ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦
09121011230
09126274174
زمان تعویض روغن گیربکس

در خودروهایی که از گیربکس های اتومات بهره می برند، تعویض روغن گیربکس از اهمیت بالایی برخوردار است. اما سوال این جاست که پس از چه مدت زمانی نیاز به تعویض روغن گیربکس پیدا می شود؟ قبلا درباره روغن گیربکس اتوماتیک صحبت کردیم و حتی انواع روغن گیربکس اتوماتیک هم اشاره کردیم و حال در این مقاله می خواهیم درباره اهمیت تعویض روغن جعبه دنده و یا همان گیربکس اتومات و چگونگی آگاهی از زمان تعویض آن صحبت کنیم.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اتومات

 
با سلام وقتتون بخیر داود حسنلو هستم ۱۸ساله در زمینهٔ تعمیر گیربکس به شکل تخصصی فعالیت می‌کنم دوستی سوال کردن که این سوال زمان تعویض روغن گریبکس چه موقعی هست چون تو کاتالوگ‌های خودرو اشاره نشده ببنید دوست من خیلی از دوستانی که با من تماس می‌گیرند این سوال خیلی سوال مشترک و زیادی که می‌پرسند ببینید واقعیت اینه که اصلاْ روغن گیربکس نیاز به تعویض ندارد مگر در اورحال یعنی شما فقط در زمانی که گیربکس رو تعمیر میکنید روغن نو باید بریزید ولی توی ایران مد در آوردن باید هر ۲۰ هزارتا روغن گیربکس عوض می کنن هر ۴۰ هزازتا رو روغن گیربکس عوض می‌کنن ما تو حتی اون زمانی که فرانسوی‌ها به ما درس میدادن تو شرکت و مثلن سال ۸۲ اونموقع هم به ما میگفتن روغن گیربکس دائمیست و فقط در ۶۰ هزارتا سطحشو نگاه کنید ولی دوستان اکثرن که به من زنگ میزنن از بابت روغن گیربکس میپرسن قصدشون تعویض روغن گیربکس نیست ماشینشون تگه میزنه ایراد داره گاز هرز میخوره باعث میشه که باعث میشه فکر کنن که با تعویض روغن درست می‌شه ولی با تعویض روغن هیچ اتفاقی نمیوفته شما روغن عوض می‌کنید اون تگه باعثش خوردن شفت‌ها بوش‌ها رینگ‌ها باند‌ها اینا می‌تونه باشه که گیربکس گاز هرز میخوره راه نمیره یا اینکه تگه نمیخوره با تعویض روغن هیچ فرقی تو خودروتون ایجاد نمی‌شه امیدوارم این فایل آموزشی براتون مفید بوده باشه اگه سوالی داشتید در نظرات بپرسید و اگر تمایل دارید حضوری بیاین ما در خیابان ستارخان خیابان یکم دریان نو جنب داروخانه شبانه روزی پلاک ۲۶ در خدمت شما هستیم پایدار باشید به امید دیدار

واسکازین که آن را با عنوان روغن گیربکس و یا روغن جعبه دنده نیز می شناسید، برای کارکرد صحیح گیربکس های اتوماتیک یک عنصر حیاتی و لازم است. سیستم داخلی گیربکس ها به صورت هیدرولیک است و قطعات آن پیوسته در تماس با یکدیگر هستند. به همین خاطر اگر از یک روان کننده مناسب برای ارتباط بهتر آن ها استفاده نشود، می تواند خرابی های جبران ناپذیری را به بار بیاورد. ضمن اینکه اصطکاک بین این اجزا می تواند تولید گرما کند که خود گرما نیز دشمن درجه یک این اجزای داخلی گیربکس است. به همین خاطر لازم است پیوسته درون گیربکس شما از روغن گیربکس پر باشد. اینکه از کجا متوجه شویم زمان تعویض روغن گیربکس فرا رسیده است یک سوال کلی است. گاهی ممکن است حتی نیازی به تعویض روغن نباشد و فقط لازم شود که سطح روغن گیربکس را تنظیم کنید. اما در حالت کلی می توان گفت تعویض روغن گیربکس باید زمانی انجام شود که روغن آلوده شده و یا کیفیت خود را از دست داده باشد. وقتی روغن آلوده شده و یا کیفیت اولیه خود را نداشته باشد نمی تواند به درستی عمل روان سازی را انجام دهد و در نتیجه به قطعات داخلی گیربکس آسیب وارد می شود. به همین خاطر تعویض به موقع روغن گیربکس امری حیاتی است.

