ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦
09121011230
09126274174

هزینه تعویض گیربکس

هزینه تعویض گیربکس

قبلا درباره هزینه تعمیر گیربکس صحبت کردیم و حال قصد داریم درباره هزینه تعویض صحبت کنیم، هزینه تعویض گیربکس های دستی با گیربکس های دنده اتومات، برای خودروهای داخلی معمولا مقرون به صرفه به نظر می رسد. تعویض گریبکس می تواند به دلایل متفاوتی انجام شود. گاهی برخی از افراد از گیربکس های دستی راضی نیستند و دوست دارند ماشین آنها از نوع دنده اتومات باشد. یا حتی ممکن است به دلایلی قابلیت رانندگی با ماشین های دنده ای را نداشته باشند. در این گونه از موارد تعویض گیربکس می تواند به کمک شما بیاید. در این مقاله قصد دارید درباره هزینه تعویض گیربکس در خودروهای داخلی گفتگو کنیم.

تعمیرگاه خوب و ارزون برای تعمیر گیربکس در تهران

اگر نیاز به تعمیرگاه گیربکس 206 اتوماتیک داشتید و قصد داشتید درباره هزینه های به روز و دقیق اون اطلاع داشته باشید با تعمیرگاه حسنلو با ۱۷ سال سابقه فعالیت می‌تونید در ارتباط باشید. (آدرس: تهران – خ ستارخان – خيابان يكم دريانو – جنب داروخانه شبانه روزى – پلاك ٢٦ عاملیت مجاز ایران خودرو – تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک حسنلو)

تلفن: ٠٩١٢١٥٠٤٤٦٠

جهت مسیریابی به تعمیرگاه حسنلو به کمک
و یا
ویز روی آیکون کلیک نمایید.

تعمیرگاه گیربکس

تعویض گیربکس

در ابتدا از این موضوع شروع کنیم. که منظورمان از تعویض گیربکس چیست. احتمالا می دانید که گیربکس ها به دو شکل دستی و اتومات طراحی و ساخته می شوند. گیربکس های دستی معمولا در خودروهای قدیمی تر مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان تمایل دارند که از گیربکس های دنده اتومات در طراحی های خود بهره ببرند. ولی تکلیف خودروهای قدیمی چیست؟ آیا در خودروهای قدیمی می توان از گیربکس های اتومات استفاده کرد؟ آیا می توان گیربکس های دستی را با گیربکس های دنده اتوماتیک جایگزین و تعویض کرد؟ وقتی صحبت از تعویض گیربکس به میان می آوریم در حقیقت منظورمان همین موضوع است. جایگزینی گیربکس های اتومات در خودروهایی که طراحی کارخانه برای آنها با گیربکس های دستی صورت گرفته است. هزینه تعویض گیربکس با توجه به مدل ماشین، مدل گیربکس و میزان دستمزد تعمیرکار تعیین می شود.

تعویض گیربکسهزینه تعویض گیربکس

حال که مشخص شد منظور از تعویض گیربکس چیست و چه هدفی را قرار است در این بحث دنبال کنیم، به سراغ ادامه صحبت مان برویم. تعویض گیربکس های دستی با گیربکس های اتومات امروزه به سادگی قابل انجام است. ولی نکته ای که وجود دارد بحث هزینه تعویض گیربکس خواهد بود. اینکه تعویض گیربکس چه میزان هزینه ای را روی دوش صاحب خودرو می گذارد سوالی است که اغلب افراد از خود می پرسند. هزینه تعویض گیربکس شامل هزینه خرید گیربکس، هزینه خرید قطعات مورد نیاز و میزان دستمزد تعویض گیربکس می شود. تعویض گیربکس یک کار فنی است که نیاز به دانش و آگاهی بالا دارد. به همین خاطر برای تعویض گیربکس باید حتما از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید. کسی که تجربه این کار را داشته باشد و با چم و خم آن آشنا باشد. در ادامه درباره هزینه های جاری تعویض گیربکس به طور مختصر توضیحاتی ارائه می دهیم.

