بعد یه مسافتی چراغ اسپورت و برف روشن میشه و دیگه ماشین دنده عوض نمیکنه نه کم می‌کنه دنده و نه زیاد می‌کنه و در همون دنده میمونه و حتی روی حالت دستی هم میزاریش دستی نمیشه و باز دی نشون میده بعد اینکه کنار میزنم و ماشین در حالت پارک قرار میدم و ماشین خاموش میکنم سوییچ برمیدارم و مجدد سوییچ میزارم و باز میکنم سوییچ و در حالت پردازش کاملا صبر میکنم بعد استارت میزنم ماشین مشکلش حل میشه اما بعد مدتی باز توی حرکت همین طور میشه ممنون میشم مشکل بفرمایید ببخشید متن طولانی شد

محمد
محمد
سپتامبر 14, 2019 5:34 ب.ظ

سلام وقت بخير.من اچ سي كراس مدل نود وپنج دارم.ماشينم از اول خوب گاز نميگرفت وچندبار هم تو راه گذاشت يعني تو دنده راه نميرفت ونماينذگي سيم گاز اتومات براش عوض كرد.الانم در حال دنده تقه داره وخوب گاز نمیخوره یا اینجوری بگم راحت نفس نمیکنه وحدت داخل کابین در هنگام گاز زیاده.اگه امکانش باشه راهنمایی کنین چون دو ماه بیش‌تر گارانتی نداره

علیرضا
علیرضا
سپتامبر 14, 2019 4:31 ب.ظ

سلام
سوناتا 2012 دارم در زمانی دنده رو R میزارم یه تقه و ضربه میخوره و زمانی که روی D میزارم 2 تا 3 بار ماشین تکان میخوره ولی در هر بار که این پیش میاد اگر فرمان رو تا آخر سمت راست یا سمت چپ بچرخانم و رو دنده R یا D بزارم دیگه تکان یا تقه نداره لطفا راهنمایی کنید

محمدصابر
محمدصابر
سپتامبر 14, 2019 8:24 ق.ظ

سلام ببخشید ماشین من 206 تیپ2 سال 89 وقتی که موتور سرده درحال حرکت و نیم کلاج ماشین لرزش نداره ولی حدود نیم ساعت باهاش کار میکنم در حالت نیم کلاج شروع به لرزش میکنه ترو خدا عیبش بگین کلافم کرده

رضا
رضا
سپتامبر 12, 2019 1:35 ب.ظ

سلام جناب
وقتتون بخير
٢٠٧ اتومات مدل نود و شش ، در دنده D و دنده R صدا وزه ريزي ميده ، چون صداش زياد نيست داخل حركت متوجه نميشم اما جاي بدون سر و صدا وقتي ايستاده باشم صداش مياد، مشكل از چيست ؟
سپاسگزارم.

رستمی
رستمی
سپتامبر 12, 2019 5:33 ق.ظ

ضمن سلام و تشکر که لطف کردید جواب سوالمو دادید. منظورم از پلوس این بود که خواست پلوس رو باز کنه اول سنسور abs هارو قطع کرد بعدش بلافاصله این مشکل براش پیش اومد

سام
سام
سپتامبر 9, 2019 3:53 ق.ظ

سلام جناب حسنلو
یک سال پیش یه هیوندای اکسنت صفر خریدم تا الان ۳۰۰۰ تا بیشتر کار نکرده و بیشتر خواب بوده ، واسه سرویس دوره ای ( تعویض روغن و فیلتر )بردم نمایندگی و بعد از تحویل به محض اینکه شروع به حرکت کردم و وقتی مقداری گاز رو‌پر کردم صدای بم شنیده میشد اول احساس کردم از موتور باشه ولی صدای موتور در حالت درجا عادی بود اما بعد از چند کیلومتر متوجه شدم گیربکس دنده ها رو‌دیر معکوس می کنه و بیشتر روی حالت دنده سبک هست و تمایلی به معکوس دادن نداره و عکس العملش به پدال گاز کم‌شده و بیشتر باید پدال رو‌فشرد تا معکوس بده
سوالم این بود که مشکل از گیربکس هست و اگر هست با ریسیت کردن و نرم افزاری قابل حل هست ؟

علیرضا
علیرضا
سپتامبر 8, 2019 9:42 ب.ظ

سلام.
من یک ۲۰۶ اتومات تیپ ۶ دارم که نمایشگر دنده هاش هیچ دنده ای رو نشون نمیده و فقط یک خط نشون میده.ممنون میشم راهنمایی کنید.
با تشکر

Davood
Davood
سپتامبر 7, 2019 11:24 ب.ظ

با سلام من دارد هستم از امریکا کارم خرید وفروش ماشین است بیشرین اطاعاتم در زمینه هوندا سیویک است البته نه از نظر فنی بلکه خرید وفروش ان.
سوال من این است اگر هنگام شستن موتور ماشین از طریق گژ که خوب وصل نشده بود اب به درون روغن ترانس میشن وارد شد وبعد پیمودن حدود ۳۰ الی ۴۰ مایل دیگر حرکت نکرد حالا ماشین روشن است گاز هم میخورد ولی حرکت نمیکند.
به نظر شما علت چه می‌تواند باشد ایا با فلش کردن روغن امکان درست شدن داردممنون از شما در ضمن ایمیل من هست
dhamnoie@yahhoo.com

Anonymous
Anonymous
اکتبر 10, 2019 1:23 ب.ظ
پاسخ به  Davood

دنده ۲ب۳ هرز گاز میخوره و در نهایت در ی سطح تقریبا بلند ماشین حرکت نمیکنه خالی گاز میخوره.روغنشو ایرانی ریختم بعد ۲ هفته اینطور شده .۲۰۶ تیب۴اتومات

مهدی
مهدی
سپتامبر 7, 2019 12:23 ب.ظ

سلام وخسته نباشید خدمت آقای حسنلو. من مگان اتومات مدل ۹۰دارم عرضم به خدمت شما در دنده عقب تقه داره ودر حالت Dزوزه خفیف هم داره.واز۱که به دنده ۲میره باز هم تقه داره ولی در بقیه دنده ها وسرعت بالا در نرمال هس.بردم مکانیک ۲بار روغنش رو عوض کردن، باز هم درست نمیشه.از اینجا تا تهران هم ۱۷ساعت راهه.اینجا هم مشکلش رو نمیدونن یعنی مکانیک خوب نیستند.اگه راهنمایی بکنین خیلی ممنون میشم؟