 

زمان تعویض روغن گیربکس
زمان تعویض روغن گیربکس

بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس ماشین خود را از متخصصین بپرسید

اگر نیاز به سوالات تخصصی در زمینه تعویض روغن گیربکس و زمان آن داشتید و یا تعمیرگاه گیربکس برای ماشین‌های ایران خودرو و پژو مثل 206 اتوماتیک داشتید، تعمیرگاه تخصصی گیربکس حسنلو می‌تواند ارائه دهنده خدمات ماشین شما باشد. (آدرس: تهران – خ ستارخان – خيابان يكم دريانو – جنب داروخانه شبانه روزى – پلاك ٢٦ عاملیت مجاز ایران خودرو – تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک حسنلو)

تلفن: ٠٩١٢١٥٠٤٤٦٠

جهت مسیریابی به تعمیرگاه حسنلو به کمک
و یا
ویز روی آیکون کلیک نمایید.

تعمیرگاه گیربکس

چه زمانی روغن گیربکس را عوض کنیم؟

برای اینکه متوجه شوید چه زمانی لازم است روغن گیربکس را تعویض کنید و یا هر چند وقت یک بار روغن گیربکس ماشین را عوض کنیم، راه حل های متفاوتی وجود دارد. اول اینکه از دفترچه راهنمای خودروی خود کمک بگیرید. معمولاً داخل این دفترچه های راهنما نوشته شده که بهتر است پس از چه میزان کارکردی روغن های گیربکس تعویض شوند. در حالت کلی نیز گفته می شود که پس از طی مسافتی بین بیست تا پنجاه هزار کیلومتر لازم است که اقدام به تعویض روغن جعبه دنده کرد. راه دیگری که می توانید به کمک آن متوجه شوید زمان تعویض روغن گیربکس فرا رسیده است، چک کردن کیفیت روغن گیربکس به صورت دستی است. چک کردن کیفیت روغن گیربکس و سطح آن به سادگی چک کردن میزان روغن موتور است. در ابتدا ماشین را روشن کنید و اجازه دهید چند دقیقه ای کار کند. حالا شاخص سطح روغن را خارج کرده و آن را تمیز کنید. دوباره شاخص را در جای خود قرار داده و خارج کنید. برای اینکه از میزان سطح روغن گیربکس مطمئن شوید به خط شاخص نگاه بیاندازید. اگر میزان روغن پایین تر از خط شاخص باشد یعنی گیربکس شما نیاز به روغن اضافی دارد. حال دست خود را به روغن آغشته کنید. روغن گیربکس سالم رنگی قرمز و روشن دارد. اگر رنگ روغن به سمت قهوه ای می زند و تیره رنگ باشد یعنی نیاز به تعویض کامل دارد. ضمن اینکه روغن آلوده بوی سوختگی می دهد.

چه زمانی روغن گیربکس را عوض کنیم
چه زمانی روغن گیربکس را عوض کنیم

زمان تعویض روغن گیربکس 206

روغن های گیربکس بسته به نوع و مرغوبیت شان پس از یک مدت زمان مشخص کیفیت خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارند. روغنی که کیفیت خود را از دست بدهد دیگر نمی تواند خاصیت روان کنندگی و خنگ کنندگی لازم را داشته باشد. اینکه چه اتفاقی برای روغن می افتد که دچار آلودگی می شود هم سوال مهمی است. روغن ها معمولاً به دما حساس هستند. بالا رفتن سطح دما در گیربکس می تواند باعث آلودگی روغن شود. ضمن اینکه گاهی فیلتر گیربکس به خوبی عمل نمی کند و همین موضوع نیز می تواند باعث آلوده شدن روغن گیربکس گردد. برای اینکه متوجه شوید چه زمانی برای تعویض روغن گیربکس ماشین تان مناسب است بهت است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.

