ستارخان خيابان يكم دريانو جنب داروخانه شبانه روزى پلاك ٢٦
09121011230
09126274174

بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

زمان تعویض روغن گیربکس

در خودروهایی که از گیربکس های اتومات بهره می برند، تعویض روغن گیربکس از اهمیت بالایی برخوردار است. اما سوال این جاست که پس از چه مدت زمانی نیاز به تعویض روغن گیربکس پیدا می شود؟ قبلا درباره روغن گیربکس اتوماتیک صحبت کردیم و حتی انواع روغن گیربکس اتوماتیک هم اشاره کردیم و حال در این مقاله می خواهیم درباره اهمیت تعویض روغن جعبه دنده و یا همان گیربکس اتومات و چگونگی آگاهی از زمان تعویض آن صحبت کنیم.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اتومات

 
با سلام وقتتون بخیر داود حسنلو هستم ۱۸ساله در زمینهٔ تعمیر گیربکس به شکل تخصصی فعالیت می‌کنم دوستی سوال کردن که این سوال زمان تعویض روغن گریبکس چه موقعی هست چون تو کاتالوگ‌های خودرو اشاره نشده ببنید دوست من خیلی از دوستانی که با من تماس می‌گیرند این سوال خیلی سوال مشترک و زیادی که می‌پرسند ببینید واقعیت اینه که اصلاْ روغن گیربکس نیاز به تعویض ندارد مگر در اورحال یعنی شما فقط در زمانی که گیربکس رو تعمیر میکنید روغن نو باید بریزید ولی توی ایران مد در آوردن باید هر ۲۰ هزارتا روغن گیربکس عوض می کنن هر ۴۰ هزازتا رو روغن گیربکس عوض می‌کنن ما تو حتی اون زمانی که فرانسوی‌ها به ما درس میدادن تو شرکت و مثلن سال ۸۲ اونموقع هم به ما میگفتن روغن گیربکس دائمیست و فقط در ۶۰ هزارتا سطحشو نگاه کنید ولی دوستان اکثرن که به من زنگ میزنن از بابت روغن گیربکس میپرسن قصدشون تعویض روغن گیربکس نیست ماشینشون تگه میزنه ایراد داره گاز هرز میخوره باعث میشه که باعث میشه فکر کنن که با تعویض روغن درست می‌شه ولی با تعویض روغن هیچ اتفاقی نمیوفته شما روغن عوض می‌کنید اون تگه باعثش خوردن شفت‌ها بوش‌ها رینگ‌ها باند‌ها اینا می‌تونه باشه که گیربکس گاز هرز میخوره راه نمیره یا اینکه تگه نمیخوره با تعویض روغن هیچ فرقی تو خودروتون ایجاد نمی‌شه امیدوارم این فایل آموزشی براتون مفید بوده باشه اگه سوالی داشتید در نظرات بپرسید و اگر تمایل دارید حضوری بیاین ما در خیابان ستارخان خیابان یکم دریان نو جنب داروخانه شبانه روزی پلاک ۲۶ در خدمت شما هستیم پایدار باشید به امید دیدار

واسکازین که آن را با عنوان روغن گیربکس و یا روغن جعبه دنده نیز می شناسید، برای کارکرد صحیح گیربکس های اتوماتیک یک عنصر حیاتی و لازم است. سیستم داخلی گیربکس ها به صورت هیدرولیک است و قطعات آن پیوسته در تماس با یکدیگر هستند. به همین خاطر اگر از یک روان کننده مناسب برای ارتباط بهتر آن ها استفاده نشود، می تواند خرابی های جبران ناپذیری را به بار بیاورد. ضمن اینکه اصطکاک بین این اجزا می تواند تولید گرما کند که خود گرما نیز دشمن درجه یک این اجزای داخلی گیربکس است. به همین خاطر لازم است پیوسته درون گیربکس شما از روغن گیربکس پر باشد. اینکه از کجا متوجه شویم زمان تعویض روغن گیربکس فرا رسیده است یک سوال کلی است. گاهی ممکن است حتی نیازی به تعویض روغن نباشد و فقط لازم شود که سطح روغن گیربکس را تنظیم کنید. اما در حالت کلی می توان گفت تعویض روغن گیربکس باید زمانی انجام شود که روغن آلوده شده و یا کیفیت خود را از دست داده باشد. وقتی روغن آلوده شده و یا کیفیت اولیه خود را نداشته باشد نمی تواند به درستی عمل روان سازی را انجام دهد و در نتیجه به قطعات داخلی گیربکس آسیب وارد می شود. به همین خاطر تعویض به موقع روغن گیربکس امری حیاتی است.

 

زمان تعویض روغن گیربکس
زمان تعویض روغن گیربکس

بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس ماشین خود را از متخصصین بپرسید

اگر نیاز به سوالات تخصصی در زمینه تعویض روغن گیربکس و زمان آن داشتید و یا تعمیرگاه گیربکس برای ماشین‌های ایران خودرو و پژو مثل 206 اتوماتیک داشتید، تعمیرگاه تخصصی گیربکس حسنلو می‌تواند ارائه دهنده خدمات ماشین شما باشد. (آدرس: تهران – خ ستارخان – خيابان يكم دريانو – جنب داروخانه شبانه روزى – پلاك ٢٦ عاملیت مجاز ایران خودرو – تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک حسنلو)

تلفن: ٠٩١٢١٥٠٤٤٦٠

جهت مسیریابی به تعمیرگاه حسنلو به کمک
و یا
ویز روی آیکون کلیک نمایید.

تعمیرگاه گیربکس

چه زمانی روغن گیربکس را عوض کنیم؟

برای اینکه متوجه شوید چه زمانی لازم است روغن گیربکس را تعویض کنید و یا هر چند وقت یک بار روغن گیربکس ماشین را عوض کنیم، راه حل های متفاوتی وجود دارد. اول اینکه از دفترچه راهنمای خودروی خود کمک بگیرید. معمولاً داخل این دفترچه های راهنما نوشته شده که بهتر است پس از چه میزان کارکردی روغن های گیربکس تعویض شوند. در حالت کلی نیز گفته می شود که پس از طی مسافتی بین بیست تا پنجاه هزار کیلومتر لازم است که اقدام به تعویض روغن جعبه دنده کرد. راه دیگری که می توانید به کمک آن متوجه شوید زمان تعویض روغن گیربکس فرا رسیده است، چک کردن کیفیت روغن گیربکس به صورت دستی است. چک کردن کیفیت روغن گیربکس و سطح آن به سادگی چک کردن میزان روغن موتور است. در ابتدا ماشین را روشن کنید و اجازه دهید چند دقیقه ای کار کند. حالا شاخص سطح روغن را خارج کرده و آن را تمیز کنید. دوباره شاخص را در جای خود قرار داده و خارج کنید. برای اینکه از میزان سطح روغن گیربکس مطمئن شوید به خط شاخص نگاه بیاندازید. اگر میزان روغن پایین تر از خط شاخص باشد یعنی گیربکس شما نیاز به روغن اضافی دارد. حال دست خود را به روغن آغشته کنید. روغن گیربکس سالم رنگی قرمز و روشن دارد. اگر رنگ روغن به سمت قهوه ای می زند و تیره رنگ باشد یعنی نیاز به تعویض کامل دارد. ضمن اینکه روغن آلوده بوی سوختگی می دهد.

