ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦
09121011230
09126274174

راهنمای انتخاب روغن و انواع روغن گیربکس اتوماتیک

راهنمای انتخاب روغن گیربکس

انتخاب روغن گیربکس اتومات برای ماشین هایی که از گیربکس اتوماتیک بهره می برند از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. لازم است برای انتخاب روغن حساسیت به خرج داده و دقت بیشتری داشته باشید. زیرا گیربکس ماشین شما مثل قلب آن می ماند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع روغن های گیربکس اتوماتیک بپردازیم. هدف ما این است که در نهایت شما بتوانید با علم بیشتری روغن گیربکس خود را انتخاب کنید. در این مقاله کمی درباره راهنمای انتخاب روغن مناسب برای ماشین صحبت خواهیم کرد.

نیاز به راهنما درباره روغن های گیربکس داری؟

اگر در نصب گیربکس و یا انواع روغن های گیرکس اتومات ماشین به کمک تخصصی نیاز داشتید، تعمیرگاه حسنلو در تهران ارائه دهنده خدمات در زمینه است، هر سوالی و مشکلی داشتید کافی است با ما تماس بگیرید و یا به کمک لینک‌های زیر مکان تعمیرگاه را پیدا کنید و به شکل حضوری مراجعه کنید. (آدرس: ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦)

تلفن: ٠٩١٢١٥٠٤٤٦٠

جهت مسیریابی به تعمیرگاه حسنلو به کمک
و یا
ویز روی آیکون کلیک نمایید.

تعمیرگاه گیربکس

آشنایی با انواع روغن گیربکس

 

با سلام وقتتون بخیر داود حسنلو هستم ۱۸ساله در زمینهٔ تعمیر گیربکس به شکل تخصصی فعالیت می‌کنم دوستان سوال پرسیدن که روغن گیربکس چه کاری در گیربکس انجام می‌ده و انواع برند‌های روغن گیربکس رو نام ببرید روغن گیربکس اولین کارش انتقال قدرت هیدرودینامیکی به مولد گشت آور هستش و بعد به انتقال قدرت و درگیری به پیستون‌ها کلاج‌ها سرب‌ها و بدنه سوپاپ و داخل ساعت. کار بعدیش کمک به اصطکاک لغزشی در درگیری کلاج‌ها و باند‌ها و مهم ترین کارش انتقال حرارت و جلوگیری از افزایش دما در نواحی مختلف سطوح اصطکاکی دنده‌ها بوش‌ها و یاتاقان‌ها و روغن کاری قطعات محرک و قسمت‌های مختلف جعبه دنده هستش و اینکه انواع روغن تو ایران روغن اسو هست روغن ادینو روغن پرو روغن دکسرون و انواع روغن تایپ A و روغن های قرمز و زرد اصولا که گیربکس اتوماتیک که در گذشته از روغن‌های قرمز استفاده می‌شد ولی الان هم از روغن های زرد yellow و red استفاده می‌شه که هر دوشون برای گیربکس‌های مختلف هستش امیدوارم این فایل آموزشی براتون مفید بوده باشه اگه سوالی داشتید در نظرات بپرسید و اگر تمایل دارید حضوری بیاین ما در خیابان ستارخان خیابان یکم دریان نو جنب داروخانه شبانه روزی پلاک ۲۶ در خدمت شما هستیم پایدار باشید به امید دیدار

روغن های گیربکس انواع متفاوتی دارند و شرکت های بی شماری هستند که روغن گیربکس اتوماتیک تولید می کنند. به طور کلی می توان روغن های گیربکس را به دو دسته زیر دسته بندی کرد:

  • روغن های گیربکس با نشان VG
  • روغن های گیربکس با نشان A.T.F

از روغن های دسته اول برای گیربکس های ساده استفاده شده و کاربرد روغن های دسته دوم در ماشین هایی است که از گیربکس اتومات بهره می برند. در روغن هایی که با نشان A.T.F قابل شناسایی هستند، از روان کننده های خاصی استفاده شده است که این روغن را نسبت به دسته ی اول برتری می دهد. گاه در این نوع خاص از روغن از پانزده ماده مختلف استفاده می شود. روغن های گیربکس دارای گرانروی پایینی بوده و لازم است با فلزات جعبه دنده سازگاری داشته باشند. روغن های جعبه دنده را گاه با اسم واسکازین نیز می شناسند که در حقیقت نام روسی آن است.