علی
علی
سپتامبر 6, 2019 9:35 ب.ظ

سلام و خسته نباشید و تشکر از فرصت و حوصله ای که برای جواب سوال ها می ذارید.
چری آریزو ۵ توربو دارم. حدود ۲۰۰۰۰ کار کرده. چند وقتی بود صدایی شبیه به خرابی لاستیک (لاستیکش جی تی چین بود) یا خرابی بلبربنگ چرخ می داد، لاستیکش ها بنا به دلایل مختلف و از جمله همین موضوع عوض کردم اما باز صدای قبلی هستش. پیش مکانیک بردم گفت ماله بلبرینگ هم احتمالا نیست. شک کردم به گیربکس، چون بعضی وقت ها یه تقه ای به نظرم می زنه. در ضمن اول که روشن می کنم از سمت محفظه فیلتر هواش یه صدای عجیبی میاد و لرزش هم داره! الان خیلی گیج شدم و نمی دونم مشکلش چیه! البته در تعویض دنده ها هیچ مشکلی ماشین نداره و نشتی هم نداره. می تونید راهنماییم کنیم که احتمالا مشکلش چیه و بایستی پی کدوم موضوع را بگیرم. تشکر فراوان.

امیر
امیر
سپتامبر 4, 2019 7:53 ب.ظ

با سلام
من یک vw دارم جدیدا تا پنج دقیقه به هیچ عنوان اتومات دنده عوض نمیکنه،ماشینم گاز میخوره ولی دنده عوض نمیشه
بمحضه اینکه ۵ دقیقه با ماشین کارم میکنم اتومات بدون مشکل کار میکنه و نرمال کار میکنه خیلی خیلی ممنونم.

مهدی
مهدی
سپتامبر 4, 2019 5:05 ق.ظ

سلام آقای حسنلو
من یک ماشین تویوتا هایلاکس Toyota Hilux اتوماتیک دارم‌ وقتی که ماشین را روشن می‌کنم یه خورده سرو صدا داره وقتی که درحالت D قرار میدم موقعه حرکت صداش به کلی قطع میشه بعد از اینکه در حالت پارک قرارمیدم همون صدا را می‌ده این صدا در حالت ایستاده صورت می‌گیرد ولی در حالت حرکت همه چیز خوبه ممنون میشم مشکل را بگید

مهدی
مهدی
سپتامبر 1, 2019 9:02 ب.ظ

سلام جناب مهندس حسنلو
بنده خودروی ۲۰۶ اتومات دارم که بعد از چند دقیقه رانندگی که موتور ماشین چندبار فن کار میکنه، توی ترافیک بعد از ترمز زدن و کم شدن سرعت به حد توقف ماشین برای چند ثانیه ی کوتاه خلاص میکنه و بعد دنده جا میفته
میخواستم بدونم علت چی میتونه باشه؟

سعید فرخی
سعید فرخی
سپتامبر 30, 2019 7:36 ب.ظ

سلام مهندس وقت شما بخیر
پارس اتومات مدل ۸۹ دارم اخیرا گیربکس کلا عوض کردم‌ ماشینم وقتی گرم میشه هنگام حرکت فن دور تند آن روشن میشه و خاموش نمیشه دمای اب معمولی ولی دمای روغن که از صد رد میشه فن تند روشن میشه و دمای روغن پایین نمیاد ولی ماشین که توقف میکنم بعد چند دقیقه فن خاموش میشه میشه راهنمایی بکنید مشکل کجاست که تو حرکت روغن زیاد گرم میشه و خنک نمیشه

علیرضا فرخنده
علیرضا فرخنده
سپتامبر 1, 2019 2:05 ب.ظ

سلام، بنده ماشین ام وی ام 110 اتومات دارم موقعی که چراغ ماشین را روشن میکنم ماشین از حالت دنده اتومات خارج می شود و فقط روی حالت دنده یک باقی می ماند مشکل ماشین چیست

رستمی
رستمی
آگوست 30, 2019 1:10 ب.ظ

سلام
من پلوس ماشینم ایراد داشت رفتم رو چاله نمیدونم تعمیرکار چی رو قطع کرد اول دنده عقبش راه نمیرفت بعد الان هیچ کشش نداره گیربکسش دیر درگیر میشه حالت دستیشم چند بار کار نمیکنه یه بار کار میکنه.
گفتم بهش گفت همه چی سر جاشه خودشم نمیدوست مشکل از کجاست.
ممنون میشم راهنمایم کنید

حسین
حسین
آگوست 28, 2019 10:55 ب.ظ

سلام. چند روز با تقه های نسبتا شدید گیربکس مواجه شدم که تو مسیر بردن به تعمیرگاه هم گیربکس وارده مود سیف مود شد یعنی دیگه با دنده 3 حرکت میکرد و فبلش ستاره و چراغ اسپرت روشن و خاموش شد بعد از رسیدن به تعمیرگاه گیربکس گفتن از شیر برقیه که به اصرار من دیاگ زدن با دستگاه جی اسکن و ارور شیر برقی داشت و ارورو پاک و گیربکس رو ریست کردن و گفتن برم یه دور با ماشین بزنم که ماشین مشکلش حل شد و عالی دنده عوض میکرد بدون کوچکترین تقه.. ولی بازم دوباره ماشین بعد از 1 روز مشکلش برگشت ولی اینبار خوردم سر باطری رو برداشتم دوباره وصل کردم که بازم درست شد!!
میشه راهنمایی بفرمایید مشکل از کجاست؟
ماشین 206 مدل 85

امیر حسین جامی
امیر حسین جامی
آگوست 28, 2019 7:47 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر.
بنده لوگان 2012 دارم. ماشین چند وقتیه اولش که راه میوفتی اوکیه ولی بعد چراغ مربوط به گیربکس روشن میشه و ماشین گاز اضافه میخوره حین حرکت.البته اوایل که گرفته بودم ماشین رو، گه گاهی اینجوری میشد ماشین و بعد چراغش خاموش میشد و اوکی میشد. اصلا جون نداره ماشین و خیلی رو اعصابه که گاز اضافی میخوره. چابهار ساکن هستم و اینجا مکانیک خوب نداره.یه جا بردم گفت سنسور تعویض دنده باید عوض بشه. خواستم نظر شمارو بدونم که مشکل ماشین چی میتونه باشه. ممنون میشم راهنماییم کنید