چه زمانی روغن گیربکس را عوض کنیم
چه زمانی روغن گیربکس را عوض کنیم

زمان تعویض روغن گیربکس 206

روغن های گیربکس بسته به نوع و مرغوبیت شان پس از یک مدت زمان مشخص کیفیت خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارند. روغنی که کیفیت خود را از دست بدهد دیگر نمی تواند خاصیت روان کنندگی و خنگ کنندگی لازم را داشته باشد. اینکه چه اتفاقی برای روغن می افتد که دچار آلودگی می شود هم سوال مهمی است. روغن ها معمولاً به دما حساس هستند. بالا رفتن سطح دما در گیربکس می تواند باعث آلودگی روغن شود. ضمن اینکه گاهی فیلتر گیربکس به خوبی عمل نمی کند و همین موضوع نیز می تواند باعث آلوده شدن روغن گیربکس گردد. برای اینکه متوجه شوید چه زمانی برای تعویض روغن گیربکس ماشین تان مناسب است بهت است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.

 

بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس اتومات ماشیناز چه روغنی در گیربکس خود استفاده کنیم؟

سوال آخر این است که در زمان تعویض روغن گیربکس باید از چه نوع روغنی استفاده کرد؟ روغن های گیربکس در مارک ها و انواع متفاوتی در بازار موجود هستند. اما نکته مهمی که در زمان انتخاب باید به آن توجه داشته باشید نوع روغن گیربکس است. روغنی که در گیربکس های اتومات مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت از روغن گیربکس های دستی است. عامل دیگری که در این انتخاب مؤثر است، مشخصات خود روغن است. هر روغن مخصوص شرایط محیطی خاصی ساخته و تولید می شود. پس در زمان انتخاب به دما و فشار محیطی که در آن راننده می کنید نیز فکر کنید. البته در این کار نظر یک شخص باتجربه می تواند کارگشا تر باشد.

 

 

استفاده از گیربکس های اتومات امروزه مقبولیت بالایی پیدا کرده است. به گونه ای که افراد زیادی دست به خرید گیربکس و تغییر گیربکس ماشین خود از دنده ای به اتومات می زنند. برای اینکه اقدام به خرید گیربکس اتومات کنید نکاتی را باید در نظر داشته باشید. ضمن اینکه لازم است انواع گیربکس های اتومات را بشناسید و با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید. در این مقاله هدف ما آشنایی بیشتر شما با انواع گیربکس های اتومات و مزایای آن ها است.

توضیحات بیشتر از یک متخصص گیربکس:

یکی از دغدغه های دارندگان خودروهای 206 و 206SD و 207i مجهز به گیربکسهای اتوماتیک زمان تعویض روغن گیربکس است. افراد مختلفی راهنماییهایی متفاوت در این زمینه می کنند و بر حسب کیلومتر اعدادی را جهت تعویض روغن اعلام می کنند. درصورتیکه بصورت اصولی به هیچ عنوان نمی توان بصورت کلی کیلومتر خاصی برای زمان تعویض روغن آنها پیشنهاد داد. چرا که این مساله رابطه مستقیمی به شرایط کارکرد خودرو داشته و از یک خودرو تا خودروی دیگر متفاوت است.

همچنین گیربکسهای اتوماتیک AL4 بر روی خودروهای زیر نیز به کار رفته است و این نکات می تواند مورد استفاده دارندگان این خودروها نیز باشد:

پژو: 206, 207, 307, 406, 407
سیتروئن: C3, C4, C5, PICASO
رنو: CLIO

نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک

در داخل گیربکسهای AL4 روغن مخصوصی موجود می باشد که اصطلاحاً Life Time (مادام العمر) می‌باشند. منظور از این اصطلاح این نیست که هیچگاه نیاز به تعویض نخواهند داشت، بلکه حکایت از مدت زمان زیاد کارکرد آنها دارد.

عملکرد این گیربکس هیدروالکترومکانیکی است و با استفاده از فشار روغن و تنظیم مقدار فشار آن نیروی لازم را از موتور به چرخها منتقل می کند. تعویض دنده ها از طریق تغییر مسیر و کنترل فشار جریان روغن در گیربکس توسط شیرهای الکترونیکی(شیربرقی) انجام می شود.

تمامی این اعمال و کنترل قسمتهای مختلف توسط نرم افزاری که بر روی یونیت الکترونیکی گیربکس (TCU) نصب است انجام میگیرد. بنابراین بهینه و به روز بودن نرم افزار نقش مهمی در چگونگی عملکرد و نحوه و نرم بودن تعویض دنده ها دارد. هم از اینروست که آپدیت گیربکس سبب بهبود عملکرد گیربکس و نرم تر شدن تعویض دنده ها و کاهش استهلاک و طول عمر قطعات آن می شود.

 

عضویت
Notify of
guest
273 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
آوریل 20, 2020 6:50 ق.ظ

سلام ۴٠۵ مدل ٩۶ هست دنده یک خوب جا نمیره بعضی وقتا گیر داره ‌‌‌‌، وقتی موتور گرمه بهتر میشه، علت چیه روغن گیربکس عوض کنم درست میشه

رضا
رضا
آوریل 14, 2020 3:25 ق.ظ

سلام . لطف کردید و فایل صوتی گذاشتید در مورد اینکه روغن نباید عوض شود . چرا این همه سوال کردن آقا روغنو کی عوض کنیم ؟! آب توی هاون کوبیدی فکر کنم
به هر حال ممنون

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
آوریل 14, 2020 9:52 ق.ظ
پاسخ به  رضا

سلام وقت بخیر
متاسفانه دوستان دقت رو ندارن و اصلا توجه به محتوایی که نوشته شده رو نمیکنن.

علی
علی
مارس 31, 2020 3:00 ب.ظ

سلام اقای حسنلو. میتسوبیشی اوتلندر مدل 2017 دارم 60 هزار کار کرده مشکل خاصی نداره ولی تو دفترچه فارسی که آرین موتور داده نوشته روغن گیربکس 40هزار کارکرد عضو بشه. راهنمای انگلیسی سرچ کردم چیزی ندیدم. برای این مدل بنظرتان حدودا چند هزار کار کنه نیاز به تعویض داره

پويا
پويا
مارس 7, 2020 10:03 ق.ظ

سلام ماشين من h30 كراس مدل 95 هست با كاركرد 40000 …چه زماني بايد روغن گيربكس اتومات عوض بشه؟

سید رهام نیاکان
سید رهام نیاکان
فوریه 28, 2020 6:22 ق.ظ

سلام من پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۶ با کارکرد ۴۴۰۰۰ دارم میخواستم بدونم روغن گیربکس اتومات رو باید تعویض کنم ؟و اگر لازم به تعویض هست تو چه کیلومتری این کار انجام بدم؟

انور
انور
فوریه 27, 2020 10:15 ب.ظ

سلام من ماشين ال نود پلاس مدل ٩٦ كار كرد ٥٥هزار زمان تعويض روغن گيربكس لطفا بفرماييد

یوسف
یوسف
فوریه 25, 2020 2:45 ب.ظ

سلام من ساینااتوماتوبردم نمایندگی ۵۹تاکارکرده روغن گیربکسوعوض کردن هزینش ۶۰۰تومن شده آیاقیمت وهزینه تعویض انقدمیشه

خسروي
خسروي
فوریه 25, 2020 11:31 ق.ظ

سلام.