 

بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس اتومات ماشیناز چه روغنی در گیربکس خود استفاده کنیم؟

سوال آخر این است که در زمان تعویض روغن گیربکس باید از چه نوع روغنی استفاده کرد؟ روغن های گیربکس در مارک ها و انواع متفاوتی در بازار موجود هستند. اما نکته مهمی که در زمان انتخاب باید به آن توجه داشته باشید نوع روغن گیربکس است. روغنی که در گیربکس های اتومات مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت از روغن گیربکس های دستی است. عامل دیگری که در این انتخاب مؤثر است، مشخصات خود روغن است. هر روغن مخصوص شرایط محیطی خاصی ساخته و تولید می شود. پس در زمان انتخاب به دما و فشار محیطی که در آن راننده می کنید نیز فکر کنید. البته در این کار نظر یک شخص باتجربه می تواند کارگشا تر باشد.

 

 

استفاده از گیربکس های اتومات امروزه مقبولیت بالایی پیدا کرده است. به گونه ای که افراد زیادی دست به خرید گیربکس و تغییر گیربکس ماشین خود از دنده ای به اتومات می زنند. برای اینکه اقدام به خرید گیربکس اتومات کنید نکاتی را باید در نظر داشته باشید. ضمن اینکه لازم است انواع گیربکس های اتومات را بشناسید و با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید. در این مقاله هدف ما آشنایی بیشتر شما با انواع گیربکس های اتومات و مزایای آن ها است.

توضیحات بیشتر از یک متخصص گیربکس:

یکی از دغدغه های دارندگان خودروهای 206 و 206SD و 207i مجهز به گیربکسهای اتوماتیک زمان تعویض روغن گیربکس است. افراد مختلفی راهنماییهایی متفاوت در این زمینه می کنند و بر حسب کیلومتر اعدادی را جهت تعویض روغن اعلام می کنند. درصورتیکه بصورت اصولی به هیچ عنوان نمی توان بصورت کلی کیلومتر خاصی برای زمان تعویض روغن آنها پیشنهاد داد. چرا که این مساله رابطه مستقیمی به شرایط کارکرد خودرو داشته و از یک خودرو تا خودروی دیگر متفاوت است.

همچنین گیربکسهای اتوماتیک AL4 بر روی خودروهای زیر نیز به کار رفته است و این نکات می تواند مورد استفاده دارندگان این خودروها نیز باشد:

پژو: 206, 207, 307, 406, 407
سیتروئن: C3, C4, C5, PICASO
رنو: CLIO

نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک

در داخل گیربکسهای AL4 روغن مخصوصی موجود می باشد که اصطلاحاً Life Time (مادام العمر) می‌باشند. منظور از این اصطلاح این نیست که هیچگاه نیاز به تعویض نخواهند داشت، بلکه حکایت از مدت زمان زیاد کارکرد آنها دارد.

عملکرد این گیربکس هیدروالکترومکانیکی است و با استفاده از فشار روغن و تنظیم مقدار فشار آن نیروی لازم را از موتور به چرخها منتقل می کند. تعویض دنده ها از طریق تغییر مسیر و کنترل فشار جریان روغن در گیربکس توسط شیرهای الکترونیکی(شیربرقی) انجام می شود.

تمامی این اعمال و کنترل قسمتهای مختلف توسط نرم افزاری که بر روی یونیت الکترونیکی گیربکس (TCU) نصب است انجام میگیرد. بنابراین بهینه و به روز بودن نرم افزار نقش مهمی در چگونگی عملکرد و نحوه و نرم بودن تعویض دنده ها دارد. هم از اینروست که آپدیت گیربکس سبب بهبود عملکرد گیربکس و نرم تر شدن تعویض دنده ها و کاهش استهلاک و طول عمر قطعات آن می شود.

