ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦
09121011230
09126274174

بهترین گیربکس اتوماتیک

بهترین گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک انواع متفاوتی دارند و از تنوع زیادی بهره می برند. همین عامل باعث شده تا انتخاب یک گیربکس اتوماتیک مناسب برای کسانی که قصد دارند گیربکس ماشین خود را ارتقاء داده و آن را از دستی به اتوماتیک تبدیل کنند سخت شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی گیربکس های اتوماتیک کمپانی های مطرح جهان بپردازیم و شما را با بهترین ها آشنا کنیم.

بهترین گیربکس اتوماتیک

اینکه بخواهیم درباره بهترین گیربکس یا گیربکس های اتوماتیک صحبت کنیم کاری سخت و دشوار است. زیرا علاوه بر انواع مدل گیربکس ها، در زمان انتخاب با مدل ماشین و قطعات ماشین نیز رو به روییم. برای انتخاب یک گیربکس باید تناسب بین گیربکس انتخابی و دیگر اجزای ماشین را نیز در نظر گرفت. به همین خاطر اینکه بگوییم مثلاً گیربکس های شرکت آئودی بهترین گیربکس های اتوماتیک بازار هستند، اساس اشتباهی دارد. ولی می شود به بررسی انواع گیربکس های اتوماتیک پرداخت و کارکرد آن ها را بررسی کرد. پس از بررسی کارکرد هر گیربکس و از طریق مشورت با یک تعمیرکار با تجربه می توان دست به بهترین انتخاب زد.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس در تهران کجا هست؟

اگر نیاز به تعمیرگاه گیربکس 206 اتوماتیک داشتید و مشکلاتی گیربکس داشتید، تعمیرگاه تخصصی گیربکس حسنلو می‌تواند ارائه دهنده خدمات نصب تا تعمیر گیربکس های اتومات ماشین های ایران خودرو شما باشد.

تلفن: ٠٩١٢١٥٠٤٤٦٠

جهت مسیریابی به تعمیرگاه حسنلو به کمک
و یا
ویز روی آیکون کلیک نمایید.

تعمیرگاه گیربکس

 

 

بهترین نوع گیربکس اتوماتیک

همینطور که گفتیم اینکه بخواهیم در بین گیربکس های تولید شده چند گیربکس را برتری بدهیم در حالت کلی کمکی به ما نمی کند. ولی در ادامه اول به معرفی گیربکس های برتر شرکت های جهان پرداخته ایم و پس از آن به معرفی چند گیربکس مختلف برای استفاده در خودروهای داخلی رسیده ایم. امیدواریم پس از مطالعه مقاله فوق بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

گیربکس اتوماتیک S TRONIC

سری ترونیک در بین گیربکس های اتوماتیک بسیار شناخته شده است. در این بین اس ترونیک از گیربکس های تولیدی شرکت آئودی بوده و اغلب روی محصولات تولیدی همین شرکت قرار می گیرد. گیربکس اس ترونیک، یک گیربکس ترکیبی و دو کلاچه است که قابلیت تعویض دستی دنده را نیز به راننده خودرو می دهد. نحوه کارکرد گیربکس اتوماتیک S TRONIC به این شکل است که از دو کلاچ برای تعویض سریع دنده استفاده می کند. به این شکل که وقتی کلاج اول با دنده یک درگیر است، کلاج دوم آماده درگیر شدن با دنده دوم می شود و با آن ارتباط برقرار می کند. و وقتی ماشین به دنده دو می رود، کلاجی که با دنده اول درگیر بوده آماده ارتباط با دنده سوم می گردد. به این شکل یک کلاج مخصوص دنده های فرد و کلاج دوم مخصوص دنده های زوج خواهد بود. این نحوه عملکرد به سیستم گیربکس این اجازه را می دهد که در کمتر از چهار دهم ثانیه تعویض دنده را انجام دهد.

 

بهترین نوع گیربکس اتوماتیکگیربکس اتوماتیک STEP TRONIC

استپ ترونیک یکی از گیربکس های اتوماتیک تولید شده در شرکت ام‌وی‌ام به حساب آمده و به وسیله این شرکت تولید می شود. استپ ترونیک یک گیربکس شش سرعته خاص است که به شکل الکترونیکی راه اندازی شده و روی خودروهای مختلفی از جمله مدل های M5، M3، M6 تست و استفاده شده است. در استپ ترونیک تعویض دنده هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک قابل انجام است. اگر راننده بخواهد از دنده خود به صورت دستی استفاده کند تنها لازم است دسته دنده را به سمت چپ ببرد و اگر خواستار استفاده از حالت اتوماتیک بود، اهرم دسته دنده را به سمت راست هدایت نماید. سیستم کنترلی در این گیربکس به صورت تمام الکترونیک و با چندین سنسور داخلی انجام می گیرد.