من حدود 5.5 ساله ميتسوبيشي لنسر اتومات سي وي تي دارم .22400 تا كار كرده و مشكل خاصي هم تا به حال نداشته . ميخواستم نظر شما رو در مورد عوض كردن روغن گيربكسش بپرسم. ممنون.

علیرضا
علیرضا
فوریه 22, 2020 3:58 ب.ظ

سلام جناب حسنلو.. من یک آزرا 2009 تازه خریدم 220هزارتا کار کرده، نمیدونم روغن گیربکسش را عوض کرده قبلا یا نه؟ ولی روغنش شفاف و قرمز هست، نیازی به تعویض هست؟

محمدگناوه ایی
محمدگناوه ایی
جولای 5, 2020 2:17 ق.ظ

سلام خسته نباشید
پژوپارس tu5اتومات مدل ۹۷کارکرد۷۵۰۰۰کیلومترآیانیازبه تعویض روغن گیربکس دارد
درضمن هیچ مشکلی درسیستم گیربکس وجودنداردوبدون سروصداست خواستم بدونم نیازی به تعویض روغن گیربکس داره واگرنیازداره ازچه روغنی استفاده کنم چون رفتم تعویض روغنی میگه ۷لیتربایدبریزی خواستم مطمئأبشم چندلیترمیبره وازچه روغنی استفاده کنم باتشکر

Anonymous
Anonymous
نوامبر 22, 2021 4:16 ق.ظ

سلام مهندس ۲۰۷ اتومات صبح که حرکت میکنی دنده از جاش خارج میشه و میره تو دنده ۳ باید خاموش روشن کنی تا درست شه در ضمن چراغ خورشید پشت امپر روشن میشه ممنون از شما

پرویز
پرویز
فوریه 18, 2020 8:20 ق.ظ

با سلام .مزداد 3 نیو مدل 91 خریدم کیلومترش حدود 110هزار بود الان 145 هزار هستش .آیا نیاز به تعویض روغن گیربکس و oil cooler داره ? نمی دونم قبل از 110 هزار تعویض شدند یا نه ؟
البته روغن motorcraft را خود شرکت بهمن با قیمت 13 هزار داد( می گفت 180 که در طرح نوروزی 5 تخفیف خورده)
آیا عوضش کنم؟

Anonymous
Anonymous
نوامبر 22, 2021 4:18 ق.ظ

سلام مهندس ۲۰۷ اتومات صبح که حرکت میکنی دنده از جاش خارج میشه و میره تو دنده ۳ باید خاموش روشن کنی تا درست شه در ضمن چراغ خورشید پشت امپر روشن میشه ممنون از شما

شاهين پورناصح
شاهين پورناصح
فوریه 15, 2020 1:20 ب.ظ

سلام من تازه يه جك سواري J5 اتومات خريدم رو 77000 تا هستش آيا نيازه داره روغن گيربكسش عوض بشه ؟

امین
امین
فوریه 15, 2020 9:31 ق.ظ

سلام من سانتافه ۲۰۱۵ دارم ۸۰۰۰۰ کیلومتر کار کرده نمایندگی بهم گفته باید واسکازین عوض کنم .ایا این درسته که موقع عوض کردن واسکازین هست؟ ممنون از شما اگه راهنماییم کنید

سعید
سعید
فوریه 13, 2020 4:24 ب.ظ

سلام و خسته نباشن
من استپ وی دنده ای 97 با کارکرد25 هزارکیلومتردارم. زمانی که ماشین مقداری کار میکنه، وقتی کلاج آزاده ی صدای هر هر میاد ولی وقتی کلاج و میگیرم صدا قطع میشه.
میگن از دنده زیر گیربوکسه روغن و عوض کنم بهتره میشه،
یه مورد دیگه ای که داره وقتی گاز میدم مثلا تو دنده 2، گاز رو ک ول میکنم یه صدا زوزه ای میاد.
نظر شما چیه چیکار کنم؟؟

محمد
محمد
فوریه 10, 2020 1:08 ق.ظ

سلام اقاي حسنلو،با احترام،من سوناتا واي اف مدل ٢٠١٤ دارم ٨٨ هزارتا كار كرده ايا نيازي به تعويض روغن گيربكس داره؟

امید
امید
فوریه 28, 2020 9:57 ب.ظ

جناب حسنلو ببخشید چرا مردم رو گمراه میکنید روغن گیربکس یکی از راوانکاری های مصرفی به حساب میاید. مگه میشه روغن رو عوض نکردپس روانکاری های گیربکس به چه چیزی بستگی دارد. گیربکس هم داغ میشه و حرارت دارد برای اون یک خنک کن گذاشتن. هر چیز مصرفی در خودرو را به موقع خودش باید تعویض کرد. لطفا مردم را گمراه نکنید. مردم لایق بهترین اطلاعات هستند. ممنون

محسن
محسن
ژوئن 20, 2020 12:18 ب.ظ

سلام . دفترچه اسپورتیج 2011 زده بار اول 100هزار کیلومتر تعویض دفعات بعد هر 50 هزار . مگه میشه روغن گیربکس مدام العمر باشه ؟!!!

اميرحسين
اميرحسين
جولای 18, 2021 4:08 ب.ظ
پاسخ به  محسن

محسن خان اقای حسنلو درست میگه. شما احتمالا دقت کافی برای خوندن یه دفترچه فارسی رو هم نداشتین، من خودم اسپورتیج 2011 دارم و هم دفترچه فارسی و انگلیسی رو چک کردم. نوشته در شرایط رانندگی نرمال بدون نیاز به تعویض ولی در شرایط خاص رانندگی پر فشار مثل جاده های خاکی و یدک کشیدن و….
هر 100 هزار کیلومتر تعویض بشود.
لطفا با کم سوادی خودتون اطلاعات غلط به سایرین ندهید. اگه خواستین میتونم براتون عکس بگیرم از دفترچه ماشین.

Tu5
Tu5
فوریه 9, 2020 2:34 ق.ظ

سلام اقای مهندس حسنلو
ی پرشیا ۹۱ اتومات دارم تو بیشتر مواقع فقط دنده ۲ تقه میزنه مخصوصا وقتی زیاد گاز میدی می خواستم بدونم علت چیه ممنون میشم جواب بدید
آیا نیاز به تعویض روغن داره؟
با تشکر

سامان
سامان
فوریه 8, 2020 6:12 ب.ظ

سلام ساندرو اتوماتیک مدل ۹۶ دارم ۴۶ تا باهاش رفتم
الان دو هفته اس وقتی ماشین سرده وقتی تو درایو یا دنده عقب میزنم تق صدا میده اما وقتی ماشین گرم میشه دیگه خبری از صدا نیست آیا مشکل روغن گیربکسه؟ اگه امکان داره مدل بهترین روغن گیربکس بازار و مقدار و مبلغش و بهم بگین ممنون از راهنماییتون

Mohsen
Mohsen
فوریه 6, 2020 12:36 ق.ظ

سلام. وقت بخیر
ساینا اتومات گیربکس cvt, چه زمانی نیاز به تعویض روغن گیربکس دارد?