  • هزینه خرید گیربکس: اولین قدم در تعویض گیربکس، هزینه خریداری یک گیربکس مناسب است. گیربکس های اتومات در مدل های متفاوتی طراحی و تولید می شوند. به همین خاطر انتخاب یک گیربکس مناسب آنچنان هم ساده به نظر نمی رسد. باید به درستی تحقیق کنید و ببینید چه گیربکسی مناسب خودروی شما است. معمولا در خودروهای داخلی از گیربکس مدل al4 استفاده می شود.
  • هزینه قطعات مورد نیاز: گیربکس های دنده اتومات بر خلاف جعبه دنده های دستی ساختار متفاوت تری دارند و برای نصب، نیاز به تجهیزات اضافه تری خواهند داشت. هزینه تعویض گیربکس های اتومات شامل خریداری این تجهیزات نیز می شود. ضمن اینکه گیربکس ها نیاز به روغن مناسب خود دارند که برای هر گیربکس متفاوت است.
  • هزینه تعویض گیربکس: میزان دستمزد تعمیرکارانی که در زمینه تعویض گیربکس فعالیت می کنند ممکن است با هم متفاوت باشد. ولی نکته ای که در این بین وجود دارد بحث تجربه و دانش تعمیرکاران است. در حقیقت اینکه تعمیرکاری با هزینه کمتر حاضر باشد کار تعویض گیربکس را برای شما انجام دهد نمی تواند ملاک خوبی برای تصمیم گیری باشد.

هزینه تعویض گیربکسهزینه تعویض گیربکس 206

در بین خودروهای داخلی اگر قرار باشد یک خودرو را به عنوان نماینده دیگر خودروها معرفی کنیم و درباره گیربکس آن به بحث و گفتگو بپردازیم، می توانیم از پژو 206 نام ببریم. کمپانی پژو فرانسه در گذشته نیز از گیربکس های اتومات در تولیدات خود استفاده کرده است. در واقع گیربکس al4 یکی از همین گیربکس ها است که قبلا بر روی خودروهای این شرکت تست شده است. به همین خاطر می توان از این گیربکس با خیالی راحت بر روی دیگر تولیدات پژو نیز استفاده کرد. ساختمان داخلی گیربکس al4 سازگاری مناسبی با خودروهای پژو، مگان، سیتروئن و غیره دارد. این گیربکس که دارای 4 دنده جلو و یک دنده عقب است می تواند محدوده سرعت 220 کیلومتر بر ساعت را برای شما تامین کند.

هزینه تعویض گیربکس پژو 206 برای شما شامل خریداری گیربکس مناسب، خریداری تجهیزات مورد نیاز و دستمزد تعمیرکار می شود. که معمولا تعمیرکارها حاضر هستند گیربکس دستی را به عنوان بخشی از دستمزد خود قبول کنند و میزان هزینه صاحب خودرو را تا حد مناسبی کاهش دهند.

هزینه تعویض گیربکس 206هزینه تعویض گیربکس اتوماتیک 206

تعویض گیربکس خودرو به دلایل متفاوتی می تواند انجام گیرد. برای مثال ممکن است شما از آن دست افرادی باشید که دوست دارند صاحب یک خودروی اتومات باشند. یا اینکه ممکن است کسی توانایی رانندگی با خودروهای دنده دستی را نداشته باشند. همچنین گاهی ممکن است گیربکس اتومات شما دچار خرابی شده باشد و نیاز به تعویض کامل داشته باشد. هزینه تعویض گیربکس برای خودروهایی که گیربکس آنها اتومات و حالا فقط نیاز به تعویض دارد، ممکن است دیگر نیاز به خریداری تجهیزات نداشته باشد. ولی از طرفی میزان دستمزد تعمیرکار کمی بیشتر خواهد بود.

هزینه تعویض گیربکس اتوماتیک 206

عضویت
Notify of
guest
68 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن
محسن
فوریه 28, 2022 2:07 ب.ظ

سلام
سمند مدل82 دارم میخواستم ازتون بپرسم آیا این کلاج برقی ها چیز خوبی هست برای ماشین یا خیر؟

پيمان
پيمان
سپتامبر 23, 2021 1:49 ب.ظ

سلام ، هزينه تعويض گيربكس آريزو 5 چنده ؟

صادق
صادق
ژوئن 27, 2021 3:00 ب.ظ

با سلام و خداقوت. 206 تیپ 5 مدل 94 دارم میخوام گیربکسش رو اتومات کنم.شما انجام میدین؟ و یا اگه نه کسی رو میشناسین انجام بده؟(ساکن استان سمنانم و ترجیحا تهران یا مازندران باشه).هزینه انجامش چقدره؟