 

عضویت
Notify of
guest
273 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Anonymous
Anonymous
جولای 9, 2022 1:31 ب.ظ

سلام من اچ سی دارم بالای 90هزاربار کرده روغن گیربکس را عوض نکردم ایا باید عوض کنم

پیمان
پیمان
ژوئن 4, 2022 11:58 ب.ظ

سلام
روغن گیربکس سراتو اتومات ۲۰۰۰ سایپا در چه کیاومتری نیاز به تعویض یا بازدید دارد و از کدام قسمت بازدید میشود چون گیج ندارد
ممنون

محمد
محمد
دسامبر 30, 2021 9:04 ب.ظ

سلام
میخواستم بدونم تعویض روغن ترمز جیلی ام گرند ۲۰۱۴ اتومات پس از ۱۴۰ هزار کیلومتر لازمه ؟
اگه تعویض لازم باشه چند لیتر واسکازین و چه مدلی باشه بهتره؟

اسکندر
اسکندر
نوامبر 30, 2021 6:50 ب.ظ

ایا برای تعویض روغن وروغن گیربکس اتوماتیک اسپورتیج ٍ تعمیر گاه مطمئنی هست ؟ که البته نسبت به تعمیرگاه مجاز مناسبتر باشد.

زارع
زارع
سپتامبر 27, 2021 2:13 ب.ظ

سلام جناب حسنلو

سوال من اینه که تعویض روغن گیربکس به صورت دستی بهتره یا با دستگاه؟ طرفداران روش دستی می گن به صورت دستی بهتره و در این روش پیچ کارتر رو باز می کنند و حدود ۴ لیتر روغن خارج می شه و ۴ لیتر روعن جدید اصافه می کنند، نظرشون اینه که در زمان تعویض با دستگاه، دستگاه همزمان کار تخلیه روغن قبلی و ورود روعن جدید رو انجام می ده و عمل مخلوط شدن روعن قدیمی و جدید اتفاق می افته و فقط شما دارید پول اضافی برای ۴ لیتر اضافی می دهید.

اونهایی که با دستگاه عوص می کنند می گن در روش دستی به محض روشن شدن خودرو ۴ لیتر قبلی که در قسمتهای مختلف گیربکس بوده با ۴ لیتر جدید مخلوط می شه و کیفیت روعن حداقل ۵۰ درصد پایین می آد.
نظر شون اینه که دستگاه ابتدا تقریبا تمامی روغن موجود در کارتر و سایر قطعات رو با مکش خارج می کنه و بعد از اون، حدود ۸ لیتر روغن رو اضافه می کند و کیفیت اون اصلا پایین نمی آد.

ممنون می شم راهنمایی کنید.

حامد
حامد
آگوست 17, 2021 12:48 ب.ظ

با سلام من برای تعویض روغن گیربکس ماشینم که آریزو اتومات هستش رفتم تعویض روغنی ،البته دو تا چهار لیتری و یک یه لیتری روغن آیسین خودم خریده بودم ، فقط سوالی که برام پیش اومد این بود که مگه برای تعویض روغن گیربکس با دستگاه نباید شیلنگ های دستگاه رو از بالا وصل کرد ، چون طرف برای ما رو از زیر به گیربکس وصل کرد ، میخواستم ببینم آیا از این طریق مشکلی پیش نمیاد یا همه روغن داخل گیربکس می‌ره یا نه ؟
پیامی ارسال کنید…

عیسی
عیسی
جولای 26, 2021 10:19 ق.ظ

سلام ماشین هیوندااکسنت دارم ۲۰۱۷۷۵هزارکارکردهلازمه روغن گیربکس عوض کنم ؟

سعید
سعید
جولای 18, 2021 3:41 ب.ظ

درود بر شما مهندس
H30 کراس مدل ۹۷ ۳۰ هزار کارکرد دارم . کمی دیر دور بر میداره گاهی اوقات البته اول حرکت، نمایندگی میگه باید روغن گیربکس تعویض بشه چون ۳ سال از عمرش گذشته ، میخاستم بدونم ایراد از روغن میتونه باشه و کلا نیاز به تعویض داره اگه ایرادی هم نباشه ؟
سپاس از شما