حسین
حسین
فوریه 4, 2020 11:26 ق.ظ

سلام من بسترن B50F دارم با کیلومتر 95000 ، آیا احتیاج به تعویض روغن گیربکس داره؟ فیلتر گیربکس چطور؟ و چه نوع روغنی بریزم خوبه؟

Anonymous
Anonymous
فوریه 8, 2020 2:00 ب.ظ

ممنونم

علی میکائیلی
علی میکائیلی
فوریه 3, 2020 11:16 ب.ظ

سلام و خدا قوت
من یک ماشین نیسان سانی کره ای دارم که ۱۴۰هزارتا کارکرده، به گفته اوستای تعویض روغن الان باید عوض کنم، سوال من اینه که با دستگاه تعویض کنم یا دستی که به گفته اوستا کیس را کلا باز میکند و روغنی در آن باقی نمی ماند

علی میکائیلی
علی میکائیلی
فوریه 3, 2020 11:20 ب.ظ

معذرت من دوباره سوال کردم چون پاسخ قبلی را ندیده بودم

Anonymous
Anonymous
فوریه 3, 2020 12:26 ب.ظ

سلام من 206 مدل 95 تیپ 2 دارم 86000 کارکرده احساس میکنم دنده خودرو خشک شده نیاز به تعویض روغن گیربکس داره یا میتونم فعلا کار کنم باهاش یا نه

ملک افضلی
ملک افضلی
فوریه 3, 2020 9:32 ق.ظ

سلام جناب حسنلو وقتتون بخیر ، برای خودرو رنو ساندرو استپوی ، هر چند هزار تا تعویض بشه روغن گیربکس بهتره ؟ و نحوه بازدید میزان سطح روغن در این خودرو به چه صورت هست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

Omid
Omid
ژانویه 31, 2020 11:31 ب.ظ

خسته نباشی مهندس یک سالی میشه پارس اتومات از کارخانه تحویل گرفتم شنیدم ک گفتن روغن کارخانه به درد نمیخوره بنظرتون باید عوض کنم؟

احدغلامحسینزاده
احدغلامحسینزاده
ژانویه 31, 2020 11:06 ب.ظ

باعرض سلام واحترام. من ماشینم پراید مدل ۹۶است تازگی روغن موتور رشد عوض کردم و رفتم جاده در دنده ۳به بالا از گیر بکسش صدای بلند میده که واقعا آذار دهند ه هست ممنون میشم راهنمایی م کنین.باتشکر

علی میکائیلی
علی میکائیلی
ژانویه 31, 2020 12:50 ق.ظ

سلام استاد گرامی
من یک ماشین نیسان سانی ۲۰۱۲دنده اتومات دارم، به گفته تعویض روغنی، روغنش کمی بوی سوختگی میده، آیا این صحت دارد یا فقط حدس خودش است ؟؟
سوال دومی هم دارم که اگر لازم به تعویض واسکازین شد با دستگاه تعویض کنم یا همون دستی هم کفایت میکنه؟؟
در ضمن من عراق می‌شینم
ممنون از حوصله ولطف شما

Anonymous
Anonymous
ژانویه 28, 2020 8:28 ق.ظ

سلام ماشین من صبح ها دنده دو که عوض کنم راحت عوض نمی شه گفتم نیاز داره روغن گیر بکس عوض کنم یا طبیعیه چون هوا سرد هست (شاید) تشکر از شما برادر عزیز اقای حسنلو

احمد جمهوری ساکن مشهد
احمد جمهوری ساکن مشهد
ژانویه 27, 2020 7:10 ب.ظ

سلام آقای مهندس حسنلو ال ۹۰ اتومات دارم ۸۳ هزار کارکرده وروغن گیربکس تعویض نشده آیا نیاز داره به تعویض ؟از چه روغنی استفاده کنم ممنون تشکر

صالح سوار
صالح سوار
ژانویه 24, 2020 7:40 ب.ظ

با سلام خدمت استاد گرامی مگان ۲۰۰۰ اتومات دارم چند وقتی هست گیربکس تقه میزنه و تو سرعت ۴۰ تا ۷۰ تا صدای زوزه میاد اما سرعت بالا صدا نمیده. چقدر هزینه داره روبه راه بشه.خیلی ممنون بابت راهنمای

Anonymous
Anonymous
ژانویه 22, 2020 8:36 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای حسنلو در مورد گيربكس اتوماتیک آریو s300 خواستم سوال کنم نیاز به تعویض روغن داره باید فلیتر هم تعویض بشه یا سرویس کنم در ضمن 80000کارکرد ماشین هست روغن ftسه خط مناسبه برای این ماشین؟

Darab ghezelbash
Darab ghezelbash
ژانویه 20, 2020 10:37 ق.ظ

سلام خسته نباشی مهندس حسنلو
هیوندااکسنت۲۰۱۵دارم ۱۱۰۰۰۰تاکارکرده نیازبه تعویض واسگازین گیربکس هست یانه؟

گل پسر
گل پسر
ژانویه 29, 2020 12:12 ق.ظ

سلام .ساینا صفر دارم ۱۹۰۰ کار کرده.آیا روغن واسکازین شو عوض کنم‌جنس خوب بریزم یا فعلا نه؟

حمیدرضا
حمیدرضا
ژانویه 19, 2020 3:06 ب.ظ

سلام عرض ادب ماشین بنده جک j5هست حدود ۱۶۵هزار تا کارکرد داره من ماشینو چند ماه گرفتم اطلاع ندارم صاحب قبلیش روغن گیربکس رو تعویض کرده یا نه آیا به نظر شما روغن گیربکس رو عوض کنم یا نه؟؟اگر نیاز به تعویض روغن داره از چه روغنی استفاده کنم ؟؟
با تشکر فراوان

بهنام
بهنام
ژانویه 18, 2020 5:26 ب.ظ

سلام. خسته نباشید. من یه ۲۰۷ اتومات دارم که ۵۰ تا کار کرده. جدیدا دنده رو روی D که میخوام بزارم بد جا میره. البته وقتی صبحا موتور سرده اینطوری نمیشه یه مسافتی که باش میرم دیگه راحت جا نمیره رویD. ممنون میشم راهنمایی کنید.

رسول
رسول
ژانویه 17, 2020 5:28 ب.ظ

من ساندرو دارم مدل 96 تا الان 47000 راه رفته بردم سرویس دوره ای جدای ازینکه روغن سوپرپیشتاز ایرانی ریختم و فیلتر هاشو عوض کرد 391 هزارتومن خرجش شد گفت برای تعویض روغن گیربکس حدود 1.2 میلیون هزینه ش میشه و جنس خارجی میریزه آیا لازم من عوض کنم؟ موقع دنده عقب و جلو رفتن تگه میزنه و گاهی تو گاز دادن ماشین گاز نمی خوره شتاب نمی گیره بعد یهو گاز میخوره

داراب
داراب
ژانویه 16, 2020 9:15 ق.ظ

سلام اکسنت ۲۰۱۵دارم۱۰۵۰۰۰تاراه رفته مشکل خاصی نداره
نیازبه تعویض روغن گیربکس داره یانه؟

مهدی
مهدی
ژانویه 15, 2020 9:23 ب.ظ

سلام من ال 90 اتومات دارم در کیلومتر 50 هزار یک بار روغن گریبکس را تعویض کردم و الان به کیلومتر 80 هزار رسیده. آیا نیاز هست الان تعویض کنم؟ در چه موقع عوض کنم؟