پرنیان
پرنیان
آگوست 27, 2019 11:48 ب.ظ

سلام جناب حسنلو . وقت بخیر. ببخشید من تو شهر خودمون متخصص گیربکس خوب پیدا نکردم موندم ماشینمو چیکارکنم؟!! من ۲۰۷ اتومات مدل ۹۰ دارم که گیربکسش ظاهرا مشکلی نداشت من تقریبا ۴ ماهه خریدمش تا اینکه یه بار پشت چراغ قرمز وایساده بودم ولی چون سریع سبز شد روی N نذاشتم و همونجور که روی D بود پامو گذاشته بودم رو ترمز تا ماشین جلویی حرکت کرد پامو که خواستم بردارم دیدم ماشین حرکت نمیکنه پشت سری ها همه بوق میزدن هول کردم و یه لحظه عجله ای بدون اینکه پامو بذارم رو کلاچ دنده رو عوض کردم و دیگه ماشین فکر کنم بدترم شد. الان با یدک کش آوردمش خونه هیچ کس تو شهرمون زیر بار تعمیرش نمیره موندم تو رو خدا شما میشه راهنماییم کنین؟ روشنش که میکنم ماشین صدا میده میذارم رو D یا R صداش بدتر میشه و صداش مثل قیس قیس هست. میشه حدس زد مشکلش چیه یا حتما باید ببینین؟ چون من که نمیتونم این همه راه با یدک کش بیارمش چیکارش کنم؟ ممنون میشم کمکم کنین. با تشکر.

محمد
محمد
آگوست 26, 2019 1:21 ق.ظ

سلام خسته نباشید
ممنون از مطالب خوبتون
ماشین من 207اتومات مدل 91 هست
باطریش سالمه تازه عوض کردم دینامشم گفتن سالمه
ولی وقتی ماشین روشن کنم و استفاده کنم و خاموش کنم دیگه استارت نمی خوره تا چند ساعتی بگذره.
آیا ربطی به گیربکس داره؟ چون مطالبی در مورد سلکتور گیربکس شنیده بودم
ضمنا گاهی هنگام تعویض دنده تقه می زنه.

محمد
محمد
آگوست 28, 2019 12:09 ب.ظ
پاسخ به  محمد

ممنون از پاسخگویی

رضا
رضا
آگوست 26, 2019 1:01 ق.ظ

سلام مهندس جان وقت بخیر
من یه 206 دارم مدل 88 این بعد از اینکه خریدم متوجه شدم گیربکس مشکل داره ، خلاصه توربین عوض شد و یه سری بست
بعد از دو ماه دوباره هی اس و برف میزد بردم یجا شیر برقی چپ عوض کرد، الان دو تا مشکل شدید پیش اومده یکی اینکه صبح که روشن میکنم ماشین ده کیلومتر تند تر نمیره بعدم که گاز بیشتر میدم گاز هرز میخوره اما سرعتش همون ده تاس تا بعد گرم شدن حدود 20 دقیقه درست میشه دومین مشکلم اینه سر بالایی یا یه شیب تند که میرم یبار اسنو برف میزنه
ممنون میشم راهنمایی کنید

احمد صفوی
احمد صفوی
آگوست 31, 2019 2:24 ق.ظ

سلام ، وقت بخیر
206 sDاتومات مدل 88 دارم خدا رو شکر تا حالا مشکلی نداشتم،فقط چند وقتی میشه که تو سرعت خیلی پایین مثلا در 10تا و 20 تا احساس میکنم ماشین که از یک میخواد بره 2 تقه ریزی میزنه اونم تو همون سرعت پایین ولی در سرعت بالا و دنده عقب به هیچ عنون همچین چیزی نیست حتی در همون سرعت پایین اگر باشتاب گاز رو پر کنم باز هم همچین چیری نیست ، تا حالا چراغی هم روشن نشده روغن گیربکس را هم 120000 تا عوض کردم الان 140000 تا کار کرده ولی روغن خود ماشین تقریبا موعد عوض کردنشه، ممنون میشم راهنمایی کنید که این ایراده و یا شاید شروع یک ایراد ، با سپاس

امیر
امیر
آگوست 25, 2019 1:58 ب.ظ

سلام
با عرض خسته نباشید،من یک خوردو ۲۰۶ تیپ ۵ دنده اتوماتیک دارم یه ایرادی پیدا کرده و ایرادش اینکه وقتی دمای اب میره تا ۹۵ ماشین دیگه گاز نمیخوره ، انگاری توو دنده ۵ حرکت میکنین خیلی قدرتش افت میکنه و دنده کوچیک یا تعویض نمیشه و چراغ چک هم روشن میشه و ماشینو خاموش و روشن میکنیم ماشین نرمال کار میکنه . دلیل اینکه ماشین دنده نمیره توو دمای ۹۵ و افت خیلی شدیدی میکنه چی هست؟

محمدرضا
محمدرضا
آگوست 24, 2019 4:55 ب.ظ

سلام جناب حسنلو،در مورد اون برلیانس با شما صحبت کردم که خیلی زود دنده میداد،من فراموش کردم که بگم هنگام تعویض دنده همراه با گاز بیست سی درصد به بالا ماشین به جلو پرتاب میشه ،مثل وقتی که تو ماشین دنده ای آخر کلاج رو یکدفعه ول کنی،،،من این موضوع رو اینجا بایک مکانیک که میگه قبلا اتومات کار کرده مطرح کردم گفت حدود نیم لیتر از روغن کم کن ،من اینکار کردم حالا زود دنده دادن بهتر شد ،خواستم بدونم اصلا این کار درسته ،الان برای گریبکس مشکل بوجود نمیاد،نظر شما چیست؟

محمدی
محمدی
آگوست 23, 2019 11:32 ب.ظ

سلام من ۲۰۷ اتومات مدل ۹۰ دارم که گاهی وقتا موقع حرکت خط تیره نمایش میده به جای D و روی دنده سه گیر میکنه و بعدش خود به خود درست میشه و این موضوع خیلی نگرانم کرده مشکل از چی میتونه باشه؟

عباس
عباس
آگوست 23, 2019 8:41 ق.ظ

سلام مهندس جان
من جک s5 اتومات دارم با 15000 کارکرد سیستم خنک کننده گیربکس اب روغن قاطی کرد بطوریکه روغن گیربکس اومد توی اب رادیات بردم نمایندگی میگن احتمالا اب رفته ت گیربکس با توجه به اینکه موقعی که داشتم میبردم نمایندگی تو رانندگی و تعویض دنده هیچ مشکلی نبود ممکنه چه اسیبی به گیربکس وارد شده باشه . وایا اسیب جدیه؟

