ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦
09121011230
09126274174

بهترین روغن گیربکس

بهترین روغن های گیربکس

روغن های گیربکس برای کارکرد صحیح اجزای گیربکس اهمیت بالایی دارد. در گاهی از مواقع کمبود یا آلوده بودن روغن های گیربکس می تواند منجر به خسارت های جبران ناپذیری شود. ضمن اینکه از هر روغنی نمی توان در گیربکس ها استفاده کرد و قبل از اینکه روغن گیربکس خود را عوض کنید، لازم است درباره انواع این روغن ها اطلاع داشته باشید و بهترین روغن گیربکس را متناسب با ماشین خود انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم درباره انواع روغن های گیربکس، کاربردهای آن و بهترین روغن ها گیربکس صحبت کنیم. البته قبلا درباره بهترین زمان برای تعویض گیربکس اتوماتیک صحبت کردیم ولی بهترین روغن ها رو نگفتیم.

نقش روغن گیربکس در خودرو

برای شروع از این نقطه شروع کنیم که اصلاً نقش روغن گیربکس در خودرو چیست و چه کمکی در بهبود عملکرد گیربکس می کند. گیربکس ها سیستم های هیدرولیکی هستند. به همین خاطر در عملکرد خود نیاز به روان کننده و البته خنک کننده مناسب دارند. واسکازین یا همان روغن گیربکس نقش روان کننده را در بین اجزای گیربکس ها بازی می کند. گیربکس ها در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می شوند. در هر گیربکس لازم است از روان کننده مخصوص به خود آن گیربکس استفاده شود. زیرا ساختمان کلی هر کدام متفاوت است و در نتیجه نیاز به روان کننده ای دارند که بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

تعمیرگاه تخصصی در تهران کجا هست؟

اگر نیاز به تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک داشتید و در تهران بودید، و با نمیدانستید بهترین روغن گیربکس برای ماشین شما کدام است می‌توانید از تعمیرگاه حسنلو بپرسید.

تلفن: ٠٩١٢١٥٠٤٤٦٠

جهت مسیریابی به تعمیرگاه حسنلو به کمک
و یا
ویز روی آیکون کلیک نمایید.

 

بهترین روغن گیربکس

روغن های جعبه دنده ای که در بازار موجود هستند به طور معمول در دو نوع متفاوت تولید می شوند. که این دو نوع را می توانید با پسوندهایشان تشخیص دهید:

  • روغن گیربکس با پسوند VG
  • روغن گیربکس با پسوند A.T.F

تفاوت این دو دسته در این است که دسته اول مخصوص گیربکس های دستی ساخته و تولید می شوند و دسته دوم برای گیربکس های اتوماتیک. در حقیقت بهترین راه تشخیص روغن های گیربکس اتومات از دستی و انتخاب بهترین روغن برای گیربکس خود، توجه به همین پسوند آن ها است. مهم ترین تفاوت در روغن های A.T.F وجود افزودنی های بیشتر آن نسبت به نوع اول است. در این نوع از روغن گیربکس به خاطر اینکه روان کاری لازم است به شکل بهتری صورت بگیرد، از ترکیبات پیچیده تر و بهتری کمک گرفته می شود.

 

بهترین روغن گیربکس
بهترین روغن گیربکس

بهترین روغن های گیربکس اتوماتیک

اگر از خودرویی استفاده می کنید که گیربکس آن اتوماتیک می باشد، بهتر است با انواع مختلف روغن های گیربکس اتوماتیک نیز آشنایی داشته باشید. آشنایی با انواع روغن ها و انتخاب بهترین روغن می تواند به کارکرد بهتر جعبه دنده اتومبیل شما کمک کند. ضمن اینکه استفاده از یک روغن مناسب طول عمر گیربکس خودروی شما را افزایش می دهد. البته گاهی نیاز به تعویض روغن گیربکس نبوده و تنها با افزایش سطح روغن مشکل گیربکس ماشین حل می شود. اینکه چه زمانی تصمیم به تعویض روغن جعبه دنده بگیرید بستگی به عوامل بسیاری دارد. بهترین کار مشورت کردن با یک تعمیرکار با تجربه است.

روغن های گیربکس DEXRON

در بین روغن های گیربکس اتومات دکسرون یک نام تجاری معتبر است. اغلب روغن های گیربکس اتومات به همین نام در بازار موجود هستند. دکسرون روغنی است که توسط شرکت جنرال موتورز تولید شده و تنها مخصوص گیربکس های اتوماتیک است. این شرکت در طی سالیان دراز در عرصه تولید روغن جعبه دنده فعال بوده و محصولات مختلفی را روانه بازار کرده است.

 

روغن های گیربکس DEXRON
روغن های گیربکس DEXRON

روغن گیربکس DEXRON-2

یکی از تولیدات دیگر کمپانی جنرال موتورز روغن گیربکس دکسرون-2 است. این روغن در حقیقت همان روغن جعبه دنده دکسرون است که عملکرد آن بهبود پیدا کرده و دارای سطح کیفی بالاتری است. از جمله اینکه دکسرون-2 مقاومت بیشتری در برابر دما و فشار داشته و میزان اصطکاک بین قطعات را کمتر می کند. دکسرون-3، دکسرون-4 و حتی دکسرون-5 نیز از تولیدات همین شرکت است که اعداد و ارقام و خصوصیات آن ها متفاوت بوده و برای مصرف های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن های گیربکس MERCON

مرکون روغن گیربکسی است که شرکت فورد تولید و ساخت آن را انجام می دهد. در بین روغن های گیربکس مطرح جهان این اسم، یعنی MERCON نیز اسم شناخته شده ای است. روغن های تولید شده شرکت فورد با نام تجاری مرکون در تیپ های متفاوت و سطح استفاده های متفاوتی طی سالیان گذشته عرضه شده که روغن Type F و روغنی که با نام تجاری M-2C33-D شناخته می شود از همین نوع است. از روغن گیربکس های مرکون در اغلب تولیدات اروپایی شرکت فورد و حتی شرکت هایی مثل بورگ وارنر ژاپن نیز استفاده می شود.