گیربکس اتوماتیک TIPTRONIC

وقتی صحبت از جعبه دنده های اتوماتیک می شود، یکی از کمپانی های معروفی که می تواند همیشه حرف اول را بزند کمپانی پورشه است. تیپ ترونیک از گیربکس های اتوماتیک تولید شده در این شرکت بوده که در حال حاضر آن را توسعه داده است. از جمله شرکت هایی که در حال حاضر از گیربکس تیپ ترونیک در محصولات خود بهره می برند می توان به فولکس واگن، آئودی، اشکودا، سئات و همچنین بوگاتی و لامبورگینی اشاره کرد. گیربکس تیپ ترونیک دارای پنج تا شش دنده می باشد که اساس کار آنها به صورت الکترونیکی تنظیم شده است. البته امکان استفاده از حالت دستی نیز وجود دارد که به این منظور معمولاً از یک اهرم تعویض کننده دنده در پشت فرمان خودرو استفاده می شود. ضمن اینکه در گیربکس تیپ ترونیک حتی در حالت دستی نیز گاه سیستم کامپیوتری به کمک راننده آمده و در زمان های لازم دنده را سبک می کند. از گیربکس تیپ ترونیک در دیگر خودروها با نام تجاری ترونیک 2 استفاده می شود.

گیربکس اتوماتیک PDK

یکی دیگر از گیربکس های اتوماتیک ساخت شرکت آلمانی پورشه، جعبه دنده PDK است. این گیربکس با هفت دنده دارای سرعت و شتابی باورنکردنی است و معمولاً در خودروهای لوکس و رده بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در گیربکس PDK از دو کلاج زوج و فرد استفاده شده که به سیستم انتقال نیرو این توانایی را می دهد که در کمترین زمان ممکن تعویض دنده را انجام داده و سرعت را بالا و بالاتر ببرد. از این نوع جعبه دنده بیشتر در خودروهای ساخت همین کمپانی استفاده شده است. به خصوص در این مورد می توان از خودروی کیمن نام برد که از بهترین اتومبیل های تولیدی شرکت پورشه محسوب می شود.

 

گیربکس اتوماتیک PDKبهترین گیربکس اتومات 206

درباره برخی از مدل های مطرح جهان صحبت کردیم. ولی در بین گیربکس های اتوماتیک کدام یک مناسب خودروهای ساخت شرکت های داخلی است؟ حال می خواهیم درباره این موضوع بیشتر گفت و گو کنیم. در خودروهایی که تولید داخل هستند و دارای گیربکس های اتوماتیک می باشند معمولاً از گیربکس AL4 استفاده شده است. گیربکس AL4 یک گیربکس مناسب برای خودروهای ساخت داخل به حساب می آید. گیربکسی با چهار دنده جلو و یک دنده برای رفتن به عقب که قابلیت تعویض دستی نیز دارد. محدودیت سرعت در گیربکس AL4 تا دویست و بیست کیلومتر بر ساعت است.

ZF گیربکس دیگری است که در خودروهای داخلی قابل استفاده است. اگر می خواهید گیربکس دستی خودروی خود را تغییر دهید می توانید از ZF نیز استفاده کنید. گیربکس زد اف، یک گیربکس ساخت آلمان است که روی بسیاری از خودروهای شرکت پژو نیز مورد استفاده قرار می گرفته. سازگاری مناسب این گیربکس با خودروهای داخلی که اغلب نشدت گرفته از همان کمپانی پژو هستند باعث شده تا زد اف از مقبولیت بالایی در داخل برخوردار باشد. البته برای انتخاب بهتر است با یک تعمیرکار با تجربه نیز مشورت داشته باشید. در این زمینه ها تعمیرکاران با تجربه می توانند بیشترین کمک را به شما کنند.