محمدرضا
محمدرضا
آگوست 23, 2019 7:41 ق.ظ

آقای حسنلو،در مورد برلیانسی که زود دنده میداد با شما صحبت کردم که البته فراموش کردم که بگم هنگام تعویض دنده انگار کمی ماشین به جلو هل داده میشه،انگار تو ماشین دنده دستی آخر کلاج رو یکدفعه ول کنی،،،،من این مشکل رو اینجا تو شهر خودمون با یک مکانیک که میگه قبلا اتومات کار کردم ،در میان گذاشتم گفت نیم لیتر از روغن گریبکس کم کن ،من اینکار کردم خیلی بهتر شد هم اون ضربه کوچک،هم زود دنده دادن،،حالا میخوام نظر شمارو بدونم که آیا برای گریبکس مشکل بوجود نمیاد؟؟ اصلا اینکار درسته؟؟

حکیم
حکیم
آگوست 22, 2019 9:46 ب.ظ

سلام عزیز من یک نیسان آلتیما مدل 2016 دارم گاهی وقتها بعد از یک مقدار رانندگی به هنگام کاز دادن عقربه دور موتور بالا میاره ولی دنده عوض نمیشه حتما باید ماشینو خاموش کنم تا دو باره به حالت اول در بیاد
یا اینکه هنگامی که پشت چراغ قرمز یا حالت ایستاده هستم باید خیلی به پدال فشار بیارم تا ماشین یواش یواش دور بگیره من از کردستان عراق هستم از راهنمیتان ممنونم

علیرضا
علیرضا
آگوست 21, 2019 5:10 ب.ظ

سلام
ماشین من جک جی 5 اتومات هست روغن اول گیربکسش رو در 80000 عوض کردم اون موقع دنده عقب بعضی وقتا تقه میزد ولی بعد تعویض روغن درست شد بعد از حدود 23000 تا کارکرد دیگه ، باز دوباره در دنه عقب تقه میزنه و خلاص میکنه ولی در حالت D مشکلی نداره . باید چیکارکنم ؟ از روغنه یا چیز دیگه ای هست ؟
ممنون و سپاسگذارم

سمیه
سمیه
آگوست 17, 2019 11:38 ب.ظ

سلام من یه ۴۰۵دارم که سیبک ان راتعویض کردیم وروغن واسکازین ان کم شد اما متاسفانه بلافاصله روغنش را فول نکردیم وزمانی مراجعه کردم ۱ونیم لیتر روغن واسکازین کم داشت ایا به ماشینم صدمه رسیده
درضمن دردنده عقب دچارمشکل شد اما با ریختن روغن حل شد

ادیب
ادیب
آگوست 17, 2019 10:29 ب.ظ

سلام جناب مهندس
من 206 v9 اتومات دارم مدل 89 و حدود 71000 تا کار کرده آیا نیازی به تعویض روغن گیربکس هست؟ آیا شما چک آپ گیربکس را هم انجام میدهید.
ممنون از پاسخ شما

علیرضا کشاورز
علیرضا کشاورز
آگوست 16, 2019 10:17 ب.ظ

سلام آقای حسنلو…من ی206اتوماتیک دارم….الان چندوقته دنده ۳بیشتر نمیره…چراغ اضطرار نشون میده….بعضی وقتهام تقه میزنه……بنظرتون مشکلش چیه….هزینه ش چقد میشه حدودا

امیر
امیر
آگوست 12, 2019 6:56 ب.ظ

سلام جناب حسنلو . شرمنده من ماشینم ۲۰۶ مدل ۸۴ تیپ ۶ هست بعضی وقت ها زمانی که دنده میده یا دنده کم میکنه در حدود ۳ الی ۴ ثانیه خود به خود گاز میده تا جایی که باید ترمز رو داشته باشم تا این ۳ الی ۴ ثانیه بگذره. میخواستم بپرسم امکان داره از گیربکس باشه؟

هادی
هادی
آگوست 12, 2019 4:01 ب.ظ

سلام
۲۰۷ اتومات مدل ۹۷ دارم حدود ۲ ماه پیش ماشین تقه زد ۳ هم کار میکرد چراغ گیربکسش هم خاموش نمی شد نمایندگی شیربرقی خروجی رو عوض کرد مشکل حل شد الان دوباره همون جوری به محض اینکه ماشین رو میندازم توی دنده چراغش روشن میشه خاموش هم نمیشه در ضمن ماشین هم ۳ کار میکنه بنظر شما باید چکار کنم؟
باتشکر

محمد 142 - از لنگرود
محمد 142 - از لنگرود
آگوست 8, 2019 10:58 ق.ظ

سلام مهندس حسنلو.206 مدل 87.پارسال زمستون * و s چشمک میزد و بوق بوق و اینکه تقه میزد، گفتن روغن گیربکس باید عوض شه.روغنشو که تعویض کرد خوب شد.چندروز پیش دوباره همونجوری شد، همون حرفا و کارا.دیروز روغنشو عوض کرد دوباره (یک سال هم نگذشته) خوب بود.اما امروز دوباره شروع شده.هم تقه میزنه(شدیدتر و ترسناک تر از قبل) و هم اینکه ارور * و s میده هی.ولی دنده رو تو حالت دستی و کم گاز اگه عوض کنم اوضاعش خیلی بهتر بنظر میرسه(تقه نمیزنه).موندم واقعن.میشه بفرمایی چه کنم؟

احمد
احمد
آگوست 8, 2019 12:57 ق.ظ

با سلا خسته نباشید
گیربکس اتومات 206. وقتی خودرو گرم میشه. در سر بالایی مشکل نداره ولی به سرازیزی که میفته خودرو. بالای سرعت 50تا خلاص میکنه. باید سرعت رو برسونی به 50 تا تا گیربکس. درگیر بشه میخواستم. ببینم این هزینش تقریبا چقد میشه. اگه راهنمایی کنید ممنون میشم از شما. خودمم همکارتون هستم ولی گیربکس اتومات. تجربه ندارم. وکار نکردم. ممنون میشم. اگه یه راهنمایی کنید

رضا
رضا
آگوست 7, 2019 2:23 ب.ظ

سلام خسته نباشید
اسپورتیج 2016. موقع سبقت گرفتن و گاز دادن، بدون تقه زدن انگار ماشین گیر می کند و نمی خواهد برود ولی با گاز دادن گیرش برطرف می شود. در ضمن در موقعیت دنده یک وقتی می خواهم حرکت کنم هم همین حالت را دارد. ماشین 100 تا کار کرده و پمپ سوخت و شمع ها و روغن گیربکس هم به موقع عوض شده. سرویس ها در نمایندگی به موقع انجام شده است.