 

روغن های گیربکس MERCON
روغن های گیربکس MERCON

روغن مناسب گیربکس برای پژو 206

اگر از خودروهای داخلی مثل پژو 206 استفاده می کنید و دنبال یک روغن گیربکس مناسب هستید، با توجه به نوع گیربکس ماشین خود می توانید روغن مناسب را پیدا کنید. اول از هر چیزی دقت داشته باشید که از روغنی استفاده کنید که متناسب گیربکس ماشین خودتان باشد. برای مثال اگر گیربکس ماشین تان اتومات است نباید از روغن دستی استفاده کنید. به جز این مورد، برای اینکه انتخابی مناسب داشته باشید باید به برخی جزئیات دیگر نیز دقت کنید. برای مثال به درجه حرارت محیطی که در آن زندگی می کنید. روغن های گیربکس به دما و فشار حساسیت بالایی دارند. به همین خاطر در درجه بندی آن ها دما و فشار را در نظر می گیرند. این اطلاعات به طور معمول در قسمت مشخصات روغن نوشته شده است. پس حواس تان را جمع کنید که روغن مورد استفاده تان متناسب با محیط و تغییرات دمایی آن باشد. اگر به دفترچه راهنمای ماشین تان نیز مراجعه کنید، می توانید ببینید که چه نوع روغنی و با چه مشخصاتی برای گیربکس آن مناسب تر است.

 

روغن مناسب گیربکس برای پژو 206
روغن مناسب گیربکس برای پژو 206

 

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک 206

همان طور که گفته شد وقتی گیربکس خودروی شما از نوع اتوماتیک است باید از روغنی استفاده کنید که مخصوص همان گیربکس تولید شده است. در روغن های مخصوص گیربکس اتومات از مواد افزودنی و ترکیباتی استفاده شده که به بهبود عملکرد آن و عمر اجزای آن می افزاید. در حالت کلی به ندرت نیاز به تعویض روغن گیربکس 206 ماشین می باشد. ولی گفته می شود بهتر است روغن جعبه دنده بین بیست تا پنجاه هزار کیلومتر کارکرد تعویض گردد. ضمن اینکه بهتر است هربار سطح روغن بازبینی شده و از سلامت آن اطمینان حاصل کرد. به این منظور در زمانی که 206 شما روشن است شاخص روغن را خارج کنید، آن را تمیز کرده و به جای خود برگردانید. حال دوباره شاخص را نگاه کنید. سطح روغن نباید از خط شاخص پایین تر باشد. همچنین رنگ روغن باید قرمز و شفاف باشد. تیره شدن رنگ روغن و اینکه بوی سوختگی بدهد نشان گر این موضوع است که باید آن را تعویض کرد.

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک 206
بهترین روغن گیربکس اتوماتیک 206

 

عضویت
Notify of
guest
140 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Anonymous
Anonymous
اکتبر 10, 2021 2:07 ق.ظ

با سلام خدمت شما
بنده سی فایو دارم،تازه تعمیر گیربکس کردم،روغن ریزی داشت ولی بعد از تعمیر خوب شد،ولی برای تنظیم باب دل ،استا یکی دو بار چارتر رو باز و بست کردن،آخر سر شاگردانش بدون اندازه گیری سطح روغن ،بهش روغن اضافه کردن ،همین طور چشمی،واینکه بعد تعمیر روغن زرد ریخته بود داخلش ولی بعداً برای سر ریز از یکی دو لیتر روغن قرمز تویوتا استفاده کردن،حالا بعد ۵۰۰کیلومتر رانندگی در جاده و رسیدن به شهر خودم روغن ریزی پیدا کرده،میشه از روغن زیادی باشه؟ و اینکه قاطی شدن روغن زرد با قرمز از یک مارک دیگه مشکل ساز نمیشه؟در کل اگه تو گیربکس روغن زیاد ریخته بشه از جایی سرریز می‌کنه بیرون؟چون استان میگه روغنش اندازه بشه دیگه قطع میشه روغن ریزی

هوشمند
هوشمند
جولای 13, 2021 6:11 ب.ظ

سلام آقای مهندس داوود حسنلو عزیز، من ۲۰۶ v9 مدل 88 دارم. با اعتماد به فرمایشات شما در سایتتون، اواخر اسفند 99 ماشینم رو آوردم پیش شما برای سرویس گیربکس و با هزینه سنگین 9 میلیون تومن در طی 3 روز بطور کامل سرویس شد. موقع تحویل گرفتن ماشین دیدم وقتی دنده از هر سه حالت P و D و N به R میره یک صدای تق مانند نسبتا شدید از گیربکس شنیده میشه که اخوی شما گفتن چون سرویس شده مال فشار زیاد روغنه و با دیاگ فشار روغن رو کم کنم درست میشه که بعد از دیاگ هم درست نشد. گفتن چیزی نیست ماشینو ببر بعد از دو سه ماه رانندگی درست میشه ولی تا الان درست نشده.
ضمنا شما که تو همه مطالب سایتتون اینقدر با شدت تاکید به استفاده از روغن آدینول زرد برای گیربکس اتومات 206 و روغن قرمز برای گیربکس دستی کرده اید برای ماشین من روغن گیربکس فله ای قرمز ریخته اید. اینو یکماه بعد از سرویس گیربکس متوجه شدم که دیدم زیر ماشین روغن قرمز رنگ ریخته. اول فکر کردم مال نشتی روغن هیدرولیکه ولی وقتی به مکانیکی رفتم گفت نشتی روغن مال گیربکسه از قسمت کاسه نمد پولوس و کاسه نمد توربین. 2 لیتر روغن هم کم شده بود اینجا بود که متوجه شدم نه تنها از روغن گیربکس فله ای قرمز بجای آدینول زرد استفاده شده بلکه از کاسه نمدهای بی کیفیت هم استفاده شده یا شایدم کاسه نمدها عوض نشده بود که باعث شده بود در حدود یکماه 2 لیتر روغن گیربکس کم بشه و یک میلیون ششصد هزار تومن هزینه رو دستم بذاره. الان بشدت ناراحت و ناراضی هستم. گیربکس ماشین جون نداره نمیدونم بخاطر روغنیه که ریختید یا بخاطر کاهش فشار روغن با دیاگه یا مشکل دیگه داره.
منتظر پاسخ شما هستم.