قاسمی
قاسمی
فوریه 21, 2021 10:05 ب.ظ

سلام استاد حسنلو ماشین من پزوه اتومات مدل 91 میباشد مدتی هست که کیربکس درست کار نمیکند تصمیم دارم که یه گیربوکس نو بخرم ایا شما گیربکس نو دارید و قیمت ان چقر هست باتشکر

سعید
سعید
دسامبر 10, 2020 10:28 ب.ظ

سلام استاد
میشه گیربکس لیفان ۶۲۰ رو اتوا مات کرد ؟
با تشر

Anonymous
Anonymous
نوامبر 22, 2020 11:03 ب.ظ

سلام خسته نباشید
گیربکس سمند میخونه ب گفته مکانیک قابل تعمییر هس؟

Anonymous
Anonymous
آگوست 5, 2020 11:32 ق.ظ

سلام مهندس. آیا امکان تعویض گیربکس 4 دنده ای به گیربکس 5 دنده ای در وانت نیسان امکان پذیره؟

سعادت هستم از سمنان
سعادت هستم از سمنان
جولای 20, 2020 8:23 ق.ظ

سلام اقای حسنلو گیربکس تیبا ۲را با چه گیربکسی مشه عوض کرد زیرا دنده هاش نرم جا نمیرود ممنون میشم پیامک فرمایید سعادت از سمنان

Ali
Ali
جولای 2, 2020 5:39 ب.ظ

سلام ببخشید من یه ماشین جک مدل j5 دارم که 4دنده اتومات هست
میخواستم ببینم میشه اونو به 5دنده اتومات تبدیل کرد یا حتی 5دنده دستی تبدیل یا تعویض کرد
ممنون میشم پاسخ بدید

حمیدم حمیید
حمیدم حمیید
ژوئن 20, 2020 12:01 ق.ظ

سلام مهندس .. دمت گرم که وقت میذاری و جواب همه رو میدی .. خیلی اقایی .. یه آردی دارم میخوام ببینم چه موتور گیربکس هایی برای میتونم تهیه کنم .. از الان برنامه ریزی کنم ممنون میشم اگه شد جوابشو بهم پیامک کنی چون کم میام اینترنت ..
09103718549
خیلی مردی

امید
امید
ژوئن 13, 2020 1:45 ب.ظ

سلام
206 گیربکس دستی مدل 87 دارم.ایا ارزش دارد که اتومات ش کنم؟ و هزینه تقریبیش چند میشه؟
ممنون از راهنمایتون

جمشیدی
جمشیدی
ژوئن 11, 2020 5:21 ب.ظ

سلام آقای حسنلو
آیا امکان تغییر ضرایب گیربکس 206 وجود داره مثلا با تعویض چرخ دنده ها ، ممنون

کاوه بی طرف
کاوه بی طرف
می 26, 2020 2:36 ب.ظ

سلام و خسته نباشید . یک 206 تیپ 2 دارم میخوام گیربکس اتومات بزارم . میخواستم ببینم هزینش چقدره ؟ و اینکه شما انجام میدید؟

مرتضی ق
مرتضی ق
آوریل 20, 2020 3:11 ب.ظ

سلام آقای حسنلو میتوان گیربکس ماشین پیکان را با گیربکس پراید تعویض کرد ؟؟ با تشکر از شما

بهروز
بهروز
ژانویه 25, 2020 12:15 ق.ظ

سلام پژو ۴۰۵ دارم صدا میداد گیربکسش بعد یساعت دوباره روشن کردم گذاشتم دنده عقب یذره رفت وتقه زد انگار گیر کنه راه نرفتو واسکازین خالی شد علتش چی هست

افشین
افشین
ژانویه 24, 2020 4:32 ب.ظ

سلام پارس86دوگانه دارم وقتی ماشین خلاص میشه صدای زوزه کم وزیادمیده ولی تودنده صدانمیده علتش چیه