امیررضا
امیررضا
آگوست 7, 2019 8:02 ق.ظ

سلام صبح بخیر من ۲۰۶ sd v9 دارم امروز صبح که ماشین رو روشن کردم حرکت کردم بعد از چند دقیقه چراغ s ,* چشمک زد وخاموش شد اشکال از چی میتونه باشه

حسین
حسین
آگوست 6, 2019 12:45 ق.ظ

سلام خدمت شما دوست عزیز
به سوال داشتم من ماشینم اچ سی کراس مدل ۹۷ با کارکرد ۱۵۰۰۰ هستش
من ۳ بار برام این مسئله پیش اومده لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم
اولین بار صبح ماشینمو روشن کردم حدود یک ماه پیش ماشین بیشتر از ۶۰ سرعتش نمیرفت و دور موتورم هرچی گاز میدادم بیشتر از ۴۰۰۰ نمیرفت
ماشینو روشن و خاموش کردم درست شد
دومین بار دو هفته پیش با ۱۲۰ میرفتم هر چی گاز میدادم‌ماشین بیشتر نمیرفت و معکوس نمیکشید
با روشن و خاموش درست شد
بار سوم هم دقیقا مثل بار اول پیش اومدش
لطفا راهنمایی کنین ماشینم گارانتی هم داره

سپهر
سپهر
آگوست 4, 2019 12:16 ق.ظ

با سلام و احترام :
من يك خودرو پژو ٢٠٧ اتوماتيك مدل ٩٧ دارم. شنيدم در سربالايى اگر دنده در حالت D باشد و از حالت سكون بخوام حركت كنم چون بعضى وقتا يه چند سانتى به عقب مى ره و خودرو دنده جلو مى باشد، به مرور به گيربكس آسيب مى رساند.
اين از نظر فنى درسته يا قفل گيربكس مى باشد و مشكلى نيست؟؟؟
ممنون مى شم كمكم كنيد .

بهرام
بهرام
جولای 30, 2019 11:07 ب.ظ

سلام ماشین من۲۰۶ اتومات هست وقتی موتور سرده تقه میزنه ومیره به حالت اضطراری بعد از ده دقیقه با روشن خاموش کردن مشکل حل میشه و دیگه تقه نمیزنه میشه توضیح بدید که چرا درحالت سرد این اتفاق میفته ممنون میشم

محمدرضا
محمدرضا
جولای 30, 2019 3:43 ب.ظ

سلام من یه برلیانس دارم ده هزار کارکرد،از صفری خیلی زود دنده میداد تا الان که همین طور مونده،مخصوصا از سه به چهار ،جوری که خیلی به موتور فشار میاد و همش باید گاز بدم تا بره سه بعد دوباره که گاز ول میکنم هنوز دور بالا نرفته دوباره میره چهار البته تو سرعت های پایین تر از شصت،،کلا خیلی زود دنده میده،من چند تل برلیانس دیگرو تست کردم اینطوری نبودن ،لطفا بفرمائید علت چیست؟

Khalil
Khalil
جولای 29, 2019 2:13 ق.ظ

سلام مهندس یه ۲۰۷ دارم گاهی گاهی که اول صبح ماشین روشن میکنم چک گیربکس روشن میشه با یه خاموش روشن میره تو ترافیک هم وقتی یهو ترمز میگیرم دنه یک با تقه میزنه و البته یک به دو هم با تقه میزنه ماشین هم ۲۵ هزار کار کرده البته تقریبا تقه رو از روز اولش که صفر بود هم داشت . مشکل کجاست

فریدون
فریدون
جولای 28, 2019 10:56 ق.ظ

با سلام
احتراما من یک لیفان 820 دارم . از چند روز پیش در دور موتور بالا موقع تعویض دنده از 4 به 5 ماشین یک دفعه کله میکنه و انکار به جای رفتن دنده از 4 به 5 از 4 به 3 میره . انگار یک لحظه محکم ترمز میکنی . در حالتی که سر کاز و با دور موتور پایین حرکت میکنی دنده راحت تعویض میشه بدون اینکه متوجه بشی ولی در دور موتور بالا و یا موقعی که در سربالایی هستی و یا در هنگام سبقت که تخته گاز میکنی و از 6 معکوس میکشه روی 3 و بعد 4 و از 4 به 5 یک دفعه ماشین کله میکنه و بعد میره 5 . مهندس جان لطفا راهنمایی کنید که مشکل چی هست و اگه بیارم خدمت شما چند ساعته میشه مشکلو برطرف کرد یا خیر چون از قزوین باید بیام . ممنون

Anonymous
Anonymous
آگوست 23, 2019 5:02 ب.ظ

سلام ۲۰۶اتومات ۸۴موتور فرانسوی دارم کارکرد ۸۰۰۰۰تا دیروز صبح که ماشین را روشن کردم مقدار زیادی روغن ریزی داشت بردم تعویض روغنی گفت احتمالا از گیربکس هست
نظرتون چیه ؟هزینه اش چقدره

رضا آذریان مهر
رضا آذریان مهر
جولای 25, 2019 1:22 ق.ظ

با سلام و احترام
من یه پژو ۲۰۶ مدل ۸۱ وارداتی دارم هنگامی که موتور سرده و تازه شروع به حرکت کردم گاهی اوقات میره تو دنده ۳ و پیغام کلاچ اتوماتیک فالت میده و باید ماشین رو خاموش و روشن کنم.
وقتی هم که هوا گرمه و کولر ذوشنه تو ترافیک هنگام شروع به حرکت کپ میکنه و حس میکنم کلا تو دنده ۲ شروع به حرکت میکنه
میشه بگید ایرادش از کجاست؟
با تشکر

حمیدرضا بوذری
حمیدرضا بوذری
جولای 23, 2019 10:06 ق.ظ

سلام وقت شما بخیر
مدتی است که 206 اتومات من مشکلی تو حرکت اولیه پیدا کرده ، به اینصورت که تو حرکت اولیه از سکون وقتی دنده رو میزاری تو حالت D ،دو تا سه ثانیه طول میکشه تا ماشین حرکت کنه و تاخیر داره.این مسئله کلا تو حرکت اولیه از قبیل تو ترافیک و پشت چراغ قرمز وجود داره.روغن گیربکس را هم اخیرا عوض کرده ام .لطفا راهنمایی بفرمایید که مشکل چیه؟
حمیدرضا بوذری

عبدی
عبدی
جولای 23, 2019 2:00 ق.ظ

سلام مهندس جان، موتور ماشین ما حین حرکت با سرعت ۸۰ تا جام کرد، ظاهرا به علت خرابی پمپ روغن، و تا ایست کامل مسافت تقریبا ۳۰ متری رو طی کرد، با توجه به اینکه ماشین در حالت D بوده، ممکنه گیربکس خراب شده باشه؟

حامد
حامد
جولای 22, 2019 11:58 ب.ظ

سلام استاد.من یه 207 دارم مدل سال 97 —-18000کار کرده.ماشین رویه دوره 3000 دنده عوض میکنه و تو سربالایی میمونم.راه نمیره.آمپر آب هم وسط رو رد میکنه .