Anonymous
Anonymous
ژانویه 14, 2020 2:37 ب.ظ

سلام ببخشید هزینه ی عوض کردن روغن واسکازین ماشین چانگان چقدر است ؟

سیروسخان
سیروسخان
ژانویه 8, 2020 2:52 ق.ظ

سلام من سیروسخان شهرکیم از دیار سیستان می خواهم دنا پلاس دنده دستی بگیرم بعد اتومات کنم ایا میشود همچنین کاری یا نه از نظر هزینه به صرفه است یا نه واخلال در رفتار ماشین دارد یا نه ماشینی که سیستمش از کارخانه دستی بوده وبعد اتومات کرده باشی و ایا اگر اتومات بشه گریبکس دستی ان را از ما می خرید ممنون میشم به سوالات ای حقیر جواب بدهید …

محمدرضا
محمدرضا
ژانویه 12, 2020 1:33 ب.ظ
پاسخ به  سیروسخان

با سلام و عرض خسته نباشید
استاد بنده یک سواری سیتروئن سی۵ ۲۰۰۷ دارم بیش از ۵ ساله استفاده میکنم مدتیه موقعی که دمایه موتور پایین میاد گیربکس تقه میزنه و در مانیتور خطا نشوند میده و بعد از اینکه یک بار خاموش وروشن میکنم درست میشه .زمانی که کاملا گرم میشه مشکلی نداری. حدود ۱۰هزار میشه که روغن گیربکس را عوض کردم . حدود ۲۷۰۰۰۰ تا کار کرده ولی تابحال به قسمت موتورش دست نخورده . لطفا راهنمایی کنید متشکر. ..

فریناز
فریناز
فوریه 4, 2020 1:01 ب.ظ
پاسخ به  محمدرضا

من207 دنده اتوماتیک دارم
خودروی منم دقیقا همین مشکلو داشت 2کیلومتر یا کمتر که میرفتم زیر پدال گاز یه تقه می زد وخلاص می شد ونشانگر اخطارگیربکس اتوماتیک هم رو جلو آمپر روشن می شد
خاموش وروشن می کردم درست می شد .تو تعمیرگاه مجازدیاگ زدن گفتن خطای سلکتور می زنه دسته سیم رو عوض کردن ولی درست نشد .
شیربرقیشو که عوض کردن درست شد.

صابر منصوری
صابر منصوری
دسامبر 29, 2019 1:29 ب.ظ

سلام و خسته نباشید ، ممنون بابت توضیحات عالی تون ، سوالی داشتم خدمتتون ، ماشین من نیسان جوک 2014 هست ، 90 هزار تا کارکرده ، تا الان هم هیچ مشکلی نبوده ، نیاز به تعویض روغن هست یا خیر ، و اگر در آینده نیاز به تعویض باشه ، چه روغنی رو پیشنهاد میکنید تو این وضعیت اقتصادی ، روغن NS3 خود نیسان خیلی گرون هست .
در ضمن چه شباهتی با وزیر جوان( جهرمی ) دارید ، البته خوش تیپ ترید شما

کیا
کیا
دسامبر 28, 2019 9:48 ق.ظ

درود .ممنون از این همه اطلاعات
هیچکی از تویوتا نپرسیده .جالبه
من تویوتا یاریس دارم خیلی راضیم. ولی جدیدن وقتی روشن میکنم موتور یه تلق تلق صدا میده ولی بعدش نیست این صدا. از چی میتونه باشه به نظرتون؟

عیسی محبی
عیسی محبی
دسامبر 27, 2019 4:45 ق.ظ

سلام خسته نباشید ماشین بنده مگان 2000اتومات مدل91هست تا حالا 125 تا راه رفته و بنده هر 30تا از طریق کارتر روغن گیربکس عوض کردم صبح وقتی ماشین روشن میکنم اگه فورا حرکت کنم و صبر نکنم ماشین تقه میزنه این عادی هست یا مشکل داره گیربکس

saeed
saeed
دسامبر 23, 2019 12:23 ق.ظ

سلام استاد گرامی بنده یه ساندرو اتوماتیک تازه خریدم ۷۳ هزارتا کار کرده از صاحب قبلیش پرسیدم که روغن گیربکس رو عوض کردی گفت که تا حالا عوض نکردم و روغن فابریکه کارخانه روشه،حالا از شما خواستم بپرسم که نیازی هست روغن رو عوض کنم یا خیر چون یکی میگفت باید رو ۶۰ هزازتا عوض کنی

Vahid
Vahid
دسامبر 22, 2019 6:35 ب.ظ

سلام آقا مهندس _بنده ام وی ام x33اتوماتیک دارم میخوام روغنشو عوض کنم ایا روغن اتوماتیکmvm مخصوص خودش هست یا هر روغن تو بازار هست استفاده کنم روغن ۳خط یا ۶خط اصلا این خط میگن چ خصوصیتی در گیربکس اتومات داره !!!

سید حمیدرضا میراحمدی
سید حمیدرضا میراحمدی
دسامبر 22, 2019 4:39 ب.ظ

سلام و وقت بخیر،من سراتو 2000 اتوماتیک مدل 2008،اطاق قدیم دارم،کیلومتر ماشین رو 160 هزارتاست و دو الی سه سالیه که هواسرد میشه،ماشین که مخصوصا سرده دنده عقبش انگار که گیر باشه ماشین حرکت نمیکنه مگر اینکه پر گاز برم،انگار ماشین ترمز دستی بالا باشه،ولی یه مدت که میگذره خوب میشه و روی دنده عقب بدون گاز هم حرکت میکنه،البته باید بگم که از آخرین تعویض روغن گیربکسم الان 55 هزارتایی میگذره که برای 4 سال پیشه،البته دو سه سال پیش هم که کارکرد کمتر بود اینطوری میشد،ممنونم نظرتونو بگین.

علی
علی
دسامبر 21, 2019 12:31 ق.ظ

سلام
لیفان x60 اتومات دارم، دنده عقب ماشین ضعیف شده، فقط توی کفی عقب میره، اگر خیابون شیب بخوره دیگه نمیتونه عقب بره.
ماشین ۸۶هزار کیلومتر کار کرده هنوز روغن گیربکس عوض نشده.

باید گیربکسش تعمیر بشه یا زوغنش؟

علی
علی
دسامبر 19, 2019 2:50 ب.ظ

سلام من ی ساندرو دارم ۵۰ تا کارکرده میخواستم ببینم روغن گیربکس کی باید تعویض بشه

منصور
منصور
دسامبر 12, 2019 11:02 ق.ظ

درود بر شما . ال نود اتومات مدل ۹۵ دارم ۵۰ تا راه رفته ، بردم برا تعویض روغن گیربکس طرف گفت هر جوری روغن گیریبکسو خالی کنم یعنی چه ساکشن چه تخلیه از زیر ۲ لیتر از روغن قدیمی تو گیربکس باقی میمونه. آیا این حرف مورد تآئید شما هم هست ؟

محمود
محمود
دسامبر 10, 2019 7:40 ب.ظ

سلام من ۲۰۷اتومات۹۰دارم ۲۰۰هزارتاکارکرد گاهی اوقات صبح زود یا زمانی هوادسردهستش گیربکس یک تقه میخوره میره روی حالت s و زمستانی و دنده۴ جانمیره دیاگ وصل کردم خطا فشار روغن نشون میده بعداز یکربع خاموش روشن میکنم مشکلش حل میشه ممنون میشم راهنمایی کنید ایراد چیه؟ درضمن روغن گیربکس ۵۰هزارتاکارکرده لازمه تعویض شه؟