محمد
محمد
ژانویه 23, 2020 2:40 ق.ظ

سلام خسته نباشید من پژو ۴۰۵ معمولی مدل ۹۵ دارم گیر بکس خراب شده خواستم بپرسم امکان اتومات شدنش هست و چقدر هزینه میبره چون الان گیربکس دستی قیما کردم ۳۲۷۰

عابد
عابد
دسامبر 31, 2019 11:04 ق.ظ

سلام و خسته نباشید. من یه ساینا ۹۸ دارم که گیربکسش زوزه میکشه دنده یک و دو مخصوصا تو دنده دو که گازو ول میکنم بیشتر میشه. امکان تعمیر داره درست میشه. چون اکثر ساینا ها همین دردو دارن. ممنونم

داریوش
داریوش
دسامبر 21, 2019 9:40 ق.ظ

سلام داریوش هستم دارنده خودرو پاس tu5 مدل ٩٥ دندای میخوام اتوماتش کنم تبدیل میشه به اتو مات چقدر هزینش میفته باتشکر از مهندس

محمود
محمود
دسامبر 12, 2019 5:08 ب.ظ

سلام آقاي حسنلو پژو پارس 87 اتومات دارم موقعي كه توقف كردي درحالت dباشد و ترمز گرفته باشي تقه ميزنه و هنگام را ه رفتن هم كه پرگاز ميروني يهو معكوس ميكشه يا تقه ميزنه لطفا راهنمايي كنيد چكار بايد كرد دراروميه هستم و تعميركارا هركدام يك چيزي ميگن تا حالا 2 بار ساعت عوض كردم (استوك) و شير برقي ها رو هم عوض كردم بهتر نشده تشكر جوابوم بدين

امین
امین
دسامبر 8, 2019 10:14 ب.ظ

سلام میشه را نا رو اتوماتیک کرد ارزش هزینه کردن داره اصلا میشه?

شهرام
شهرام
دسامبر 6, 2019 5:03 ب.ظ

سلام خسته نباشيد
ببخشيد من ماكسيما دستى مدل 84 دارم ميخوام اوتوماتش كنم ميشه

مهدی
مهدی
اکتبر 16, 2019 2:58 ب.ظ

سلام
من سمند موتور ملی تک سوز دارم میخوام بدونم با توجه به اینکه فرمودین گیربکس رو تبدیل نکنید حالا اگه بخوام سمند اتومات داشته باشم باید چکار کنم؟؟
اصلا خود شرکت سمند با گیربکس اتومات تولید میکنه؟؟
ممنون

حسین
حسین
اکتبر 11, 2019 7:09 ق.ظ

سلام من گیربکس برام باز کردن پسته سالم آیا قابل تعمیر هسته؟ اگر بخام خود گیربکس بیارم برای تعمیر باید کجا بیارمش! کسی که برام بازش کرده بلد نیس خود گیربکس تعمیر کنه میگه یک گیربکس برام بیار

سعیده
سعیده
اکتبر 3, 2019 11:51 ق.ظ

سلام من یک کوییک دستی دارم باتوجه به اینکه کوییک اتومات کارخانه هم وجود دارد آیا من میتونم کوییکمو تبدیل به اتومات کنم؟

Anonymous
Anonymous
سپتامبر 16, 2019 11:12 ق.ظ

سلام استاد وقتتون بخیر

امکان تبدیل ال نود گیربکس دستی به اتومات وجود داره و آیا ارزش داره یا نه

احسان
احسان
سپتامبر 6, 2019 12:52 ق.ظ

درود بر شما . ایا میشه جایگزینی برای گیربکس al4 برای پژو تیپ 6 داشت . یعنی گیربکس اتوماتی بروزتر و بهتر نصب کنم به ماشینم !؟!؟

اسحاقی
اسحاقی
فوریه 3, 2020 8:58 ب.ظ
پاسخ به  احسان

سلام من یه 405مدل 86اتومات کارخانه دارم دنده میخوره ولی حرکت نمیکنه یه جابردمش واسه تعمیرسرویسش کردن 5کیلومترراه رفت دوباره ازحرکت ایستادعیبش چیه؟؟