مه شاد
مه شاد
جولای 20, 2019 2:10 ب.ظ

با سلام ۲۰۶ اتومات ۹۰ دارم فقط لحظه استارت ماشبن چراغ اسنو و اسپورت روشن میشه و چشمک میزنه و روی ال سی دی وسط ماشین مینویسه automatic gearbox fault و دوباره خاموش میشه اما گیربکس عملکرد خوبی داره و نه تقه میزنه و اضطراری میره مشکلچی میتو نه باشه

هادی
هادی
جولای 20, 2019 1:33 ق.ظ

سلام جناب حسنلو
بنده 207 اتومات مدل 97 دارم ولی مدتی است که چراغ گیربکس آن بعضی روزا روشن و بعضی روزا خاموشه
در ضمن وقتی روشن میشه به محضه اینکه ماشین را خاموش میکنم و دوباره روشن میکنم چراغ هم خاموش مییمونه و روشن نیست
ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

حسین
حسین
جولای 16, 2019 3:22 ب.ظ

سلام،خسته نباشید،ماشینم ۲۰۶ اتومات،در حرکت اولیه ماشین گاز هرز میخوره تا راه بیافته ولی وقتی راه افتاد در دنده های بعدی خوبه و هیچ‌ مشکلی نداره،روغنش تازه عوض کردم و فول و شیربرقی عوض کردم و گریبکس سمت راننده باز سده و باند و بقیه چیزاش و خار رنگی هاشم عوض کردم ولی این عیب داره،مکانیک میگه باید کامل بیاد پایین و باند و کلاچ سمت شاگرد عوض بشه و از طرفی هم شک داره شافت سمت راننده ضعیف باشه چون هی میگفت اگه اینم عوص کنیم بهتره،شاید عیبش برطرف بشه ولی بازم گفت همون باند و کلاچ سمت شاگرد باید عوض کنیم،خلاصه که موندم چیکار کنم،اگه میشه راهنمایی کنید

امير
امير
جولای 16, 2019 11:06 ق.ظ

سلام مهندس حسنو
پيشاپيش متشكرم كه قبول زحمت مي كنيد و پاسخگو هستيد.

206 مدل 85 دارم و به تازگي به دو تا مشكل برخوردم خوشحال ميشم راهنمايي بفرمائيد.
1- وقتي حدود يك تا دو ساعت رانندگي كنم و مخصوصا اگر ترافيك باشه تو دنده هاي سنگين ماشين تقه ميزنه.(اين تقه بيشتر توي ايست كامل و حركت مي باشد)اگر مسير باز و اتوباني باشه اصلا مشكل نميخوره
2- اين اتفاق خيلي كم پيش اومده ولي بعد از مدتي رانندگي كردن (حدود 1 تا 2 ساعت و مخصوصا تو ترافيك ) پدال گاز فشرده ميشه ولي ماشين دنده نمي خوره و حركت نمي كنه
3- تعويض روغن گيربكس براساس چند كيلومتر كاركرد مي باشد.
متشكرم

سامان
سامان
جولای 13, 2019 12:33 ب.ظ

با عرض سلام
ماشین من مگان اتومات مدل ۹۰ هست و تقریبا چند روزی هست که بعد از حدود ۳۰ کیلومتر رانندگی در ترافیک یا جاده گیربکس قاطی می‌کنه و ماشین گاز هرز میخوره و خوب راه نمیره. اگه یه مدت ماشین رو خاموش کنم که گیربکس خنک بشه و دوباره حرکت کنم خودش درست میشه. در ضمن وقتی اینجوری میشه دور تند فن هم شروع به کار می‌کنه در حالیکه آمپر آب ماشین در جای نرمال هست.
دیاگ هم زدم هم فشار شیر برقی خوب بود و هم توربین رو تست کرد دور موتور تا ۲۲۰۰ هم بالا میاد. علت چیه؟ چون هیچ خطا و اروری هم دیاگ نشون نمیده؟ ممکنه از خنک کن گیربکس یا سنسور باشه؟

مجتبی مرتضوی
مجتبی مرتضوی
جولای 12, 2019 5:57 ب.ظ

سلام ، ضمن تشکر از آقای حسنلو ،من یه مگان دارم تا چند وقت پیش مشکلش تقه شدید موقع گرم شدن توی ترافیک بود ، بردم درستش کنم اون که درست نشد بماند توی جاده و سربالایی ها ماشین شدیدا کم میاره گاز میخوره راه نمیره ، تعویض دنده هاش هم به هم خورده واقعا اذیت شدم اگر ممکنه راهنمایی کنید ،

Anonymous
Anonymous
جولای 11, 2019 3:30 ق.ظ

سلام من یه 206دارم دنده عقب که میذارم تقه میزنه گاهی وقت هم توترافیک تقه میزنه روغن تعویض کردم دسته موتورهاتعویض کردم ولی وقتی بایه اهرم دوتا میل پلوس اهرم میکنم به جلوتوی فشارتقه نمیزنه

امین
امین
جولای 9, 2019 10:16 ق.ظ

سلام وقت بخیر من پارس اتومات مدل 90 دارم 95000 تا کارکرد روغن هم عوض شده پارسال 15000 کیلومتر کار کرده با این روغن
بعد از داغ شدن ماشین شروع به تقه زدن یک به دو میکنه وقتی خیلی تو ترافیک میمونم گاهی تقه ها شدیده خیلی
و بعضی اوقات هم 3 گیر میکنه ولی تا به حال چراغ برف و اسپرت روشن نشده است
لطف میکنید راهنمایی کنید ؟

فتحی پور
فتحی پور
جولای 9, 2019 10:10 ق.ظ

سلام مهندس جان خسته نباشید پژو پارس مدل 90دارم 140تا کار کرده موقع بالا بودن آمپر وقتی میخوام مثلا پشت چراغ قرمز نگه دارم موقع ترمز اول ماشین یه تقه میزنه ممنون لطفا راهنمایی بفرمایید