ارش
ارش
دسامبر 8, 2019 4:27 ق.ظ

با سلام پژو پارس دارم 55 هزار تا کار کرده دنده هاش در سرما خیلی سفت شده مخصوصا دنده 1 و دنده عقب ایا روغن گیربکسشو عوض کنم؟چند لیتر بخرم برای پارس؟

مهدی حاجی محمدتقی دولابی
مهدی حاجی محمدتقی دولابی
دسامبر 3, 2019 10:40 ب.ظ

سلام و خسته نباشین
ماشین بنده پژو پارس مدل ۹۳ هستش و کارکردش ۶۲هزارتا هستش موقعی صبح ها ماشین رو روشن میکنم و حرکت میکنم از دنده یک میرم دنده دو و از دنده دو میرم دنده سه به سختی دنده تعویض مبکنه وحتی در حال معکوس دنده هم همینجور هستش اما بعداز نبم ساعت یا ۱ساعت تغییر میکنه ونرم میشه و راحت جابجا میشه آیا نیاز به تعویض روغن گیربکس یا واسکازین هستش
سپاسگذارم

عباس
عباس
دسامبر 2, 2019 1:15 ب.ظ

سلام
ساندرو اتومات مدل 95 که 65000 کیلومتر کار کرده
برای تعویض تسمه تایم باید چند هزارتا عوض کنم؟
با تشکر

احمد
احمد
نوامبر 30, 2019 7:53 ب.ظ

سلام و خسته نباشید، بنده تندر نود پلاس مدل ۹۷ دارم که ۵۶۰۰۰ تا کار کرده و مسیرم هم بیشتر اتوبان کرج قزوین بوده که اغلب ترافیک سنگینی نداره، با این شرایط آیا نیاز به تعویض روغن گیربکس داره یا فقط کنترل سطح روغن و اضافه کردن اون کفایت میکنه؟ نظرات مختلف در این زمینه حسابی من رو سردرگم کرده، ممنون از سایت خوبتون

محسن
محسن
نوامبر 30, 2019 4:01 ب.ظ

سلام وقت بخیر
ساندرو اتومات مدل 95 با 80 تا کارکرد، چند وقتی هست که خیلی زود دنده سبک میکنه یعنی به جز شروع حرکت بقیه مسیر انگار دنده مرده هستش ، تو سر بالایی هم همش باید گازو تا انتها فشار بدی تا معکوس بده ، تو سر بالایی با 55 تا سرعت میره رو دنده 4 ، به نظر شما گیربکس ایراد داره؟ آیا با تعویض روغن گیربکس درست میشه؟

رضا
رضا
نوامبر 29, 2019 12:42 ب.ظ

باتشکرازمطالب ارزنده شما.مگان 2000اتومات دارم 80هزارکارکرده ودرتعویض دنده هم مشکلی نداره ولی تاحالا روغن گیربکس عوض نکردم به نظرشماعوض کنم باتشکر

علیرضا
علیرضا
نوامبر 29, 2019 10:23 ق.ظ

سلام مهندس خسته نباشی من ماشین hc کراس دارم الان ۶۰ هزارتا کارکرده باید روغن گریبکس عوض بشه یا نه لطفا راهنمایی کنید واقعا خسته شدم هرکی یه چیزی میگه ممنون

سیداحمد
سیداحمد
نوامبر 28, 2019 10:07 ب.ظ

عرض ادب واحترام.
بنده پارسال پراید صفر رو دادم اتومات کردن.ی وقتایی حس میکنم ماشین رو درحال حرکت ازپشت گرفتن ولی ی موقع هایی خیلی عالیه.علت چیه.سپاس

Anonymous
Anonymous
نوامبر 25, 2019 12:43 ق.ظ

سلام و خسته نباشيد روغن گيربكس تاليسمان چند هزار كيلومتر بايد چك كرد و ايا فيلتر گيربكس داره براي تعويض و چه كيلومتري بايد براي تعويض فيلتر گيربكس مراجعه كنيم ممنون ميشم جواب بديد

امید
امید
نوامبر 24, 2019 1:01 ب.ظ

سلام ماشین من زوتی z300 2014 است. کیلومترش 61000 شده. توی سرویس نمایندگی میگن رو 60000 باید روغن گیربکس عوض بشه. خودشونم دستگاه ساکشن ندارن و کارتل رو باز می کنن و 3-4 لیتر عوض می کنن. میگن اگه می خواهی کامل عوض شه ببر بیرون. روغن هم Ecu plus DEx III پیشنهاد میدن. شما نظرتون چیه ؟

کیوان
کیوان
نوامبر 24, 2019 10:16 ق.ظ

من ساندرو اتومات مدل 94 دارم .الان 80 هزار تا کار کارده .یکبار در 40 هزارتا روغن گیر بکس رو تعویض کردم .ایا نیاز هست مجدد تعویض بشه .ماشینم مشکلی نداره .ایا بهتر نیست یکبار جهت بازدید ماشین رو خدمتتون بیارم ؟نیاز به وقت قبلی هست ؟

م.د
م.د
نوامبر 24, 2019 12:57 ق.ظ

سلام.آیا روغن گیربکس ال90 اتوماتیک مدل 93 با 40 هزار کارکرد نیاز به تعویض دارد؟

محمدرضا
محمدرضا
نوامبر 14, 2019 10:54 ب.ظ

باسلام
پژوی پارس اتومات tu5اتوماتal4دارم.زمان تعویض روغن گیربکسش کی هست؟ الان کارکردش هفده هزارتا هست.

جلیل
جلیل
نوامبر 14, 2019 10:18 ب.ظ

سلام آقای مهندس . آیا شما بررسی گیربکس اتومات مگان وتعویض روغن گیربکس اونو انجام میدید .

علی
علی
نوامبر 14, 2019 11:42 ق.ظ

سلام مهندس من پرادو ۲۰۰۷ دارم ۱۵۰ هرارتا کرکرد داره ایا روغن گیروبکس باید عوض کنم ؟

احمد
احمد
نوامبر 14, 2019 4:14 ق.ظ

سلام زماني كه دور موتور به ٦ ميرسه تعويض دنده دير تر از قبل انجام ميشه با كار كرد ٦٠٠٠٠ تا ماشين هم نيسان التيما هستش

محمدرضا
محمدرضا
نوامبر 13, 2019 10:15 ب.ظ

سلام
خدا قوت
پژو پارس tu5۹۷ اتومات al4دارم.زمان تعویض روغن گیربکس یا فیلتر آن کی هست؟زمان خارج شدن دنده از حالت پارک و قرار گرفتن روی دنده های دیگه صدای ویز ویز ممتد از گیربکس میاد.البته تعویض دنده ها در جاده و شهر دارای عملکرد خوبی هست.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

Anonymous
Anonymous
نوامبر 13, 2019 1:48 ق.ظ

سلام من 206sd صفرو بردم تعویض روغنی پارسال. واسکازینشو عوض کرد دنده هام سفت شده یک ساله و مخصوصا تو هوای سرد دنده ها تا ماشین کامل گرم نشه خوب جا نمیره. الان ٢٥ هزارتا کارکرده. بنظرتون عوض کنم روغنو?