جلیل
جلیل
دسامبر 13, 2020 6:52 ب.ظ

سلام جناب حسنلو
بنده دو بار پیام فرستادم ولی متاسفانه جواب ندادید. امیدوارم این بار بخونید. بنده ال۹۰ پلاس اتومات مدل ۹۷ با ۴۶۰۰۰ تا کارکرد دارم. موقعی که ماشین سرده و استارت میخوره پس از دو دقیقه شروع به حرکت میکنم، تعویض دنده یک به دو احساس میکنم با تقه خفیفی همراه هست و بعد گرم شدن ماشین دیگه هیچ خبری از لگد و تقه تو هیچ دنده ای نیست. آیا روغن گیربکس بایستی عوض بشه و یا گیربکس مشکل داره؟ البته دیاگ زدم مشکلی نشون نداد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. با تشکر

یاسر
یاسر
ژانویه 27, 2021 9:26 ب.ظ
پاسخ به  جلیل

دقیقا ماشین من همین مشکل رو داره حتی تعویض دنده به صورت معکوس از دو به یک هم یه تقه میزنه ولی پس از گرم شدن ماشین دیگه خبری نیست

جلیل
جلیل
دسامبر 10, 2020 9:21 ب.ظ

سلام جناب مهندس حسنلو
بنده ال۹۰ پلاس اتومات مدل ۹۷ با ۴۶۰۰۰ تا کارکرد دارم. موقعی که ماشین سرده و استارت میخوره پس از دو دقیقه شروع به حرکت میکنم، تعویض دنده یک به دو احساس میکنم با لگد خفیفی همراه هست و بعد گرم شدن ماشین دیگه هیچ خبری از لگد و تقه تو هیچ دنده ای نیست. آیا روغن گیربکس بایستی عوض بشه و یا مشکل دیگه ای داره و یا اساسا این واقعا مشکل هست؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. با تشکر

Anonymous
Anonymous
دسامبر 8, 2020 12:13 ق.ظ

سلام جناب مهندس این صدای زوزه در گیربکس دنده اتومات لیفان ایکس ۶۰ در دور متور ۱ تا دو چی میتونه باشه .از روغن گیربکس میتونه باشه

hosein
hosein
نوامبر 2, 2020 9:30 ب.ظ

با عرض ادب اوپتیما مدل 2015 دارم با کارکرد 45 هزار کیلومتر با توجه به سال ساخت ماشین زمان تعویض روغ گیربکس چه زمان است ؟

مسعود
مسعود
اکتبر 31, 2020 8:17 ب.ظ

سلام جناب حسنلو با توجه به اینکه گریبکس بسترن b30 ژاپنی هست تو دفترچه زده ۸۰ هزار تعویض بعضی ها هم میگن نه ۶۰ هزار باید تعویض شه اگه نشه نمیدونم خراب شه ۷۰ ملیون هزینه تعمیرشه ۱۵۰ ملیون قیمت نو هست ادمو میترسونن ماشین من ۴۵ هزار کارکرده واقعا چند هزار باید عوض شه ممنون میشم راهنمایی کنین خدا خیرتون بده با توجه به این هزینه های سنگین تعویض روغن چکار باید کرد .ممنون از شما بابت پاسخ

Anonymous
Anonymous
اکتبر 30, 2020 3:43 ق.ظ

سلام روغن گیربکس تیگو هفت رو عوض میکنن یا نه

Anonymous
Anonymous
ژوئن 8, 2021 5:21 ب.ظ
پاسخ به  Anonymous

تیگو 7 نیاز به تعویض روغن گربکس داره ماشین من 100000 کارکرده لطفا راهنمایی کنین

Anonymous
Anonymous
اکتبر 27, 2020 1:09 ب.ظ

سلام مهندس من بلریانس اتوات دارم 110 تا کارکرده روغن گیربکس عوض نکردم مشکلی پیش میاد

Anonymous
Anonymous
اکتبر 27, 2020 12:55 ب.ظ

سلام وقت بخیر من بلریانس اتومات دارم 110 تا کار کرده روغن گیربکسش رو عوض نکردم مشکل پیدا میکنه

یه دوست
یه دوست
اکتبر 17, 2020 1:17 ب.ظ

سلام دوستان استاد حسنلو میفرمایند نیازی به تعویض روغن گیربکس نیست فقط باید هراز گاهی روغن چک بشه اگر رنگش تغییر کرده بود عوض بشه یا کم شده بود بهش اضافه کنیم