بهترین گیربکس اتومات 206
بهترین گیربکس اتومات 206

 

عضویت
Notify of
guest
17 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Anonymous
Anonymous
دسامبر 15, 2021 8:21 ب.ظ

ارزانترین و با صرفه ترین خودرو اتومات داخلی کدام است

سروش
سروش
اکتبر 9, 2021 4:48 ب.ظ

سلام و ارادت؛
خودروی مزدا 3N دارم، در حال حرکت وقتی پا رو از روی پدال گاز برمیدارم و دوباره گاز میدم، ضربه ای مانند درگیر شدن گیربکس زیر پا حس میکنم، نمایندگی هم بردم و دسته موتورها و پولوس رو چک کرد و موردی ندید. ولی اذعان داشتن که این ضربه ریز هست.
ممکنه راهنمایی بفرمایید، لطفا.

هادی
هادی
سپتامبر 2, 2021 4:07 ب.ظ

سلام وقت بخیر آقای حسنلو
میخواستم ببینم دنا پلاس اتومات توربو خوبه؟
آیا گیربکسش خوبه؟

Anonymous
Anonymous
مارس 16, 2021 1:33 ق.ظ

سلام‌وقت بخیر پراید و بخوام اتومات کنم هزینه اش چقدره بااین ک‌میدونم بدرد نمیخوره ولی میخواستم بدونم

مهدی حسینی
مهدی حسینی
اکتبر 13, 2020 4:37 ق.ظ

سلام وقت بخیر ایا گیربکس al4 برای۲۰۷ مناسبه .یا بهتره گیربکس zf گذاشته بشه اخه خیلی شنیدم که میگن گیربکس al4 هم قدیمی‌هستش و هم خوب کار نمیکنه بعد از مدت کوتاهی خراب میشه و به صدا در میاد . اگر پاسخ منوبدید ممنون میشم

دکترسیناپاشا
دکترسیناپاشا
ژوئن 29, 2020 6:50 ق.ظ

آقای حسنلو سلام.من اتومبیل کیا ریو مونتاژ1398-90 کاملا سالم و100هزارکارکرده.میخواستم بپرسم اگرمیشه دنده گیرباکس را اتوماتیک کردچقدرهزینه داره؟چه نوع گیرباکس روی اتومبیل سوارمیشه؟چندروزطول میکشه که گیرباکس اتوماتیک سواربشه وآیاکاروگیرباکس شماگرانتی داره؟گبرباکس ووسایل جانبی دنده ایی راخودتان برخواهیدداشت؟

طاهر
طاهر
ژوئن 16, 2020 5:27 ب.ظ

سلام
گیربکس DCT بهتره یا CVT ؟
مثلاً خودروی هایما s5 یا جک s3 از نوع CVT هستش ولی جک S5 از نوع DCT و من نمیدونم کدومشون عملکرد بهتری دارن.
لطفاً یه راهنمای بفرمایید.
متشکرم

وحید
وحید
آوریل 9, 2020 8:20 ب.ظ

سلام من خودرو اچ سی کراس اتوماتیک دارم تصادف کردم وجلو ماشین ضربه خورده گذاشتم صافکاری بعد از 40روز ماشین گرفتم حالا ماشین گاز میخور ولی راه نمیر قبل تصادف ماشین اینطور نبود سالم بود ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

خسرو
خسرو
دسامبر 31, 2019 10:39 ق.ظ

سلام
برای کارهای تعمیرات گیربکس اتوماتیک پراید میتونیم به شما مراجعه کنیم ؟

Anonymous
Anonymous
نوامبر 8, 2019 6:39 ق.ظ

سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم گیربکس اتومات آریورومیتونید باگیربکس جک اس تری یاچیزبهترازاین که هست عوض کنید

سعید
سعید
نوامبر 1, 2019 12:48 ق.ظ

سلام من تازه ی پارس اتومات صفر خریدم تا کمی به پدال گاز فشار میدم خیلی سریع معکوس میکشه و فشار بسیار زیادی به موتور میاد. مشکل از چی مثلا تو ۱۲۰ تا سرعت وقتی گاز بیشتری میدی باز تو اون سرعت معکوس میکشه و فشار زیادی به میشرانه میاره بعد سرعتش میشه ۱۴۰ تا به نظرتون مشکلش از چی هست؟

Anonymous
Anonymous
جولای 10, 2019 3:40 ب.ظ

سلام
خسته نباشی اخوی
ممنون از اطلاعاتی که ارائه کردید
سوالم اینه که گیربکس پراید رو هم میشه اتوماتیک کرد؟