اسماعیل
اسماعیل
جولای 8, 2019 11:17 ب.ظ

سلام استاد
من ماشینم چراغ روغنش روشن شده و گاز الکی میخوره و موتورم خیلی میلرزه اتومات هست ماشینم ۲۰۶
میشه بپرسم مشکلش چیه و اینکه اگه تا تعمیرگاهتون روشن کنم بیارم بدتر نمیشه ؟

كيان
كيان
جولای 8, 2019 9:26 ب.ظ

با سلام و خسته نباشيد
وقتي مسافتي تقريبا ٢٠ كيلومتري رو رانندگي ميكنم به سريالايي كه ميرسم چراغ اسپورت و اسنو روشن ميشه و ترونيك هم كار نميكنه به نظرم روي دنده ٣ ميمونه و بايد روشن خاموشش كنم تا مشكل موقتا رفع بشه، آيا مشكل بيشتر مال شيربرقيه؟
آدرستون رو هم لطفا بزارين

علیرضا
علیرضا
جولای 2, 2019 3:55 ب.ظ

با سلام و احترام.من یک ساندرو اتومات دارم و ۱۴۰۰۰تا کارکرد داره.مدتی هست که بعضی مواقع در زمان استارت اولیه چراغ گیربکس روشن شده و صفحه نمایش وضعیت دنده را هم نمایش نمیده.در زمانی که چراغ چک روشنه صدای بلندی(وییز) مانند صدای شیربرقی۲برابر بیشتر به گوش میرسه و ماشین اصلا توان حرکت نداره(به اصطلاح گاز هرز میخوره)با یکبار خاموش روشن کردن ماشین درست میشه.نکته ای که تازگیا متوجه شدم اینه که فقط زمانی که ماشین در حالت پارک قرار داره این مشکل براش پیش میاد و در حالت N بدون مشکله.در ضمن چون شهرستان هستیم تعمیرکار خوب پیدا نمیشه.لطفا راهنمایی بفرمائید مشکل از کجاست؟

امیر
امیر
جولای 1, 2019 2:52 ب.ظ

سلام مهندس
من یه 206 اتومات مدل 88 دارم چند وقتی هست گرمای موتور ماشین خیلی زیاد شده
یه جوری که داخل کابین گرما رو حس می کنم یعنی موقع رانندگی پاهام گرما رو حس میکنه .
ترموسات رو عوض کردم – دیاگ زدم مشکلی نشون نداده .
و اینکه یک وقتایی توی سرعت پایین امپر ماشین نوسان پیدا میکنه
و توی سرعت های بالا کمی ریپ زدن رو هم حس میکنم .
مشکل از چی میتونه باشه

سپاس مهندس جان

حامد
حامد
ژوئن 30, 2019 12:37 ق.ظ

با عرض ادب و احترام
خودرو اریو s300 اتومات دارم که بر اثر تصادف از ناحیه راست چثسیمها وسوکتها چراغ لوله وسیلهای کولر و سوکت ای بی اس آسیب دیدن اما بعد از تصادف روشن کردم و۲۰۰ کیلومتر باهاش رفتم موردی نداشت پس از تعمیر حالا دنده یک تا سه و گاهی تا ۴ میره اما مجددا بر میگرده سر دنده ۳ و درحالت d سرعتش کم وزیاد میشه علت چیه ؟ ضمنا باطری۷۰ امور روش زدم ‌.۴ ماه بلا استفاده بود و روغن گیربکس هم عوض نکردم ممنون میشم راهنمایی کنید ..سپاس

عسکر
عسکر
ژوئن 26, 2019 1:24 ق.ظ

سلام ما یک 207 اتومات مدل 97 کم کارکرد ایراد تواضطراری تودنده 3 میره ومنوعل هم کار نمی کنه جالب اینجاست که شیر برقیها را هم با روغن گیربکس عوض کردیم ایراد حل نشد مشکل چیه

عباس
عباس
ژوئن 24, 2019 2:20 ق.ظ

سلام مهندس عزیز 206اتومات83 دارم توسربالایی دنده عقب میرم یه صدای خرخر وحشتناکی میاد ممنون میشم راهنمایی کنید

بهرامعلی
بهرامعلی
ژوئن 22, 2019 4:14 ب.ظ

سلام جناب مهندس ماشینم ۲۰۶ اتومات هست هرچند وقت درحالت Dماشین چراغ Sو*روشن میشه ومیره دنده اضطراری وبدون روشن وخاموش درست نمیشه جالبه بعضی وقتها مثلا یک ماه هیچ مشکلی نداره ویه هو اینطور میشه وچند روز بعد خود به خود درست میشه درضمن دور موتور درحالت پاروی ترمز ویه پا روی گاز برای چند ثانیه نگه داشتم نتونست روی ۲۰۰۰ بره به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه

بهرامعلی
بهرامعلی
ژوئن 28, 2019 3:49 ب.ظ

سلام جناب مهندس ماشینم ۲۰۶ اتومات هست هرچند وقت درحالت Dماشین چراغ Sو*روشن میشه ومیره دنده اضطراری وبدون روشن وخاموش درست نمیشه جالبه بعضی وقتها مثلا یک ماه هیچ مشکلی نداره ویه هو اینطور میشه وچند روز بعد خود به خود درست میشه درضمن دور موتور درحالت پاروی ترمز ویه پا روی گاز برای چند ثانیه نگه داشتم نتونست روی ۲۰۰۰ بره به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه درضمن پس از داغ شدن گیر بکس وقتی خاموش وروشن میکنم دیگه ارور نمیده

Anonymous
Anonymous
ژوئن 18, 2019 12:07 ق.ظ

سلام مهندس مشکل ماشین زمانی ک دنده را در حالت درایو یا D قرار میدی عمل نمیکنه هنوز ماشین حالت خلاص هست حتما باید روی حالت دستی قرار بدی اول بعد بزاری روی درایو ک ماشین حرکت کمه

امیر
امیر
ژوئن 15, 2019 12:56 ب.ظ

سلام مهندس خسته نباشید دوتا سوال دارم
چطور میشه گرمای زیاد گیربکس 206 اتومات رو کم کرد .
با تعویض خنک کن گیربکس قابل حل شدن هست یا نه .
ماشین من بعضی وقتا دچار نوسان امپر دور موتور میشه ، علت چی می تونه باشه .