جواد صفائي
جواد صفائي
نوامبر 12, 2019 11:31 ق.ظ

سلام
وقت بخير من 207 اتومات مدل 89 دارم 97 هزارتا كاركرده نفر قبلي رو 50 هزارتا روغن گيبربكس و 60 هرارتا تسمه تايم رو تعويض كرده الان نميدونم بايد روغن و تسمه رو عوض كنم يا نه ميشه لطفا” راهنمايي كنيد.

صالح
صالح
نوامبر 11, 2019 10:28 ب.ظ

سلام ۲۰۶اس دی ۸۹ اتومات دارم ، گیربکسش رو کامل تعمیر کردم و لوازم نو گذاشتم الان ۳۸ هزارتا باهاش کار کردم نیاز هست که روغنشو تعویض کنم؟ تا چه شماره کیلومتری شما پیشنهاد میدین؟

مجتبی
مجتبی
نوامبر 11, 2019 6:33 ب.ظ

سلام و درود . ماشینم مگان ۲۰۰۰ اتومات .روغن گیربکس و عوض کردم و اس و ریختم خواستم نظر حضرتعالی رو بدونم که روغنش خوبه . سپاسگزارم

Anonymous
Anonymous
نوامبر 11, 2019 8:32 ق.ظ

سلام و خسته نباشیدتازه ایکس 33 اتوامات خریدم که 93000 کارکرد داره نیاز به تعویض روغن گیر یکس داره یا نه و چطور می شه کنتزل کرد با تشکر

حامد
حامد
نوامبر 9, 2019 1:36 ب.ظ

با سلام
من یه ساندرو 97 اتومات با 76 هزارتا گرفتم، آیا نیاز به تعویض روغن گیربکس داره؟اگر نداره حدودا تا چندتا بدون خطر میتونه کار کنه؟

فرامرز
فرامرز
نوامبر 9, 2019 8:36 ق.ظ

سلام- روغن گیربکس اسپورتیج 2012 که حدود 100 تا کار کرده و گیربکس مشکلی نداره باید عوض بشه یا باید تا زمان بروز ایراد احتمالی صبر کرد و بعد تعویضش کرد .

علیرضا
علیرضا
نوامبر 8, 2019 1:13 ق.ظ

سلام وقت بخیر
اقای مهندس برای ۲۰۷ ای جدید یا ایرانیه مدل ۹۶ چند کیلومتر لازمه تعویض بشه من ۴۰ هزار تا کار کرده ممنون از راهنمایی شما🙏

پوریا
پوریا
نوامبر 7, 2019 11:42 ب.ظ

سلام
ساندرو اتوماتیک دارم مدل ۹۵ که ۳۰ هزارتا کار کرده.ماشین موقع دنده عوض کردن به خصوص معکوس و موقعی که حالت گیربکس (مثلا از R به D یا برعکس) تقه میزنه.میتونه از روغنش که قدیمی شده، باشه؟اگه نه مشکلش چیه؟

محمد صادقی
محمد صادقی
دسامبر 25, 2019 1:21 ب.ظ
پاسخ به  پوریا

با سلام دوست عزیز-من حتی ساندرو صفر هم گزفتم همین مشکل رو داره- بردم نمایندگی مرکزی پارس خودرو- ضلع شمال شرقی میدان آزادی- کارشناس چک کرد- گفت هیچ ایرادی نداری- فقط موقع تعویض دنده از R به D و بالعکس یه مکس کوچیک تو N باید داشته باشی! انجام میدم درست شد- در ضمن اینها گیربکس al4 با تکنولوژی قدیمی و ارزان هست و نباید با تکنولوژی جدید مقایسه کرد

مهدی
مهدی
نوامبر 5, 2019 9:24 ق.ظ

سلام من تعویض روغنی میخام باز کنم یعنی قبلا داشتم اما این همه روغن نبود
تو ماشین های ایرانی ال نود پژو ۲۰۶ -۲۰۷ مگان اتوماتیک منظورم چه رو غن اتوماتیکی باس بریزم

Anonymous
Anonymous
نوامبر 3, 2019 5:03 ب.ظ

با عرض سلام و خدا قوت
من برلیانس h330 اتومات مدل ۹۵ دارم و ۷۸ هزارتا کارکرده ، آیا واقعا نیاز به تعویض روغن گیربکس داره یا نه ؟
سپاس

حین
حین
نوامبر 2, 2019 8:05 ق.ظ

سلام من j5دارم 70هزار تا روغن گیربکس را عوض کردم 6لیتر یا 5لیتر ریختم الان 83تا کار کرده سرویس کار میگه باید دوباره عوض کنم این کار را بکنم یا نه ممنون

ساسان
ساسان
نوامبر 1, 2019 6:50 ب.ظ

سلام‌جناب من‌یک‌مزدا۳نیو‌مدل۹۱خریدم که۱۳۶۰۰۰تا کارکرده بود گیربکسش اینا خیلی خوب بود روغن‌گیربکس‌که عوض کردم بعد از ۱هفته ماشین‌که‌روشن‌میکنم‌راه میوفتم‌از دنده ۱به ۲انگار لگد میزنه ولی‌گرم‌که‌میشه‌ماشین‌درست‌ میشه ایراد از چیه؟

علیرضا
علیرضا
نوامبر 1, 2019 5:14 ب.ظ

سلام آقای مهندس . لطف بفرمایید نحوه چک کردن گیربکس اتومات ساندرو را توضیح مختصری بقرمایید

مجید
مجید
اکتبر 30, 2019 12:58 ب.ظ

سلام استاد ال نود اتومات ایران خودرو الان 45 هزار باهاش راه رفتم چه زمانی باید روغن اتوماتش رو باید عوض کرد لطفاً راهنمایی بفرمایید

ابوذر
ابوذر
اکتبر 29, 2019 1:42 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
آیا میشه فیلتر روغن گیربکس اتومات ساندرو را بدونه دمنتاژ کردن از رو ماشین عوض کرد؟؟

Anonymous
Anonymous
اکتبر 25, 2019 10:30 ق.ظ

سلام من تیگو ۵ دارم ۳۶۰۰۰تا کارکرده ایا باید روغن گیربکسش عوض بشه یا نه؟

داریوش
داریوش
اکتبر 24, 2019 1:42 ب.ظ

سلام
سراتو 2000 آپشنال دارم. 70 تا کارکرده. آیا باید روغن گیربکس عوض بشه؟ عمدتاً در مسیر جاده تردد داشته ام نه شهری.