Anonymous
Anonymous
آوریل 13, 2021 6:46 ب.ظ

سلام
من ۲۰۶ v9 دارم مدل ۸۹ چند سال پیش گیربکس تقه میزد تعمیر کردم خوب شد .الان وقتی از D به حالت Rیا بالعکس میرم ماشین حالت خلاص پیدا میکنه بعد به حالت دنده میره .علت چیه؟ .
–حدود ۵۰هزار کیلومتر روغن جدیدم کار کرده .آیا با ساکشن روغن بهتر تعویض میشه ؟

حسن
حسن
مارس 31, 2021 1:06 ب.ظ

سلام آقای حسنلوخسته نباشید،ماشین من۲۰۶مدلV9هستش اگه محبت کنیدوراهنماییم کنیدازچه روغنی واسه گیربکس اتوماتم استفاده کنم ممنون میشم.

صابر
صابر
ژانویه 16, 2021 6:34 ق.ظ

سلام مهندس .
بنده پژو تیپ چهار مدل 82 دارم که به تازگی تمامی لوازم مصرفی تعویض شده.روغن پرو اصلی هم ریختم توی گیربکس . به از اورهال رفتم جاده که متوجه شدم پوسته توربین جدید سوراخه و روغن می‌ریزه.در اون مکان روغن مناسب پیدا نکردم و مجبور شدم دو لیتر روغن بهران دوخط سرریز کنم و برگردم.توربین رو تعویض کردم و از پیچ تخلیه پایین گیربکس سه لیتر روغن خالی کردم و بجاش سه لیتر پرو yellow ریختم . بخاطر اون روغن بهران دوخط که قاطی شد الان روغن به رنگ شیرکاکائو در اومده.دپ ماه عملکرد خوب بود ولی بعد از مدتی به مشکل خوردم.موقع سرمای صبح ماشین بسیار نرم دنده عوض می‌کنه اما تا دمای موتور به هفتاد و هشتاد میرسه بین دنده های یک به دو به سه تقه و پرش به جلو داره. اما اگر پر گاز برم و گاز رو تخته کنم بسیار نرم دنده عوض می‌کنه . علت این مشکل روغن هست ؟

داود حسنلو
داود حسنلو
مارس 13, 2021 5:57 ق.ظ
پاسخ به  صابر

روغن خاصیت خودش رو از دست داده و احتمالا باعث خرابی رینگ های کربنی شده .اگه رینگ ها آسیب ندیده باشند روغن عوض کن صددرصد حل میشه

Anonymous
Anonymous
دسامبر 10, 2020 10:09 ق.ظ

سلام آقای حسنلو..لطفا روعن خوب گیربکس دنده اتومات ۲۰۶al4المان چی هست.ممنونم

Mo.jb
Mo.jb
نوامبر 13, 2020 11:42 ق.ظ

سلام جناب مهندس من ۲۰۶ تیپ ۴ دارم با گیربکس al4.لطفا راهنمایی بفرمایید که هزینه تعویض فیلتر گیربکس که خیلی تاکید دارید چقدره؟و اینکه بعضی وقتا خطای automatic geear یا همون خطای روغن گیربکس رو روی صفحه نمایشگر نشون میده مشکل چیشت؟و من خیلیارو دیدم که روغن گیربکس عوض کردن ولی ماشینشون به هزارتا مشکل برخورده ایا مشکلی داره حالا حالاها دست به تعویض روغن گیربکس نزنم چون بدون مشکل داره کارشو انجام میده

محمد حسین زارعیان
محمد حسین زارعیان
اکتبر 14, 2020 6:36 ب.ظ

سلام جناب حسنلو
بنده بدون اطلاع از جزئیات تفاوت روعن های زرد و قرمز ادینول برای 206 اتوماتیک sd مدل 91 خودم 6 لیتر Addinol XN PLUS تهیه کردم بردم برای تعویض به من گفتند که باید مدل Yellow می گرفتم. بنظر شما روغنی که گرفتم بدرد گیربکس ماشین بنده نمی خوره ؟ راهنمایی بفرمایید لطفا چکار باید بکنم. روغن هم نمیتونم پس بدم. تشکر از راهنمایی جنابعالی

جواد
جواد
سپتامبر 19, 2020 7:26 ب.ظ

سلام جناب حسنلو 206 مدل 89 دارم مشکلی نداره فقط دنده عقب تقه میزنه دلیل چی میتونه باشه البته این رو هم بگم که از اون شخصی که خریدم میگفت از اول همینجوری بود چند جا هم که بردم گفتن کلا al4 این ایراد رو داره دوم اینکه روغن گیربکس بهران al4 زرد چطوره باز هم ممنونم از راهنماییتون

ناصر
ناصر
ژوئن 21, 2020 2:12 ق.ظ

با سلام
جناب حسنلو، من یه تیپ شش مدل ۸۴ دارم، ماشین در جاده صاف هرچقدر باهاش برم مشکلی نداره، ولی وقتی وارد گردنه که میشم، خطای اس و برف رو میزنه و میره تو دنده اضطراری، باید روشن خاموش کنم، و وقتی در حالت دنده اضطراری ازش کار میکشم بعد از روشن خاموش تمام دنده ها رو در دور موتور ۴ عوض میکنه، باید چند ساعت ماشین خاموش باشه که اذیت نکنه، با تشکر فراوان

رضا
رضا
ژوئن 18, 2020 10:37 ق.ظ

سلام جناب مهندس. خسته نباشید. خیلی ممنون از مطالب مفیدتون.
من از تبریز مزاحم میشم. ۲۰۶ اتومات مدل ۹۱ دارم. اخیرا گهگاه بعد از رانندگی زیاد و تو ترافیک وقتی ایست کامل میکنم یه تقه محکم از طرف گیبربکس داره ماشینم، حین رانندگی معمول هم تقه های تعویض دنده بیشتر شده.
بنظرتون مشکل از کجاست؟