سعید مرادزاده
سعید مرادزاده
اکتبر 8, 2020 8:11 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر
خسته نباشید بابت سایت خوبتون
من سوالی داشتم
پژو پارس من وقتی کار میکنه و گرم میشه میزارمش دنده عقب باید گاز بدم که جا بیوفته ایا میتونه از روغن گیربکس باشه ولی زمانی که ماشین سرده این مشکل پیش نمیاد

حمید
حمید
آگوست 11, 2020 5:31 ق.ظ

سلام من بتازگی روغن گیرباکس اتوی پرو برای مگان خریدم،وقتی بانمونه قبلی که 60000تاقبل عوض کردم،مقایسه کردم دیدم رنگ این جدیده به زردی میخوره ولی رنگ قبلیه عسلی بود،بنطرشما ممکنه تقلبی باشه؟

مهدی
مهدی
آگوست 10, 2020 11:52 ب.ظ

سلام اقای حسنلوخواستم بپرسم سارینااتومات دارم روغن گیربکسش سه ساله عوض نشده یعنی روغن کارخانه خودشه بیست هزار هم کارکردداره ایاروغنش عوض کنم یانه؟

محسن محسنی
محسن محسنی
اکتبر 30, 2020 10:32 ق.ظ
پاسخ به  مهدی

سلام.تعویض روغن ماشین درصورتی که ماشین فقط درداخل شهرترددداره بعدازچندکیلومترکارکردبایدباشه.چون یکی میگفت مسافت طولانی وسرعت زیاد زودترنیازبه تعویض داره

Anonymous
Anonymous
آگوست 3, 2020 6:01 ب.ظ

سلام بنده ماشین ام وی ام اتومات رو چندروپیش خریداری و جهت سرویس بردم نمایندگی تعویض روغن گیربکس انجام شده گفتن قبلا تعویض شده وروغن متفرقه ریخته شده وداخل روغن براده آهن دیده شده با این وضیعت احتمال پاره کردن تسمه وجود داره آیا درسته

جواد
جواد
آگوست 3, 2020 11:35 ق.ظ

روغن گیربکس بهران اتوماتیک ATF LT 71141 خوبه یا برند دیگری را پیشنهاد میکنید

جواد
جواد
آگوست 3, 2020 11:27 ق.ظ

سلام من ال90 پلاس دارم و57000 کیلومتر کارکرد دارد.آیا نیاز به تعویض روغن گیربکس هست یا نه

محمد
محمد
جولای 20, 2020 3:11 ب.ظ

سلام من برلیانس h330 اتومات دارم 42000 تا کارکرده نیازی هست روغن گیربکسشو عوض کنم؟

غلامرضا
غلامرضا
جولای 11, 2020 3:22 ق.ظ

سلام من سانتافه 2015 دارم و تا الان 73000 تا کارکرد داشته نیاز هست روغن گیربکس را تعویض کنم وچه روغنی باید بریزم

پیمان
پیمان
جولای 11, 2020 1:31 ق.ظ

سلام من آریو اتومات دارم کی باید روغن گیربکس عوض کنم کیلومتر 20 هزارتا رفتم باهاش، ممنون مهندس

بابک
بابک
جولای 5, 2020 1:56 ب.ظ

سلام. من چانگان cs35 دارم یکبار در 60000 تا روغن گیربکس را عوض کردم البته با توجه به حجم تعویض فکر کنم نمایندگی کامل عوض نکرده(2.5 لیتر) الان 99000 تا هست آ یا نیاز به تعویض روغن و فیلتر گیربکس هست ؟

شریفی
شریفی
ژوئن 28, 2020 10:02 ب.ظ

سلام جناب حسنلو،
من ۲۰۷ اتوماتیک مدل۹۷ دارم ۱۴هزارتا کارکرده، جدیدا وقتی پارک میکنم و چندبار دنده عقب و جلو میزنم ماشین شروع به لرزیدن میکنه و یه بار حتی برق ماشینم قطع و وصل میشد. ولی وقتی خاموش روشن میکنیش درست میشه، علتش رو میدونید؟