محمودخان
محمودخان
اکتبر 24, 2019 11:25 ق.ظ

سلام
ارادت
استاد 2 تا سوال
اول اینکه آریو دارم و 45 تا کار کرده و روغن عوض نکردم ، نیاز داره به تعویض ؟
دوم اینکه3 مرتبه یک اتفاق افتاد که 2 بارش شدید بود
توی سربالایی خیلی تند جاده سیاهکل دیلمان
دورموتور که بالا بود مشکلی نبود ، سرعت کم میکردم صدایی مثل صدای کشیده شدن آهن روی اسفالت میامد
اول فکر کردم چیزی زیر ماشینه ، زدم کنار
چیزی نبود زیر ماشین ، بعد خلاص گاز دادم ، گاز رو ول میکردم همون صدا میآمد
ماشین اتوماته ، گارانتی داره ، اما نمایندگی بردم گفتن ما نمیفهمیم چی میگی ،
شما چی تشخیص میدین ؟ و چی دستور میدین ؟

Anonymous
Anonymous
اکتبر 23, 2019 11:44 ب.ظ

سلام.بسترن بی اف ۵۰ دارم.صاحب قبلیش روغن گیربکس عوض نکرده.ماشین ۱۰۸ کارکرده.نیاز به تعویض داره؟ چه روغنی شما توصیه میکنید؟ممنون

امیر
امیر
سپتامبر 4, 2020 11:33 ب.ظ

سلام کجا میشه روغن گیربکس بسترن ذو عوض کنیم؟

Anonymous
Anonymous
اکتبر 23, 2019 7:08 ب.ظ

سلام سیتروئن c52007 گیربکسش چ روغنی میخوره و حجمش چقده با تشکر

باقری
باقری
اکتبر 20, 2019 3:59 ب.ظ

سلام 207اتومات مدل 89 دارم 90هزار کارکرد تا الان روغن گیربکس رو عوض نکردم لطف کنید بفرمایید الانوقت تعویض هست یا نه ممنون

امیر
امیر
اکتبر 20, 2019 1:35 ق.ظ

من‌ جک جی ۵ دارم‌ ۱۰۳ هزار تا کارکرد تا به حال هم‌ عوض نکردم روغن گیربکس شو‌ البته اتومات‌‌ هست ولی امروز هی تقه تقه میزد‌ و از حالت اتمات میرف رو دستی میتونه از روغنش باشه یا از مغزی سویج چون بعد تصادف اینطوری شد

اسماعیل
اسماعیل
اکتبر 19, 2019 11:50 ب.ظ

سلام.
ال 90 اتومات دارم که تا حالا حدود 60هزارتا کار کرده.
آیا نیاز هست که روغن گیربکس رو عوض کنم؟؟

مهدی اقاسی
مهدی اقاسی
اکتبر 19, 2019 6:49 ب.ظ

سلام
برای گیربکس اتوماتیک کادیلاک ،چه روغنی بریزم هم مقاوم باشه هم مناسب

Anonymous
Anonymous
اکتبر 18, 2019 8:07 ب.ظ

با سلام برلیانس اتومات ۹۵ دارم و موقع حرکت در حال دنده اتومات زمان تعوئض دنده متوجه تعویض میشم احتمال داره گیر بکس مشکل داشته باشه

R.H
R.H
اکتبر 18, 2019 4:19 ب.ظ

سلام
تشگر از وقتی که میگذارید
تو دفترچه سانتافه اتوماتیک برای روغن گیربکس نوشته no check no service required ولی در جدول نگهداری نوشته هر 100 هزار کیلومتر عوض بشه البته شرایط سحت رانندگی هم نوشته، نمایندگی هم که میگه هر 60000 کیلومتر عوض بشه میخواستم نظر شما رو بدونم با توضیح اگر لطف کنید
تشکر

وحید
وحید
اکتبر 14, 2019 12:04 ب.ظ

سلام
ببخشید پس با توضیحات شما یعنی این آلمانیها و فرانسویها و کره ایها که دستگاه مخصوص تعویض روغن گیربکس اتومات رو ساختن کار عبث کردن ؟؟؟یا شاید منظور شما گیربکسهای معمولی بوده؟

پژمان
پژمان
اکتبر 12, 2019 11:52 ب.ظ

سلام روغن ساندرو اتومات چند تا باید عوض بشه و مخزنش چند لیتر جا میگیره ممنون میشم برای پاسخگویی.

امید
امید
دسامبر 5, 2019 11:27 ب.ظ
پاسخ به  پژمان

سلام و خسته نباشید بابت توضیحات خوبتون واسگازین گیربکس ال نود اتومات تو چند هزار باید تعویض بشه؟ و آیا فیلتر گیربکس هم داره؟

باران
باران
اکتبر 8, 2019 4:31 ق.ظ

سلام ممنرن از اطلاعات خوبتون
من توسان ٢٠١٣ دارم با ٧٠ هزار كاركرد
اصلا تو شهر ازش استفاده نكردم نشگلي هم باهاش ندارم بنظرتون روغن گيريبكس رو عرض كنم يا فعلا زوده ؟

منتظر
منتظر
اکتبر 1, 2019 2:02 ب.ظ

سلام.
من یه ۲۰۷ اتومات مدل ۹۱ دارم که حدود دوسال اول را خوابیده و الانم فقط ۵۴۰۰۰تا باهاش رفتم.خیلی مواظبش هستم.
تا الان هیچ سرویسی انجام ندادم و نگران گیربکس هستم چون قبلا ۲۰۶ اتومات داشتیم و البته بعد از ۸ سال هزینه زیادی بابت تعمیرش دادیم.
سوالم اینه که چه زمانی و کجا بهتره برای سرویس ببرم؟
روغن گریبکس را باید چه زمانی عوص کنم؟
جدیدا گاهی یه حالت لگد زدن در هنگام تغییر ناگهانی سرعت حس میکنم. این برای تغییر ناگهانی سرعت هستش یا مشکلی داره؟
متشکرم

مسعود
مسعود
سپتامبر 29, 2019 11:14 ب.ظ

سلام خدا قوت درمورد اریو اتومات اگر ۴لیتر کارتر را خالی کنیم مشکلی پیش نمیاد ….با۳لیتر داخل توربین تداخل ایجاد نمیکنه

مسعود
مسعود
سپتامبر 29, 2019 11:09 ب.ظ

سلام خدا قوت‌درموردگیربکس اریو اتومات اگر فقط ۴لیتر کارتر رو خالی کنیم مشکلی پیش نمیاد

رضا پوراستاد
رضا پوراستاد
سپتامبر 25, 2019 10:54 ب.ظ

سلام،من یک خودروی آریو ۱۶۰۰ اتومات دارم. میخواستم بدونم تعویض روغن گیربکس آریو چند لیتر روغن نیاز داره؟
تو دفترچه راهنما نوشته ۷ لیتر ولی با اطلاعاتی من از طریق اینترنت بدست آوردم نباید برای تعویض روغن گیربکس اتومات کل روغن تخلیه کرد و فقط کارتر گیربکس باز میشه و روغن آن تعویض میشه.
لطفا راهنمایی بفرمایید واقعا چند لیتر روغن جهت گیربکس آریو نیاز هست؟

مجید
مجید
سپتامبر 25, 2019 1:54 ب.ظ

سلام روغن گیربکس اتوماتh30croosباید عوض بشه؟چند کیلومتر؟

Anonymous
Anonymous
جولای 18, 2021 3:48 ب.ظ

منظورتون اینه که گیربکس اچ ۳۰ کراس فرق میکنه ؟باید روغنش هر چند کیلومتر یا چه مدتی تعویض بشه؟

مهدی
مهدی
سپتامبر 15, 2019 11:18 ب.ظ

سلام گیربکس Amt میگن ۴۰هزارتا عوض شه واقعیت داره

m
m
آگوست 8, 2019 12:27 ب.ظ

سلام خداقوت خواستم بدونم اگه شخصی خیلی نیاز به خودرونداشته باشه و بخوایم ملاک تعویض روغن گریبکس راکه حدود10000کیلومترهست قراربدیم واین 10000کیلومتر حدودیک سال ونیم طول بکشه که کیلومترخودرو به این مسافت برسه آیا تو این مدت یک سال و نیم روغن داخل ماشین زودتر از اینکه به این مسافرت برسه کیفیت خودشو ازدست نداده؟ممنون میشم جواب بدید.