عباس
عباس
ژوئن 10, 2020 2:00 ق.ظ

سلام استاد من از یاسوج هستم پارس اتومات تیوفایو مدل ۹۰ دارم بعضی وقتا میزنی حالت d ترمز ول میکنی ماشین راه نمیفته. عقب هم راه نمیفته با دنده های ۱ و دو هم راه نمیفته باید کلی صبر کرد با دنده ور رفت تا آخر بعداز ده بیست دقیقه راه بیفته. لطفا کمکم کنید اینجا تعمیرکار اتومات حرفه ای نیست

امیر
امیر
ژوئن 2, 2020 1:12 ب.ظ

سلام من یه پژو قدیمی دارم با گیربکس زد اف 4hp14 چه روغنی براش پیشنهاد میدید با چه مارکی ؟ ممنون

مجید لام
مجید لام
می 31, 2020 12:17 ب.ظ

سلام مهندس
برای ۲۰۶ اتومات مدل ۸۴ روغن موتور و گیربکس چی بریزم بهتره؟

علی
علی
می 21, 2020 2:04 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر
واسکازین مناسب برای گیربکس 206 تیپ 5 مدل 96 چی هست؟؟ با تشکر

مهدی
مهدی
می 19, 2020 8:53 ب.ظ

سلام، وقت بخیر
قیمت روغن ادینول برای گیربکس 206 اتوات، چنده؟

پشتیبان
Admin
پشتیبان
می 21, 2020 10:29 ق.ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
تماس بگیرید.

مجيد
مجيد
می 15, 2020 3:27 ب.ظ

سلام اقاى حسنلو، من ٢٠٧ اتومات دارم مشهد بردم به علت روغن ريزى گيربكس رو تعمير كردم، بعد تعمير هنوز قطره قطره وقتى پارك ميكنم روغن ريزى داره، الان مدتى هست كه روغن نميده، بردم تعويض روغن چك كرد گفت روغنش فوله، ممكنه تعميركار روغن زيادى ريخته (٦ليتر خودم خريدم بردم) البته تعويض روغنى از زير پيچ گيربكس رو باز كرد روغن ميومد بيرون و گفت فوله، تا الان حدود نيم تا يك ليتر ازش ريخته ، چجورى ميشه فهميد فوله، همين روش تعويض روغنى درسته؟

ابراهیم
ابراهیم
می 2, 2020 7:31 ب.ظ

سلام آقای مهندس.پیشاپیش کمال تشکر رو ازتون دارم.
برای 206 V8 مدل 89 روغن گیربکس چی بریزم؟ چند لیتر بگیرم؟ فرقی میکنه API GL4 با API GL5 بریزم؟

مهسا
مهسا
آوریل 26, 2020 7:32 ب.ظ

سلام خدا قوت ، اقای مهندس برای 206 اتوماتیک مدل 84 موتور tu5 چه نوع روغن گیربگس بهتره ؟ زرد یا قرمز ؟ و این که من چند ماه پیش موقع تعویض روغن گیربکس روغن زرد رقیق و شل داشت ولی تعویض روغنی گفت باید روغن قرمز بهتره و این روغن نباید باشه من هم اطلاعی در این مورد نداشتم و روغن قرمز ریختن و بعد چند روز روغن میریخت زیر ماشین و دنده ها درست جابجا نمیشد و بوی سوختگی میومد و بهش که گفتم گفت چیزی نیست و روغن نشتی داشته و نشتی روغن درست کرد و گفت جابجایی دنده هام درست شد ، حالا من هنوز نگرانم که نکنه دچار یه ادم ناشی افتاده باشم و ماشین اسیب ببینه باید چیکار کنم ؟ ببخشید زیاد حرف زدم

محمد داودی
محمد داودی
آوریل 16, 2020 3:59 ق.ظ

سلام مهندس جان ماشینم ۲۰۶ اتومات تیپ ۶ مدل ۹۱ هستش ، گیربکس گژ داره واسه بازدید روغن ؟ و اینکه ماشینم وقتی سرده راه میوفتم موقع دنده عوض کردن تقه میزنه ولی یکم که کار میکنه راه میوفتم این مشکل نیستش دلیلش چی میتونه باشه ممنون از راهنماییتون

فرشید
فرشید
آوریل 13, 2020 11:23 ق.ظ

با سلام
احتراما متوجه نشدم بالاخره چه برندی برای 206 اتومات در ایران -تهران- مناسب تر است

عارف
عارف
آوریل 8, 2020 1:45 ب.ظ

درود بر شما
روغن mobis atf al4 برای گیربکس ۲۰۶ اتومات مناسب هست ؟

ایران ۴۸
ایران ۴۸
مارس 30, 2020 1:10 ق.ظ

سلام مهندس
آیا ۲۰۶ صفر دنده دستی نیاز به تعویض روغن گیربکس دارد ؟ اگر دارد چه روغنی پیشنهاد میکنید؟

وحید
وحید
مارس 2, 2020 9:25 ق.ظ

من 206 صندوقدار مدل 90 دارم ،دنده دستی ، ظاهرا گیربکسش مثل گیربکس 405 هست ، چه روغنی برای این گیربکس مناسبه ؟

اتابک
اتابک
فوریه 27, 2020 5:55 ب.ظ

سلام جناب اقای مهندس عزیز
خوردرو بنده اچ سی کراس هست روغن گیربکس پیشنهادی شما چیست؟

محمد
محمد
فوریه 15, 2020 1:21 ب.ظ

سلام. ماشین پژو 206 اتوماتیک دارم. چند وقتی است که موقع عوض کردن دنده ها به ویژه موقعی هوا سردتر است چراغ هایی خطاش روشن میشن که با باید روشن و خاموش شوند. دو روز هم است که زمانی که موتور سرد است با سنگینی راه می افته. البته بعد از گرم شدن حل میشه/ نظرتان را بفرمایید خوشحال میشم.