احسان
احسان
ژوئن 21, 2020 11:26 ب.ظ

سلام خسته نباشید النترا ۲۰۱۴ دارم ۸۵ هزار کارکرد ، نیاز به تعویض روغن گیربکس هست؟ اگر هست چه روغنی رو پیشنهاد میدید؟ ممنون

مهدی
مهدی
ژوئن 21, 2020 10:22 ق.ظ

سلام.ساندرو اتومات دارم که 46000 تا کار کرده، تازگی وقتی کولر میگیرم و با دنده پایین حرکت میکنم، یه تقه احساس میکنم که بعضی وقتا فکر میکنم از پشت بهم زدن(خیلی شدید نیست).تقه همیشگی نیست و بعضی وقتا اتفاق میفته.بنظر شما مشکل از چیه؟امکان داره از ضعیف شدن باطری باشه؟یا روغن گیربکس؟
ممنون میشم پاسخم رو بدید

حامد
حامد
ژوئن 13, 2020 8:53 ب.ظ

سلام اقای مهندس..تازه یک اکسنت 2016 خریدم 78 هزار کارکرده …بین دور موتور 1.5 تا2 پت پت ریزی میزنه یا سکته ریزی داره البته کاملا محسوسه.. در دور بالاتر مشکلی نداره..بنظرتون از چی میتونه باشه ممکنه با تعویض روغن گیر بکس درست بشه
ممنون

مهدی
مهدی
ژوئن 8, 2020 12:12 ب.ظ

سلام
وقت بخیر
من یه هیوندا ورنا مدل ۸۵ دارم
کلن ۵۰ هزارتا کارکرده
مشکلیم تو تعویض دنده نداشته
الان میخوام روغن گیربکس تعویض کنم
توصیه شما تعویض فقط روغن یا صفحه ام تعویض بشه

مهرداد آریا
مهرداد آریا
ژوئن 5, 2020 11:20 ق.ظ

سلام استاد حسنلو
من207 اتومات مدل97 دارم،تعویض دنده و معکوس دادن هیچ مشکلی نداره Sو* هم فعال و بدون ایراد، فقط دوتا موضوع هست که از اولم بود.
1-وقتی ماشین پارکه و تازه روشن کنم اگه مستقیم بزنم دنده عقب ی تقه میزنه(اگه اول بزنمD ودرحد 20سانت حرکت کنه بعد بزنم R دیگه تقه نمیزنه )
2-بعضی مواقع مثلا پشت چراغ قرمز اگه ترمز ناگهانی بگیرم یک لحظه قبل از ایست کامل خودرو ی تقه میزنه که البته اگه نرمال ترمز بزنم مشکلی نیست.
آیا گیربکس ایرادی داره؟؟ ممنون از وقتی که میذارید

سیدمهدی
سیدمهدی
ژوئن 2, 2020 9:09 ق.ظ

سلام مهندس،وقت بخیر”بنده جک جی 5 اتومات دارم و 34هزار کیلومتر کارکرده و مدت 3 ساله دارم(سال 1396) لطفا بفرمائید تسمه تایم را چه کیلومتری تعویض کنم
تشکر

Anonymous
Anonymous
نوامبر 28, 2021 11:04 ق.ظ
پاسخ به  سیدمهدی

روی کیل.متر 60 هزارتا تعویض کنید

رضا
رضا
می 31, 2020 11:55 ق.ظ

با سلام تیگو 5 دارم الان 74000 تا کار کرده اصلا جایی داره برای چک کردن روغن یا دیدن سطح روغن و اینکه شما میگید نیاز نیست عوض کردن از کجا باید فهمید کی وقتش هست و اینکه گفتید کل 8 لیتر خالی نشه بهتره و فقط 4 لیتر خالی کنیم درسته سوال دیگه اینکه میگن روغن فاسد میشه مثلا شاید کارکرد روغن موتور 1000 کیلومتر نباشه ولی دوسال خوابیده باشه میگن روغن فاسد میشه درسته