محمد
محمد
ژوئن 11, 2019 9:53 ب.ظ

سلام مهندس ممنون از اینکه وقت گذاشتی و جواب دادی
من اصفهان هستم هنوز نتونستم تعمیر گاهی که مطمئن باشه پیدا کنم زیاد هست ولی من نمی شناسم
به نظرتان اگه بیام تهران ماشین باید بخوابه
یا یک روزه کارم راه می افته؟
میترسم از این بدتر بشه البته خیلی احتیاط میکنم
اگه صبح ۵دقیقه دستی گرم بشه دیگه تقه نمی زنه

مجید
مجید
می 25, 2019 5:18 ب.ظ

سلام مهندس بنده همکار هستم(تست موتور)در تست گیربکس خودروی آریو خطایtrans mission control systemمیاد که باعث میشه در حالت اتومات فقط رو دنده 3 بمونه لطفا راهنمایی کنین مشکل از کدوم قطعه میتونه باشه.ممنون.

هادی
هادی
جولای 24, 2019 9:21 ب.ظ
پاسخ به  مجید

سلام وقت بخیر
مهندس جان من یک ۲۰۶ اتومات مدل ۸۳ دارم همه چیزش درست کار می کنه فقط وقتی میزنم دنده عقب یک تقه کوچیک داره به نظر شما از چی می‌تونه باشه…
ضمنا بعضی مواقع که موتور گرم میشه پدال گاز و که فشار میدم خیلی سنگین گاز می خوره دلیلش چی می‌تونه باشه؟؟

محمد
محمد
می 23, 2019 3:25 ب.ظ

سلام خسته نباشید ۲۰۶ تیپ ۶ مدل ۸۵ دارم صبح ها ماشین تقه میزنه وقتی گرم میشه درست میشه همش باید دستی حرکت کنم تا گرم بشه اگه می تونید راهنمایی کنید ممنون میشم

رایان
رایان
نوامبر 30, 2019 12:35 ب.ظ

با سلام و احترام، خودرو ۲۰۷ اتومات ۳۰۰۰ تا کار هستش، به نمایندگی مراجعه کردم برای چک کردن میزان روغن گیربکس، گفتند نیم لیتر کم داره و اضافه کردن، بعد از اون به کامپیوتر هم وصل کردن و گفتن مشکی نیست، بعد از خروج از نمایندگی دیگر ویز شیر برقی رو که موقع تعویض دنده مثلا از n به p رو قبلا میشنیدم دیگر قطع شده دیگر این صدا اصلا شنیده نمیشه، خواستم بدونم چه مشکلی پیش اومده؟ ممنون میشم پاسخ بدید

رایان
رایان
دسامبر 4, 2019 7:51 ب.ظ

یک دنیا ممنونم ازتون که با مشغله ای که دارید پاسخ میدید، فقط من هی نکته ای پی بردم، زمان چک کردن روغن از جک دو ستون استفاده نشد و فقط از دو سوسماری استفاده کردن، با توجه به این موضوع آیا صلاح میدانید که مجدد چک شود؟ با توجه به این که نیم لیتر اضافه کردن عرض میکنم و ترس دارم زیاد ریخته باشن

علی ابراهیمی
علی ابراهیمی
آوریل 24, 2019 8:00 ق.ظ

سلا م
احتراما خودروی 206 بنده مدل 87 بوده که بعد از خرید جهت اطمینان خاطر ه از چند مکانیک سوال کردم میزان روغن گیربکش از جا متوجه شوم همه گفتند گیج مشخص ندارد بهتر است ل روغن را عوض ن منم برای اولین با به ناچار در یک تعوض روغن موجود را عوض کرد و ایشان بر اساس اطلاعات خودش روغن قرمز ریخت بعد مدتی دیدم روغن ریزی دارم بردم به یک مکانیکی ایشان گفتند باید روغن زرد می ریختی مجددا بعد تعمیر روغن ریزی رون زرد ریختم و حالا بعد چند روز صبح که موتور سرد بعد روشن شدن خودرو با هشدار (اتوماتیک گیر فالت)روشن شدن نمایشگر S و * با صدای بوق اخطار، شروع می شود.حالا هردام از مکانیکها حرفی می زنند یکی میگوید صبحها بذار گیربکس گرم شود حرت کن اشالی ندارد چون از داخل گیربکس ایراد هست هزیته ات خیلی بالامی شود و دیگری می گوید اشکال از سنسور فشار روغن هست . بنظر شما باید چکار کنم؟

سعید
سعید
آگوست 27, 2019 7:58 ق.ظ

سلام من ی ۴۰۵ دارم خودم اتوماتش کردن حالا بعد از سه سال ماشین فقط دنده عقبش کار میکنه و جلو نمیره را جلو رفتن باید دور موتور بره رو ۵ تا یکمی حرکت کنه به نظر شما مشکلش چیه

رضا
رضا
سپتامبر 14, 2019 5:33 ب.ظ

سلام وقت بخیر . بنده پژو پارس ۹۱ اتومات دارم . ماشین در جاده های کفی مشکلی نداره . فقط موق شروع حرکت در سر بالایی با شیب تند احساس میکنم قدرت کافی نداره و گاز نمیخوره .

پیمان
پیمان
سپتامبر 15, 2019 4:04 ق.ظ

سلام مهندس . 206 تیپ 6 84 دارم ! وقتی در حالت درایو میزان و پام روی ترمز هست ، ماشین خیلی میلرزه ، آگه زیاد پام در همان حالت نگه دارم چراغ استپ و چک روشن میشه و ماشین خیلی بد کار میکنم که باید کابل مثبت باطری رو بردارم و بزنم جا تا دوباره درست بشه ! به نظر شما مشکل از چیه

پژمان
پژمان
مارس 17, 2020 2:35 ق.ظ

سلام استاد ماشینم برلیانس دنده اتوماتیک هستش الان یه مدت دنده دستیش کار نمیکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

امید
امید
آوریل 30, 2020 2:31 ب.ظ

با سلام
استاد بنده یه x33 نیو cvt دارم
چند وقتی هست ک هنگام حرکت یه مقدار ریپ میزنه مثلا پشت چراغ قرمز یا هرجا ترمز میکنم یا وقتی میخام راه بیوفتم ماشین ریپ میزنه و‌انگار میخاد خاموش کنه ..دور ک ورداشت مثلا ۵۰ مار ک رفت خوب میشه و دیگه ریپ نمیزنه و درجا عالی مارمیکته،،فقط تو دنده پشت چراغ و ابتدای حرکت مردن اینجوریه…این مشکلش چیه،،؟

و اینکه دیروز تو یه شیب تند رمپ مجبور شدم بایستم..وقتی حرکت کردم رسیدم بالا چراغ گیربکس اتوماتیک دشت داشبورت روشن شد..(یه چرخ دنده یه علامت تعجب وسطش)
دیگه حرکتش ندادم
ممنون میشم راهنمایی کنید استاد