حمید
حمید
فوریه 6, 2020 4:04 ق.ظ

مهندس حسنلوی عزیز سلام
من 206 اتومات مدل 89 دارم
حدود دو ماهه که توی حالت D برای تعویض دنده از 2به3،سه چهار بار گیربکس تلاش میکنه تا تعویض کنه.(البته وقتی سرده)
ولی یک بار که میره توی دنده 3 دیگه این حالت اتفاق نمیفته
علت چی میتونه باشه؟
ممنون

میرزایی
میرزایی
ژانویه 25, 2020 12:36 ق.ظ

سلام آقای حسنلو روغن مناسب برای گیربکس v9 چیست و اینکه علت وقتی از حالت پارک میخوای بری توی سیستم D کمی با فشار میره چیست؟ سپاسگزارم

احمد ریگی
احمد ریگی
دسامبر 31, 2019 9:51 ق.ظ

سلام
برای پارس اتومات tu5 مدل ۹۷
باید چه روغن گیربکسی بریزم.

سید حسین قلعه بندی
سید حسین قلعه بندی
دسامبر 25, 2019 10:51 ب.ظ

سلام مسئول محترم
روغن گیربکس مناسب تیگو۵ که گیربکس شیفت ترونیک داره چیه؟
لطفا حتما منو راهنمائی کنید. 09118582573

بهنام
بهنام
دسامبر 21, 2019 2:16 ب.ظ

سلام
من یک پارس 91 با موتور TU5 اتوماتیک دارم با 84000 کیلومتر کارکرد. فروشنده گفته در کیلومتر 70000 روغن گیربکس تعویض و سرویس شده. بعضی اوقات در اتوبان تا دنده 3 را خوب عوض میکند ولی با وجود اینکه دور موتور تا 4000 بالا میرود دنده 4 نمی رود. بعد از توقف و یک بار روشن و خاموش کردن S و ادامه مسیر مشکل مرتفع و نرمال میشود. مشکل از چیست.

مهرداد
مهرداد
دسامبر 16, 2019 9:40 ق.ظ

سلام.
من 206 V9 مدل 87 دارم. وقتی ماشین سرده تا حدود 10-15 دقیقه اول گیربکس از دنده 2 به 3 نمیره و چراغ S و برف روشن میشه و ضربه هم میزنه. ولی بعد از گرم شدن دیگه مشکل نداره و تعویض دنده ها خیلی نرم انجام میشه. به نظر شما مشکل از کجاست؟

مهرداد
مهرداد
دسامبر 15, 2019 1:52 ب.ظ

سلام. من 206 تیپ 6 مدل 87 دارم. وقتی که ماشین سرده تا حدود 10 دقیقه اول چراغ s و برف روشن میشه و ضربه میزنه گیربکس. اما بعد از اون دیگه هیچ مشکلی نداره.
به نظرتون مشکل از کجاس؟ اگر روغن و فیلتر گیربکس عوض بشه مشکل حل میشه آیا؟

امین
امین
دسامبر 6, 2019 9:05 ب.ظ

درود

ممنون میشم راهنمایی کنید که برای ۲۰۶ اتومات

از کجا باید بفهمیم که زمان تعویض روغن گیربکس رسیده؟

بهترین برند روغن گیربکس چیه؟

چند لیتر باید بگیریم؟

هر چند کیلومتر عوض کنیم؟

محمد
محمد
دسامبر 2, 2019 1:57 ب.ظ

سلام وقت بخیر
من از سال قبل که 3 لیتر روغن گیربکس رو در نمایندگی عوض کردم حدود 25.000 کیلومتر ماشین کار کرده
ماشین 206 اتوماته و مشهد هستم. لطفا در مورد سوالات زیر راهنمایی کنید:
1- الان وقتشه دوباره عوض کنم روغن رو بعد 25.000 کیلومتر؟
2- دفعه قبل یادم نیست چه مارکی زدن، نمیدونم elf بود یا eesso … الان 3 لیتر جدیدی که میخوام عوض کنم اگه مارکش فرق کنه با قبلی، مشکلی ایجاد نمی کنه؟
3- گیربکس ماشین عملکرد خوبی داره، فقط صداش تا دنده 3 زیاده و آزار دهنده، دلیلش چی میتونه باشه؟
4- مارک elf مناسبه یا زیک یا ادینول؟ الان نمایندگی میگه زیک بزن!

محمد
محمد
دسامبر 6, 2019 11:26 ب.ظ

ممنون از راهنماییتون
دقیقا بعد چند کیلومتر زمان تعویضش هست؟
لطفا سوال 2 و 3 رو هم جواب میدید؟
الف هم از نظر شما خوب نیست دیگه؟

علی
علی
نوامبر 28, 2019 4:12 ق.ظ

سلام، من ۲۰۶ اتومات دارم مدل۱۳۸۴ ۳ سال خریدم، این ماشین پوست من و کنده به خدا ، اول اینکه گریبکس در حال حرکت خررر خرررر می‌کنه ببخشید کلمه دیگه ای غیر این نداشتم بابت صداش ، دوم دنده عقب صبح ها که یخ خوبه گرم که میشه دنده میمیره گاز میخوره راه نمیره ، بردم یک تع
ویض روغنی ۳ لیتر روغن گریبکس ریخت هر چی گفتم اقااااا ۶ لیتر میخواد گفت نه کافیه من استاد کارم، دنده ها هم لاجونن نمیکنن ماشین و برای حرکت، شرمندم نمی‌دونستم باید با کدوم آقایون صحبت کنم ، نوشتم توکل به خدا ، چه کنم؟

محسن.
محسن.
نوامبر 14, 2019 9:51 ق.ظ

س.۲۰۶اتومات گریبکسش رو چطور باید فهمید که روغنش فول هست

رضا پورکریمی
رضا پورکریمی
نوامبر 7, 2019 12:06 ق.ظ

سلام آقای حسنلو من یک گیربکس zf 4hp14 رو سمند نصب کردم و روغن توتال به سفارش عمارات تو گیربکس ریختم ممکنه نظرتون را در مورد این روغن بدید با تشکر