امین
امین
آگوست 11, 2019 10:03 ق.ظ

سلام … لیفان 620 1.8 را میشه اتومات کرد و آیا ارزش داره ؟

محمد
محمد
آگوست 6, 2019 3:25 ب.ظ

سلام
من یه 206 اتومات 84 گیر اوردم میده 47 تومن
با همین پول می تونم یه پراید نو بخرم اتوماتش کنم
به نظرتون کدوم بهتره؟

محمود
محمود
سپتامبر 24, 2019 4:37 ب.ظ

سلام خسته نباشید
پراید رو فروختم. خریدار میگه بردم کارشناس گفته گیربکسش مشکل داره دندش سفت جا میره. میگه باید هزینشو شما بدی. بش میگم هزینش چقده میگه معلوم نیست. خواستم بدونم سفتی دنده دلیلش چیه و در صورتی که به گیربکس مربوط میشه چقد هزینه تعمیرشه. ممنون میشم اگه جواب بدین. تو نت خیلی گشتم ولی جواب درست حسابی پیدا نکردم. با تشکر

سعيد
سعيد
آگوست 5, 2019 11:00 ب.ظ

سلام. من رانا صفر دارم و ميخوام دو پداله كنم. آسيبي متوجه ماشين نميشه ؟؟

عارف
عارف
آگوست 5, 2019 12:38 ق.ظ

سلام. من 206اتومات دارم مدل 87 سنسور حالت دستی Mرا قبلا از لیور برداشتند جای آن خالی است. امکان نصب آن وجود دارد؟ هزینه آن چقدر است؟

ابراهیم
ابراهیم
جولای 11, 2019 1:34 ب.ظ

سلام میشه رانا رو هم با گیربکس al4 اتومات کرد و اگه میسه هزینش چقدره ؟

عباسی
عباسی
ژوئن 18, 2019 4:27 ب.ظ

سلام لطف کنید پاسخ سوال بنده رابدهیدگیربکس اتومات پارس زمان توقف لگد میزند وهنگام داغ شدن موتور اصطلاحا گیج میزند . هیچ علامتی نشان نمی دهد .بایدچکار کنم تازه یه روزه اینطوری شده.ممنونم

پژمان
پژمان
ژوئن 16, 2019 11:36 ق.ظ

سلام وقت بخیر من ۴۰۵ دارم میخوام اتوماتش کنم هزینش چقدر میشه عزیز

حسین
حسین
ژوئن 14, 2019 3:43 ق.ظ

ببخشیذ استادنمیشه قیمت یا دستمزدجداکردن گیربکس و بستن یه گیربکس دیگه رو بدونیم اخه تعمیرکارم یه قیمت نجومی داده اگر لطف بفرمایید قیمت یا تعرفه ای اگر هست بفرمایید

امیر محمد نژاد
امیر محمد نژاد
آوریل 10, 2019 9:15 ب.ظ

درود بر شما
من 206 sd v8 دارم مدل 95 امکان اتومات کردن وجود داره؟
و آیا مثل ماشینی که از اول اتوماته میشه؟
برام خیلی مهمه که دارم هزینه میکنم خوب تز آب در بیاد
هزینش چقدر میشه و چقدر زمان میبره
ممنون 🙏 از شما

آرمین
آرمین
ژوئن 21, 2019 7:32 ب.ظ

سلام وقت بخیر. من پژو پارس ۹۴ دارم موتور ۱۸۰۰ برای تعویض دستی به اتومات هزینه تقریبی چقدر هست ؟

محمد
محمد
جولای 11, 2019 10:22 ق.ظ

سلام جناب مهندس
شرمنده یعنی راهی نیست که خودروی دنده دستی بشه اتومات مگه گیربکس اتومات بخریم ب جای دنده ای خوب عمل نمیکنه

رضا
رضا
دسامبر 20, 2019 1:29 ب.ظ

سلام اینجانب یک خودروی آریزو5 اتومات تنفس طبیعی باگیربکسcvtدارم آیاامکان تعویض آن با گیربکس شش سرعته هست اصلا می‌توان این گیربکس را با گیربکس اتومات نوع دیگری تعویض کرد؟ ممنون

Anonymous
Anonymous
ژوئن 2, 2020 12:03 ق.ظ

سلام اقای حسنلو ، ایا میشه گیربکس 206 تیپ5 مدل ۸۶ رو با 206 تیپ 2مدل ۸۴ رو باهم عوض کرد به هم میخورن؟