روغن گیربکس اتومات ۲۰۶ تیپ ۶

در خودرو 206 تیپ 6 مانند دیگر خودروهای اتومات لازم است به نکاتی در زمان تعویض روغن دقت کرد. روغنی که در گیربکس های اتومات مورد استفاده قرار می گیرند مانند روغنی که در موتور ماشین از آن استفاده می شود تحت فشار و دمای بالایی است. به همین خاطر پس از طی شدن یک دوره زمانی مشخص، کیفیت خود را از دست داده و دیگر نمی تواند عمل روان کاری و خنک کنندگی را به خوبی گذشته انجام دهد. این مشکل می تواند صدمات پر هزینه ای را به گیربکس خودروی شما وارد کند. به همین خاطر لازم است پس از طی شدن یک دوره مشخص روغن گیربکس خود را تعویض کنید.

عضویت
Notify of
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Anonymous
Anonymous
ژوئن 29, 2021 1:19 ب.ظ

سلام برای جک جی فایو اتومات چه روغنی رو پیشنهاد میکنید ؟ لوبریفنت زرد یا قرمز ؟

علیرضا
علیرضا
دسامبر 13, 2020 2:01 ب.ظ

با سلام
آیا برای سراتو اتومات 2010 که 150000 کیلومتر کار کرده نیاز هست روغن گیربکس تعویض شود .ممنون

علیرضا
علیرضا
دسامبر 13, 2020 2:00 ب.ظ

سلام جناب آقای حسنلو
احتراما ماشین سراتو 2010 که 150000 کار کرده باید روغن گیربکس آن تعویض شود .ممنون

علی
علی
اکتبر 23, 2020 10:51 ب.ظ

سلام. وقت بخیر. v9 مدل ۸۹ دارم. زمستان ۹۸ خریدمش.مشکلات: ۱.کم جونه و شتاب خوبی نداره ۲.بوی خام سوزی یا دود میده وقتی روشنه ۳. وسط در وسط گیربکس خیسه ولی به لطف خدا پارکینگ اصلا لک روغن نداره ۴. بسیار به ندرت پیش میاد هنگام ترمز بعد سرعت، ماشین اصلا تکون نمیخوره و بعد با ضربه شدید راه میافته . در صورت امکان راهنمایی بفرمایید؟!

Anonymous
Anonymous
آگوست 26, 2020 7:01 ب.ظ

برای جک اس ۵ اتو چه روغن گیربکسی خوبه

Amir
Amir
آگوست 7, 2020 10:54 ق.ظ

سلام ممنونم بابت اطلاعات مفیدتون، برای گیربکس ام جی 360 توربو که شش سرعته آیسین هست توی دفترچه گفته روغن AW-1 استفاده بشه خواستم بپرسم چه روغنی هایی این استاندارد رو دارن، شما چه روغنی رو مناسب میدونید و در کارکرد چند کیلومتر لازمه که تعویض بشه و چه روشی برای تعویض مناسبه؟ ببخشید سوالهام زیاد شد.

رضا
رضا
مارس 12, 2020 12:33 ق.ظ

سلام وقت بخير جناب حسنلو
ببخشيد براي گيربگس پرسيا اتومات فابريك ميشه از روغن گيربگس بهران ٣خط استفاده كرد؟
با تشكر

امین
امین
آگوست 23, 2019 1:36 ق.ظ

سلام و خسته نباشید
برای ال نود اتومات چه روغنی پیشنهاد میکنید؟

افشین
افشین
آگوست 16, 2019 10:16 ب.ظ

سلام ، پارس اتومات مدل نود دارم و میخوام شش لیتر روغنشو عوص کنم
بهترین روغن گفتید ادینوله استانداردش چیه و ایا ممکنه جنس تقلبی هم داشته باشه
شما میتونی شش لیتر عوص کنی و جسارتا امروز که نزدیک اول شهریوره هزینه تعویصش چند هست
09123045048 اگر نوشتنش در سایتتون مقدور نیست متشکر میشم اس ام اس کنید