حمید ستاری
حمید ستاری
نوامبر 4, 2019 1:52 ب.ظ

با سلام و عرض خسته نباشید.
استاد گرام . همینطور که جنابعالی مستحضر هستید و قبلا نیز در تجربیات و تخصص خودتان فرموده بودید شرکت پژو فرانسه فقط تعویض روغن گیربکس 206 اتوماتیک را از زیر و انهم فقط 3 لیتر قابل تخلیه میباشد طرح نموده.
آیا روش جدید و مطروحه شما با تعویض فیلتر مربوطه به جز این روش معمول میباشد؟ چون در روش معمول که بنده تا کنون قریب 10 سال همواره توصیه به تعویض به روش کارخانه پژو را داشتند.
بنده جانباز قطع پا میباشم و خودرو 206 از سال 1385 تحویل گرفتم همواره به روش تعویض روغن گیربکس با 3 لیتر از زیر ما به ازای 25 هزار تا 30 هزار کیلومتر انجام دادم.
خواهشمند است راهنمایی فرمائید تا خدمت برسم. چون وقت تعویض روغن فرا رسیده.
تلفن : 09121490862 ستاری

مهرداد حسینی
مهرداد حسینی
نوامبر 4, 2019 3:06 ق.ظ

سلام برای ال۹۰ اتوماتیک روغن گیربکس ایرانی مناسب است یا نه

رضا
رضا
نوامبر 2, 2019 10:58 ب.ظ

سلام
من ۲۰۶sd اتومات دارم، پارسال روغن ATF-AL4 قرمز رو ریختم و ۲۷ هزار تا هم باهاش رفتم.
چند روزه که بعضی مواقع ستاره و اس روشن میشه و بعد چند لحظه میره
و بین دنده یک و دو تقه میزنه، تو این مواقع کروز و لیمیتر هم اررور میده که با خاموش روشن کردن درست میشه.
الان وقت تعویض روغن هستش؟

بهنام
بهنام
نوامبر 2, 2019 10:11 ب.ظ

سلام اخه چرا وقتی تاحالا یک گیربکس واشده رو ندید از نزدیک الکی میگید ساکشن بده. شما اگر پیچ کارتر روهم باز کنی بازم راحت ۲۰۰سی سی روغن میمونه دخالش چون لبه ی اون پیچ بالاتر از کف کارتر هست. اما ساکشن تمام رو میکشه استاد . این رو چون امتحان کردیم و کارتر رو بهز کردیم مستند میگم

احمد
احمد
نوامبر 1, 2019 3:41 ب.ظ

سلام آقای حسنلو من ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۹۸ صفر خریدم، میگن گیربکس ۲۰۶های جدید عین گیربکس ۴۰۵ هستن میخوام بدونم آیا مقدار روغن گیربوکس ۲ لیتر باید بریزن یا عین ۴۰۵ ،۲.۵ لیتر چون من بردم تعویض روغنی همون ۲ لیتر رو ریخت وخودشم توتال ۸۰-۷۵ Gl4 ریخت آیا این روغن مناسبه برای ماشین من یانه چون بعضیا میگن باید Gl5 بهتره.
با تشکر از آقای مهندس حسنلو

مهدی
مهدی
اکتبر 30, 2019 12:29 ق.ظ

سلام وقتتون بخیر آقای مهندس
من یک ۲۰۷ اتومات دارم مدتی پیش روغن ایسو ریختم ولی متاسفانه الان ماشین در موقع ایست یک ضربه شدید میزنه میخواستم بپرسم این مشکل برای روغن هست و باید چه روغنی بریزم؟ممنون از راهنمایی شما..

مسعود
مسعود
اکتبر 29, 2019 10:35 ب.ظ

سلام جناب حسنلو .. به توصیه یکی از دوستان در یه گروه تلگرامی ماشینم رو که اچ سی کراس هست رو برای تعویض روغن گیربکس به نمایندگی ایران خوردو که مثلا مرکز تخصصی گیربکس اتوماته بردم بعد از تعویض متوجه شدم رنگ روغنی که تعویض کردن شبیه روغن موتوره از مسئولش سوا ل کردم گفت داخل گیربکس این رنگیه به نظر شما منطقیه ؟ ممنون میشم جواب بدید

محمدرضا
محمدرضا
اکتبر 29, 2019 7:45 ب.ظ

سلام پژو پارس موتور tu5 اتومات
سال ۹۱
۳۰ هزارتا کارکرده
آیا لازمه روغن گیربکس عوض بشه
و چه مارکی
و چند لیتر
مرسی

ظهیر
ظهیر
اکتبر 26, 2019 2:30 ب.ظ

دروود خوبید.من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم برای روغن گیربکس چه مارکی مناسبه.؟ میشه روغن اتومات هم بریزم.من مارک کارپی جی ال ۵ از شرکت قطران کاوه رو میخوام بریزم.به نظر شما چطوره؟.
من برای روغن موتور هم از روغن لوبراش ۲۰–۵۰ sl استفاده می کنم

سجاد
سجاد
اکتبر 25, 2019 5:29 ب.ظ

سلام مهندس ۲۰۶ اس دی وی ۹ دارم شما فرمودین ساکشن خوب نیست ولی درجا از کارتر فقط ۲ لیتر میتونن تعویض کنن اشکالی نداره ۲ لیتر تعویض بشه؟؟
حجم واقعی گیربکس چند لیتره؟؟

بهروی
بهروی
اکتبر 21, 2019 6:48 ب.ظ

سلام من ٢٠۶ اتوماتیک ٨٩ دارم سال ٩١ شیر برقی ها با سه لیتر روغن رو روی ٢٠ هزارتا عوض کردم تا الان مشکلی نداشته میخوام ببینم الان که ٩٠ هزارتا رفته لازم روغن گیربکس رو تعویض کنم ؟ esso اصل گیر میاد ؟

Asad
Asad
اکتبر 16, 2019 7:57 ب.ظ

pegeut 206 1389 type 6 automatic

سلام پژو دیویست شیش تیپ ۶ مدل هشتادو نه اوتومات
با ساکشن گریبکس چند لیتر روغن میبره؟ من شش لیتر گرفتم . ATF-AL4 زرد