شهاب
شهاب
می 17, 2020 8:38 ق.ظ

فرق یه مکانیک خوب و نکته سنج با مکانیکایی که فقط رو شنیده ها به مشتری راهنمایی میدن ازینجا معلومه ، جناب حسنلو من برق شریف فارق التحصیل شدم و ازونجایی که کار مکانیکای وطنی رو دیدم اکثر کارهای ساده ماشین مثل تعویض لنت یا روغن موتور یا روغن دیفرانسیل یا ترانسفر کیس رو خودم انجام میدم ، ماشینم راوفور هست و تو پنجسالی که دارم یکبار هم دست مکانیک بهش نخورده – دقیقا مطلب شما رو منم متوجه شدم که روغن گیربکس اصلا نیازی به تعویض نداره و خود تویوتا گفته لایف تایم هست اصلا طراحی این گیربکس بصورت seal هست که هیچ ماده خارجی نه وارد میشه نه خارج ، حالا بعضی ها اگه وسواس دارن میتونن تو کیلومترهای بالای سیصد هزار عوض کنن که اونم یه کار حداقل برای من سختی هست چون سطح روغن تو یه دمای خاصی تنطیم باید بشه بگذریم
ضمن خوشحالی از وجود افرادی تو ایران که بر خلاف اکثر مکانیکا با علم روز میرن جلو جای امیدواری داره ،

ضمنا اگه یه روزی نیاز شد روغن گیربکس عوض شه بنظر شما با دستگاه فلاش شه بهتره یا بروش معمول که ۸۰ درصدش تقریبا عوض میشه خوبه ، چون من تو فرومهای امریکای شمالی دیدم بعضیا میگن فشار دستگاه فلاش باعث اسیب رسوندن به سولونئید والو های گیریبکس میشه ، ممنون میشم اگه تجربه ای دارید با ما به اشتراک بگذارید

Anonymous
Anonymous
سپتامبر 13, 2020 2:23 ب.ظ
پاسخ به  شهاب

مهندس برق شریف، ترانسفورماتور هم ایزوله است ولی روغنشو عوض می کنن. گرما، عوامل داخلی و …. . اگه تکنیسین تجربی هم بودی اینو میدونستی

207
207
می 16, 2020 11:15 ق.ظ

با سلام 207 اتوماتیک مدل 96 دارم 63000 تا کارکردشه به نظرتون روغن گیربکس عوض کنم یا نه؟ اگر لازمه عوض کنم چه روغنی خوبه؟ تشکر

Anonymous
Anonymous
می 13, 2020 8:57 ب.ظ

سلام خسته نباشید من استپ وی اتومات مدل 95 دارم 54 هزارتا کار کرده آیا نیاز به تعویض روغن گیربکس داره

مهدی
مهدی
می 11, 2020 10:46 ب.ظ

سلام جناب حسنلو،من کوئیک اتومات دارم،دیروز رفتم روغن گیربکسشو عوض کردم،۷۲۰ تومن ازم گرفتم،لیتری ۱۷۰ تومن،یعنی پول ۴ لیتر روغن ازم گرفت،سوال من اینه که آیا کوئیک ۴لیتر روغن گیربکس میخوره؟

جعفر
جعفر
می 1, 2020 8:18 ب.ظ

باسلام و خسته نباشید 206 اتومات چند روزی است دکمه s و * خود بخود روشن میشه و مجددا خودش بعداز چند ثانیه خاموش میشه علت چیست؟ ضمنا آمپر ماشین خیلی بالا میره بخصوص موقع توقف! لطفا راهنمایی بفرمائید. تشکر

Anonymous
Anonymous
آوریل 22, 2020 1:15 ق.ظ

سلام استاد وقت بخر من ساینا اتومات دارم ۴۰ هزار کار کرده و گاز هرز می‌خور توی اتوبان آیا مشکل روغن هستش

محسن...
محسن...
آوریل 21, 2020 3:34 ب.ظ

سلام جناب حسنلو من به تازگی اپتیما ۲۰۱۳ خریدم تعویض روغنی رفتم گفت بازدید آخره باید عوض بشه نمیدونم ازکجا متوجه شد فقط گفت باید عوض بشه حالا شما میگی نیازی به تعویض نداره راهنمایی کنید لطفا
سپاس