کیان
کیان
فوریه 14, 2020 11:45 ب.ظ

اقای حسنلو چندتا سوال
1.راهی نداره دولیتر عوض کرده؟چندجا دیدم میگین ۳لیتر عوض میکنیم یذره کار کرد بعد میای اونم عوض میکنی کامل عوض میشه؟اصلا شدنی هست
۲.مثال از کجا بدونی روغن قبلی که عوض کردی کانادا بوده؟بعد الان ادینول بریزی باهم مشکل میخورن ،مثل روغن موتور میمونه شاید ۱۰.۴۰باشه ولی متفاوت بریزی موتور به صدا میوفته
۳.شما تو توضیحات گفتین روغن گیبرکس قرمز الان میگین زرد؟
روغن کانادا یا لوبریفن چطور روغنی هست؟
ممنون میشم پاسخ بدین

امیر
امیر
اکتبر 11, 2019 3:29 ب.ظ

سلام مهندس چجوری میشه روغن اصل آدینول با مشابه تقلبی رو از هم تشخیص داد و از کجا میتونیم نمونه اصلی اون رو تهیه کنیم؟؟ ممنون از شما

مسلم
مسلم
اکتبر 8, 2019 12:57 ب.ظ

سلام جناب آقای مهندس حسلنو: خودروی 206 تیپ 2 مدل نود دارم و در کرمان زندگی میکنم میخواستم بدونم برای روغن گیربکس یا همان (واسکازین ) چه نوع روغن گیربکس مناسب این خودرو می باشد؟ و در ضمن برای موتور خودرو چه روغنی استفاده کنم . متشکرم از اینکه وقت می گذارید و پاسخ می دهید

Meysam
Meysam
اکتبر 5, 2019 11:55 ق.ظ

سلام اوسا.من slxدارم روغن گیربکس چی بریزم ممنون

محسن
محسن
اکتبر 4, 2019 1:34 ق.ظ

سلام
براي ٢٠٦اتومات ادينول زرد كدومش بهتره پلاز. Cvt.
چند مدل داره كدام خوب جواب ميده؟؟؟

رضا
رضا
اکتبر 1, 2019 3:32 ب.ظ

سلام خسته نباشید
خودرو پرشیا موتور tu5 و گیربکس اتومات دارم و روغن گیربکس رو عوض کردم و به جای 3 لیتر 4 لیتر روغن زده شد آیا اگر روغن بیش از حد باشه به شیر برقی ها در گیربکس اتومات فشار میاد؟

mania
mania
اکتبر 1, 2019 9:09 ق.ظ

سلام و عرض ادب .ببخشید من پارس اتومات دارم تا الان 47هزار راه طی کرده بعد از تعویض روغن گیربکس .چقدر دیگه نیاز به تعویض دارد و چه مارکی و چند لیتر نیاز هست. سپاسگزارم مانیا از شیراز

حسین
حسین
سپتامبر 21, 2019 6:06 ب.ظ

سلام استاد. ماشین پژو ۲۰۶ صندوقدار دنده اتوماتیک دارم شیر برقی را عوض کردن روغن گیربکس قرمز بود
تعمیر کار میگوید علت خرابی شیر برقی روغن آن بوده و باید روغن گیربکس را تعویض و از روغن al4 استفاده کنی آیا نیازی به تعویض روغن هست؟ متشکرم‌

حسن
حسن
سپتامبر 18, 2019 7:54 ب.ظ

با سلام
206 SD اتومات مدل V9 دارم و تو تهران زندگی میکنم
میخواستم ببینم با توجه به اطلاعاتی که دارید چه روغن گیربکسی برای ماشین خوبه؟

علی
علی
سپتامبر 6, 2019 1:31 ب.ظ

سلام مهندس من 206مدل v9 دارم مدل نود همه چیش خوبه از هر لحاظ
فقط وقتی ماشین داغ میشه تو حالت d یه جا ترمز میکنم یا پشت چراغ میخوام حرکت کنم. یه ذره گاز میخوره یه تقه میزنه. علت از چیه. ممنون میشم ج بدین ..البته توجه داشته باشین امپر اب یا فنا. همه درست کار میکننن

رضا
رضا
سپتامبر 2, 2019 9:12 ق.ظ

باسلام
براي گيربكس ال نود اتوماتيك چه روغني را پيشنهاد مي كنيد؟
بهران خوبه به نظرتون؟
ممنون

علی کاظمی
علی کاظمی
آگوست 28, 2019 9:36 ق.ظ

سلام وقت بخیر
من ۲۰۶ صندوقدار v9 دارم
اول رانندگی خیلی کند راه میوفته و چند وقت پیش تو جاده اصلا راه نمیوفتاد و تق تق صدا میداد موقع راه افتادن که با برداشتن سر باتری و گزاشتنش درست شد؟دلیل این چی میتونه باشه

وحید
وحید
آگوست 25, 2019 8:05 ق.ظ

سلام اینکه میگن رادیات گیربکس 206 با نمونه بزرگتر عوض میکنن کار درستیه هست وچطور میشه سطح روغن گیربکس رو چک کرد -روغن گیربکس رو شنیدم به طور کامل نمشه تخلیه کرد اگر اینطور باشه مشکلی نداره با روغن دیگه( ادینول ) میکس بشه؟

محمد
محمد
آگوست 23, 2019 11:01 ب.ظ

سلام داداش وقتت بخیر.
من یه 206 تیپ2 مدل85دارم.تو زنجان هم زندگی میکنم هواشم که میدونی خیلی سرده.چه روغن گیربکسی پیشنهاد میکنی؟
ممنون

Anonymous
Anonymous
آگوست 20, 2019 3:36 ب.ظ

سلام توتال خریدم برا ساندرو قبلا
تعمیر کار میگه اینا برا هیوندا و پرادو هست عوض کن
راست میگه؟
چی بهتره برا ساندرو و هر چند هزارتا عوض بشه و چند لیتر ؟

محمود
محمود
آگوست 14, 2019 12:12 ب.ظ

سلام، داداش من 206 تیپ ۴ دارم مدل ۸۲ ، تو یزد هستم هوا خیلی گرم هست ، میخواستم ببینم روغن گیربکس خوب چی هست برای تعویض، روغن قوطی طوسی al4 اصلی چطوره؟یا روغن دیگه توصیه میکنید.با تشکر

علیرضا
علیرضا
آگوست 13, 2019 10:45 ب.ظ

باسلام ماشین من ۲۰۶تیپ ۲هست مدل ۸۴حجم روغن واسکازین مصرفی چندلیترهست وازچه مارکی استفاده کنم از وقتی که می زارید ممنونم

Anonymous
Anonymous
جولای 29, 2019 2:05 ق.ظ

سلام.حجم کلی روغن گیربکس برای 206 چقدره؟

جوزی
جوزی
می 27, 2021 6:25 ب.ظ

سلام
متاسفانه اطلاعات اکثر مردم نسبت به قطعات ماشین و نحوه چک و برسی آن خیلی کم است و به همین دلیل اکثر تصادفات جاده ای بعلت نقص فنی تشخیص داده می شه
با بنده خدایی مسافرت رفتیم در حین مسافرت گیربکس ماشین دچار مشکل شده و ماشین را به تعمیرگاه منتقل کردیم یک قطره واسگازین در داخل گیربکس نبود و مجبور شدیم به خاطر خرابی گیربکس کل گیربکس را عوض کنیم و وقتی که مکانیک از راننده پرسید که چرا واسگازین ماشینت را چک نکردی، صاحب ماشین با کمال تعجب پرسید واسگازین چی هست ؟!!!

مهدی
مهدی
جولای 11, 2019 4:30 ق.ظ

سلام دادا واسه ۲۰۶ تبپ دو چ روغن گیربکسی پیشنهاد میکنین؟ شمال زندگی میکنم..روغن موتور هم پیشنهاد بدین

رضا ناصری
رضا ناصری
جولای 11, 2019 12:49 ق.ظ

سلام مهندس جان.وقتت بخیر. من در ایلام هستم آب و هوا تقریبا شبیه تهرانه.۲۰۶ تیپ ۶ دارم مدل ۸۴. میخام روغن گیربکسمو عوض کنم چون تو نمایشگر گیربکس بعضی وقتها حالت اسپرت و برف باهم روشن میشن و چند بار چشمک میزنه و بعد خاموش میشه.البته چند ساله عوض نشده.حالا سوالم اینه بهتزین روغن گیربکس برا ماشین من چیه؟اگه زحمتی نیست ۳ مارک بگید که اگه یکی گیرم نیومد اون یکی رو بگیرم.

محسن
محسن
جولای 9, 2019 9:11 ب.ظ

سلام استاد داوود بعد از یه بار تعویض روغن هم دیر دور برمیداره هم تو گردنه ها با چهار پنج بار دنده کشی معکوس میده و تو همون دنده میمونه کلا زور گیربکس کم شده در صورتی که قبلا با همون روغن کثیف بهتر کار میکرد

محمد محدثی
محمد محدثی
ژوئن 16, 2019 10:31 ب.ظ

سلام استاد داوود.
من در خرمشهر زندگی می‌کنم. دمای هوا اینجا در شش ماه سال شدیدا بالاست و در سه ماه سال بالا و فقط در سه باقی مانده متعادل هستش. در تابستان هر سال دمای ۵۵ درجه هم به کررات تجربه میشه. با این وضعیت چه برندی برای روغن گیربکس اتومات ٢٠۶ اتومات من (V9) پیشنهاد میکنی؟
کاش تهران یا نزدیک تهران بودم تا خدمت خودت می‌رسیدم.

مهرداد
مهرداد
می 19, 2019 3:49 ب.ظ

برای 206 اتومات چه ترانسمیشن و چه برندی عالیه؟

یاسر
یاسر
می 9, 2019 4:30 ب.ظ

سلام مهندس
برای ام وی ام ایکس ۳۳ نیو اتومات چه روغن گیربکسی مناسبه؟
دفترچه میگه sp3 ولی بعضی ها میگن روغن cvt
میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

حسین
حسین
آگوست 21, 2019 7:00 ق.ظ

سلام جناب مهندس حسنلو
گیربکسهای aL4. چرا زمانی دمای موتور کمی بالا میره دچارتکان‌های شدید. ودندها بدتعویض میشن. درضمن روغن‌های جدید در بازار همه برنگ قرمز بانام تجاری zIC زیک قابل استفاده هستند.. ممنون

برهان
برهان
نوامبر 24, 2019 12:41 ق.ظ

سلام مهندس من ۲۰۶ اتومات مدل ۸۴ دارم که وقتی ماشین سرده توی جابجایی دنده یک به دو یا معکوس در حالت درایو آلارم ایراد برفی میزنه و تا ماشین خاموش نشه رو دنده سنگین نمیره این ممکنه از کمبوده روغن گیربکس باشه؟؟ چون بعداز تعمیر یک مدت روغن ریزی هم داشته که الان دیگه نداره اورینگش رو عوض کردن درست شد ولی ازش روغن کم شده به نظرتون ۱لیتر از همین روغن ادینول بریزم کافی هست؟؟ چون تعمیرکار گفت از کمبود روغنه میتونه باشه ؟

pedram
pedram
می 9, 2021 6:24 ق.ظ

سلام مهندس جان من ماشین سیتروئن الیزه دارم روغن گیربکس تاحالا عوض نکردم الان ۱۸۰ هزار تا کار کرده اخه تو دفتر چه زده نیاز به تعویض نداره چند روز پیش که هوا خیلی گرم بود و ماشین هم چند ساعتی تو گرما کار کرده بود یهو تو حالت ایستاده علامت برف و اس چشمک زنش روشن شده با خاموشو روشن کردن ماشین هم درست نمیشه در کل گیربکس مثل قبل خیلی نرم داره کار میکنه ولی اون خطای گیربکسش همیشه هست بردم دیاگ زدن گیربکس میگه مشکلی نداره ولی خطاش بازم هست امکان داره برای تعویض نکردن روغنش باشه؟ روغنو تعویض کنم اون برف و اس پاک میشه؟ موتور ماشینم tu5 هستش گیربکسشم مشابع ۲۰۶ اتومات ممنون میشم راهنمایی کنید